sϵνϵͷtϵϵͷ

190 25 83
                                    

Yeorin's P.O.V

Setelah kejadian tadi, aku bergegas ke toilet bersama dengan Cristal.

"Cristal nak masuk toilet? Nak buang air?" soal aku. Cristal menggeleng.

"Tak nak ahhh mama masuk la. Cristal tunggu kat luar." kata Cristal lagi. Aku terkejut. Ishhh bahaya kot budak ii ditinggalkan gitu.

"Seriusly Cristal? Bahaya la tunggu kat luar ni sorang ii." kata aku lagi. Cristal hanya tersenyum.

"Ehhh takpelah. Cristal dah besar. Cristal boleh jaga diri, mama." kata Cristal, cuba menyakinkan aku. Aku hanya mengangguk.

"Okayy mama pergi masuk sekejap. Cristal duduk sini diam ii and jangan bercakap langsung dengan stranger. Promise?" soal aku. Cristal mengangguk lalu membuat pinky promise dengan aku. Aku pon bergegas masuk ke dalam tandas. Agak dalam 20 minit jugak aku dalam tandas tu untuk melepaskan hajat dan akhirnya aku keluar dari tandas. Lepas cuci tangan, aku terus pergi ke Cristal tapi....

Cristal dah takde.

Mana tak aku panik. Aku mencari kelibat Cristal. Aduhhh ni yang aku tak nak biarkan budak ii ditinggal macam tu. Menyesal aku percaya cakap si Cristal ni. Aku terus call Chan. Kot ii budak tu ada dengan dia ke.

"Hello?" suara Chan kedengaran di dalam phone. Aku mula menggeletar.

"C-Chan... Cristal..." kata aku. Aku tak berani bersuara. Aku takut Chan akan marah kat aku.

"Kenapa dengan Cristal? Yeorin?" soal chan. Aku dapat rasa yang dia mula panik.

"Cristal hilang... saya... saya masuk toilet... saya ajak Cristal masuk sekali tapi...." sebelum aku berkata apa ii, dia menyampuk.

"Awak tinggalkan dia kat luar????? Kenapa???? Ishhh awak tau tak dia budak lagi. Kenapa sanggup tinggalkan dia luar tandas?!" Aku hanya menitiskan air mata. Aku dapat rasa yang Chan marah kat aku. Aku ni memang tak guna.

Dia terus mematikan phone dia. Aku hanya terdiam membeku. 5 minit kemudian, Chan datang ke arahku.

"Chan"

"Okay sekarang ni macam mana? Mana nak cari dia? Dia adalah anak saya satu ii nya." bebel Chan. Aku hanya menunduk.

"Tapi Chan..." dia menyampuk lagi.

"Lain kali jangan la careless!" bentak dia. Tiba ii,

"Hey korang. Saya nampak Cristal kat sini."

Ternyata itu ialah Nayeon. Dia memegang erat tangan Cristal.

"Cristal anak papa..." kata Chan lalu mengendong Cristal.

"Papa... actually mama..." belum sempat Cristal bersuara, Chan menyampuk.

"Mari kita balik. Thanks Nayeon sebab jagakan anak aku." kata Chan. Nayeon tersenyum senang.

"Well itu tugas aku sebagai orang dewasa kan?" soal Nayeon lagi sambil mengerling ke arah aku. Chan mengerling ke arah aku pulak.

"Mulai dari hari ni, awak dipecat. Cristal jom balik." kata Chan lagi lalu pergi bersama Cristal. Aku hanya menunduk dan air mata mengalir.

"Rancangan aku berjaya. Kau patutnya sedar diri ya perempuan? Kau tu tak layak untuk Chan dengan anak dia." kata Nayeon sambil menunding dahi aku sebelum pergi. Aku mengelap air mata aku.

"Fine, ni yang kau nak? Aku akan menjauh dari dorang." monolog aku. Aku bergegas ke rumah lalu pack barang ii aku dan balik ke tempat asal aku.

Miyeon's P.O.V

Wahhh hari ni hari jadi Ayen. Hmmm aku plan nak keluar la beli hadiah untuk dia. Dan yang lagi penting, surprise!!!

Memandangkan Ayen keluar dengan Jeongmin so ni peluang aku untuk keluar beli barang. Aku plan untuk jalan kaki je hari ni since kedai hadiah tu takdelah jauh dari sini.

Setelah tiba di kedai tersebut, aku pon membeli hadiah untuk Ayen. Semuanya barang favourite dia. Harap ii la dia suka. Sedang aku khusyuk beli barang, tak sedar ada orang memerhatikan aku dari jauh.

Setelah selesai, aku pon keluar untuk pulang ke rumah. Hari ni jalan terasa sunyi. So aku tunggulah traffic light untuk melintas. Apabila traffic light bertukar menjadi hijau, aku pon melintas. Tiba ii, ada satu kereta yang dipandu laju dan...

BUKKK!!

Aku dilanggar dan terbaring di jalanan. Pemandangan aku kabur. Sebelum aku pengsan, aku ternampak seorang perempuan. Tapi tak jelas mukannya macam mana dan aku terdengar...

"Mampus kau...."

Aku pon pengsan di situ.

Author's P.O.V

Ayen dan Jeongmin baru je pulang ke rumah. Ternyata rumah itu sunyi sepi. Takde orang langsung.

"Semua? Miyeon?" panggil Ayen.

"Dada? Kenapa senyap?" soal Jeongmin yang berada di dalam pelukkannya.

"Entahlahh..." tiba ii phone Ayen berbunyi. Ternyata itu dari Seungmin.

"Hello? Hyung? Korang kat mana?" soal Ayen.

"Ayen, datang hospital sekarang." kedengaran suara Seungmin yang panic di dalam phone.

"Kenapa hyung?" soal Ayen.

"Miyeon... dia accident..." kata Seungmin. Ayen membulatkan mata lalu keluar dari rumah.

"Dada..."

"Jeongmin ah mama accident." kata Ayen lalu meletakkan Jeongmin di kerusinya. Dia pon drive ke hospital di mana Miyeon ditahan. Setelah tiba, Ayen pon berlari menuju ke wad Miyeon. Setelah tiba, dia ternampak Miyeon sedang baring di katil milik hospital, kepalanya dibalut dan kelihatan parah.

Jeongmin menangis di dalam dakapan Ayen bila melihat Miyeon macam itu.

"Dada... mama... dah mati ke? Jeongmin nak mama..." katanya teresak-esak. Haerin cuba untuk mengendong Jeongmin.

"Jeongmin ah, mama awak tak mati..." kata Haerin lalu menepuk belakang Jeongmin perlahan. Ayen duduk di sebelahnya. Air matanya tumpah begitu je.

"Siapa yang buat Miyeon macam ni hyung? Ni mesti ada orang benci dengan dia." kata Ayen lagi. Mereka semua terdiam.

"Hyung rasa ni semua angkara Minju." kata Hyunjin pulak. Ayen dah mula berang.

"Pompuan tu akan terima balasan." marah Ayen. Seungmin menenangkan Ayen.

"Maknae sabar dulu. Kita jangan tindak terburu-buru." kata Seungmin pulak.

"Tapi dia cuba nak rosakkan hubungan kiteorang hyung." kata Ayen pulak.

"Hyung faham tu. Apa ii pon kita kena siasat jugak." kata Woojin pulak.

"Kalau apa ii jadi kat Miyeon, Ayen takkan maafkan diri Ayen. Kenapa benda ni mesti terjadi pada hari jadi Ayen?" kata Ayen teresak-esak. Mereka semua menenangkan si maknae yang dah mula rapuh dan menyalahkan diri sendiri. Apa ii pon keadilan mesti ditegakkan. 

──────⊹⊱✫⊰⊹──────

Komen kalian?

sweetie_yeorin
woojinchiken
MoonStar_84
-Kayla_Hyunjie-
kimyoungjiee_24
Doongdoongie-
YujinChoi89

Hari ni bakal ada double update. Tapi malam sikit baru meina pub oritee?

「 C 」SKZ AF; ❛❛The Babysitter❜❜Where stories live. Discover now