fϴῠrtϵϵͷ

192 25 67
                                    

Di situasi Jiee

Jiee sedang membasuh baju di tempat laundry. Kenapa lah rumah dorang ni takde dryer? Lepas cuci baju, dry then terus lipat. Takyah jemur ii. Desis hati kecil Jiee. Dalam 40 minit jugak tunggu baju untuk siap dibasuh.

"Jiee, lama lagi ke tu?" soal Yeorin yang tiba ii muncul. Jiee hanya mengangguk.

"Haah nampak gayanya gitulah. Kenapa unnie?" soal Jiee.

"Takdelah baru ingat nak suruh kau keluar dengan Miyeon hari ni. Beli barang dapur kat rumah ni. Semua barang dapur dah nak habis ni." kata Yeorin. Jie hanya bagi senyum segaris.

"Hmmm unnie suruh la Hyejin dengan Haerin ke yang tolong belikan. Jiee hari ni sibuk sikit." kata Jiee. Yeorin hanya mengangguk.

"Haaa yelah sorry ganggu." kata Yeorin sebelum pergi dari situ. Jiee hanya mengeluh dan sambung menunggu laundry. Bukannya dia tak nak pergi beli barang. Tapi hari ni dia betul ii sibuk. Lepas je sidai baju, dia terus nak siapkan project kerja dia.

Setelah 40 minit telah berlalu, Jiee pon mula menyidai baju di ampaian luar rumah. Sambil menyidai pakaian, dia pon menyanyi dengan suara yang perlahan. Dia tak nak la orang lain dengar suara dia.

Sedang khusyuk menyidai ampaian, tiba ii ada orang sapa dia dari belakang.

"Morning!!"

Ternyata itu ialah Felix. Jiee terkejut dengan sapaan Felix dan dia tak sedar ada baju yang dipegangnya lalu melibas kearah Felix. Habis muka felix basah terkena pakaian yang nak disidai itu.

"Ishhhhh awak ni boleh tak jangan mengejutkan orang macam tu? Kan muka awak dah basah." kata Jiee lalu cepat ii sidai pakaian yang selebihnya. Dia pon mengambil tuala bersih untuk diberikan pada Felix.

"Mehh sini saya tolong lapkan. Awak ni kan..." bebel Jiee lalu mengelap muka dan rambut Felix. Felix hanya tersengih.

"Tak sangka hati awak cepat rapuh eh..." katanya. Jiee mencebik.

"Mana taknya awak tu tiba ii muncul kat belakang. Haaa dah la saya sorang ii kat sini. Seram kot..." kata Jiee lagi. Sedang dia khusyuk mengelap muka Felix, Jiee merasakan ada yang hangat berada di seluruh muka dia. Dia pon tak sedar yang diri dia betul ii dekat dengan Felix. Jiee terus menggelengkan kepalanya lalu mencampak tuala tu kearah muka Felix.

"Hmm awak lap la sendiri. Saya ada kerja nak kena buat." kata dia lalu mengambil bakul baju dan berlari masuk ke dalam rumah. Dia bergegas menuju ke bilik dan meraup mukanya.

"Kenapa dengan aku ni?!" monolog Jiee sendirian.

Di situasi Haemin

Haemin sedang berada di biliknya. Hari ni dia rasa penat pulak so dia amik cuti untuk hari ni. Dia pon merebahkan diri dia di atas katil. Tiba ii, ada orang masuk ke dalam biliknya.

"Mama Haemin?"

Ternyata itu ialah kembar Han. Haemin melihat ke arah pintu.

"Ohhh kenapa ni anak ii?" soal Haemin lagi. Mereka bergerak ke katil Haemin.

"Mama tak sihat ke?" soal Jaemi. Haemin hanya menggeleng.

"Takde lah mama okei je. Cuma mama penat nak rehat." kata Haemin.

"Ohhhh mama tak nak keluar dengan daddy la kiranya?" soal Jaemin pulak. Haemin hanya mengerutkan dahinya. Keluar dengan Han? Kenapa dia tak tau?

"Daddy nak ke mana pulak tu? Bukan ke daddy awak kerja ke hari ni." kata Haemin. Setahu dia, Han ada kerja kat entertainment bersama dengan Chan dan Changbin. Si cilik ii itu hanya mengangguk.

"Haah daddy kerja. Tapi dia kata nak ajak mama keluar." kata Jaemi pulak. Haemin mengerutkan dahinya sekali lagi.

"Hmm kalau betul la bagi mama siap dulu. Korang tunggu kat bawah." kata Haemin. Mereka mengangguk lalu keluar dari bilik. Haemin pon bergegas untuk bersiap. Dia tak tau apa yang si cilik ii ni rancangkan.

"Jaemin, jap lagi daddy balik soooooooo do you think what Im thinking?" soal Jaemi sambil tersenyum nakal. Jaemin hanya tersenyum.

"Jom..." kata Jaemin. Mereka hari ni tersangatlah nakal dan mereka curahkan air di tangga. Mereka terdengar bunyi kereta masuk di perkarangan rumah. Jaemi dan Jaemin mengangguk dan menjerit.

"Mama Haemin! Daddy dah sampai tu! Cepat!!!" jerit mereka. Haemin yang terdengar jeritan itu langsung kabut.

"Kejap kejap." Haemin pon berlari keluar dari bilik. Dia menuruni tangga dengan pantas dan tiba ii badan dia kurang stabil dan hampir terjatuh.

"Ahhhhhhh!!!" dia menutup mata erat. Huwaaa aku tak nak mati lagi. Tolong. Desis hatinya. Han yang baru masuk ke dalam rumah terkejut melihat itu lalu bergegas mendapatkan Haemin.

Haemin merasakan badan dia di udara sekarang. Dia membuka mata dan terkejut kerana mukanya dan Han hanya la seinci.

"Awak tak pape?" soal Han. Haemin hanya mengangguk perlahan dan Han menolong dia berdiri.

"Awak lama ke tunggu?" soal Haemin. Han membuat muka innocent.

"Ehhh kenapa saya kena tunggu? Hmm awak kenapa pakai baju cantik ii ni? Nak kemana?" soal Han. Haemin pon berasa pelik.

"Anak ii awak kata yang awak nak bawak saya keluar..." kata Haemin sambil memandang kembar Han yang dari tadi tergelak di atas kerusi. Han menoleh ke arah anak ii dia.

"Han Jaemi & Han Jaemin! Meh siniiiii!!!" kata Han lalu mengejar anak ii dia. Mereka lari sepantasnya tapi dapat di sambut oleh Han. Dia lalu mencium mereka dengan kuat dan peluk mereka erat ii. Tergelak kembar Han dibuatnya.

"Pandai naaa anak ii daddy ni. Heihhhh..."

Kembang sat Jaemi dan Jaemin dipuji oleh daddy dorang yang agak hanat tu.

──────⊹⊱✫⊰⊹──────

Komen kalian?

sweetie_yeorin
woojinchiken
MoonStar_84
-Kayla_Hyunjie-
kimyoungjiee_24
xion_hyunnie
YujinChoi89

Sorry agak lama tak update. Chapter ni pon agak pendek and mengarut jugak huhuhu hopefully enjoy

「 C 」SKZ AF; ❛❛The Babysitter❜❜Where stories live. Discover now