twϴ

270 29 87
                                    

"SEMUA!! BANGUN!! KITA DAH LAMBAT DAH NI!!!"

"Alaaa unnie, 5 minit please.... Letih la siapkan kerja malam tadi." kata seseorang.

"Kau tidur kul berapa malam tadi?" soal dia.

"Hmmmm pukul 4 pagi." kata seseorang.

"Wehhh kau kan ada kelas pagi ni... Ishhh kau ni apa nak jadi la."

"Jap Mina unnie, jappp bagi Haerin tidur kejap je unnie pastu Haerin akan pecut." kata Haerin lalu memeluk bantal peluk dia. Mina hanya menggeleng.

"Haaaa yelahhh... jangan merungut kalau kau kena denda ke apa ehhh... Unnie tak nak dengar benda ii tu." kata Mina lagi. Haerin hanya mengangguk.

"Yelahhh unnie Haerin takkan merungut." Mina pon turun ke bawah dan sediakan sarapan ke atas meja.

"Morning unnie..."

"Morning Miyeon. Ada kelas pagi ke?" soal Mina. Miyeon hanya mengangguk.

"Haah unnie. Hari ni ada presentation pulak. Tu yang kena pecut tu." kata Miyeon. Mina hanya mengangguk.

"Sebelum tu boleh la sarapan dulu baru ada tenaga." kata Mina. Miyeon duduk di tempat duduknya dan makan. Setelah beberapa minit, turun lagi yang lain.

"Jom ii makan dulu. Lepas tu barulah korang pergi ke Uni and tempat kerja korang." kata Mina. Yang lain hanya menurut.

"Unnie, hari ni Kay balik lambat sikit tau sebab lepas kelas je kena pergi ajar budak ii main piano pulak." kata Kayla. Mina hanya mengangguk.

"Pukul berapa tu?" soal Mina.

"Hmmmm sampai kul 8 malam gitu. Pastu baru Kay balik rumah." kata Kayla lagi. Mina hanya mengangguk.

"Okeiii at least bagitau la kalau korang ada emergency kena balik lambat okei?" soal Mina.

"Okeiiii!!" selepas je sarapan, tinggal la Mina sorang ii kat rumah. Dia baru je habis degree so tengah tunggu kerja. Buat masa sekarang ni takde kerja yang sesuai untuk dia. Mina pon layan la drama kat netflix untuk hilangkan rasa bosan.

Tak cukup hanya netflix, dia pon bukak laptop untuk cari job application yang free. Sedang dia scroll laman web tu, tiba ii dia ternampak satu iklan yang dimana mereka sedang mencari babysitter untuk 12 orang anak ii. Kalau boleh nak yang ada pengalaman dan pandai bergaul dengan budak ii.

"Wahhh macam menarik..." kata Mina lalu mengambil phone dia dan bagitau the girls pasal job ni. Mina tau ada yang dah ada kerja tapi Mina tak nak la buat semua benda ni sorang ii. Dah la dengan 12 orang anak. Mau mati kalau dia sorang je yang handle.

Malam pon telah tiba dan semua balik ke rumah.

"Unnie, unnie." panggil Seoyeon.

"Unnie nak apply ke job tu?" soal Yeorin. Mina hanya mengangguk.

"Nae... unnie macam berminat la pulak. Menurut korang macam mana?" soal Mina.

"Hmmm Hyejin okei je unnie sebab kerja Hyejin pakai online je." Kata Hyejin

"Tulahhh Miyeon pon okeii je... since kelas Miyeon takde la pack setiap hari. Dalam dua tiga hari boleh la jenguk budak ii tu." kata Miyeon.

"Haerin pon okeii je unnie."

"Kay setuju!!!! Kay nak jaga budak jugak. Mesti comel." kata Kayla pulak.

"Jiee pon setuju. Kerja Jiee pon pakai online. Kengkadang je kena pergi company..." kata Jiee pulak.

"Haemin pon setuju je unnie."

"Okeiii memandangkan semua setuju... mehhh kita apply." kata Mina. Mereka pon apply tuk job itu. Temu janji mereka akan berjalan esok. Nasib baiklahh esok semua free. Boleh la berjumpa.

KEESOKKAN HARINYA

Mereka semua pergi ke Levanter Cafe since di situlahh mereka bakal berjumpa dengan majikan masing ii.

"Wahhhh tak sabar pulak aku nak jumpa dengan budak ii tu. Eiiiii mesti comel..." kata Haerin

"Tulahhhh aku jadi semangat pulak." kata Kayla pulak. Mereka pon terus menunggu. Sedang mereka melayan perasaan, tiba ii ada suara memanggil mereka.

"Hai, adakah awak semua yang nak cari job sebagai babysitter anak ii kami?" soal seseorang. Semua menoleh ke arah mereka dan membulatkan mata.

"Ehhhhh awak semua ni........"

"S-seolma????"

"Omgggg aku... aku bermimpi je kan?"

"Takkan la.... Wehhhh tampar aku wehhhh tak mungkin..."

The dads semua memandang sesama sendiri.

"Kenapa?" soal salah seorang dari mereka.

"Awak semua ni......" The girls memandang sesama mereka dan memandang semula ke arah the single dad dengan anak ii mereka.

"STRAY KIDS?!"

──────⊹⊱✫⊰⊹──────

Komen kalian?

sweetie_yeorin
woojinchiken
MoonStar_84
-Kayla_Hyunjie-
yuries_
kimyoungjiee_24
xion_hyunnie
YujinChoi89

Double update tuk hari ni. Hehehehehe enjoy!

「 C 」SKZ AF; ❛❛The Babysitter❜❜Where stories live. Discover now