twϵlνϵ

204 25 114
                                    

Di situasi Hyejin

Hyejin baru lepas mandi dan bersiap untuk memakai baju tidur. Tiba ii, ada orang ketuk pintu biliknya.

"Masuklah." katanya. Ternyata itu ialah Minmin dan Chacha.

"Laaa kenapa tak tidur lagi ni?" soal Hyejin. Mereka memeluknya erat.

"Kiteorang tak rasa nak tidur lagi, mama." kata Minmin. Chacha hanya mengangguk.

"Hmmm appa korang mana?" soal Hyejin. Mereka hanya mengangkat bahu. Haihhh mesti nyenyak dah tu. Haihhh bapak ii.

"Hmmm jom kita tengok movie nak? Mama rasa nak tengok movie pulak malam ni." kata Hyejin lagi.

"Cerita apa mama?" soal Minmin.

"Cerita hantu nak?" soal Hyejin. Mereka hanya mendiamkan diri.

"Minmin okey kalau ada orang nak tengok sama ii." kata Minmin.

"Chacha takut..." kata Chacha pulak.

"Takpe mama kan ada. Jom kita tengok." katanya lalu mengambil snek dan minuman untuk budak ii. Movie pilihan Hyejin ialah Gonjiam: Haunted Asylum. Cerita tu boleh tahan seram la jugak.

Pada permulaan cerita, kembar Seo hanya memeluk Hyejin erat sebab takut kemunculan hantu ii di situ. Mereka terlalu fokus tengok movie sampaikan tak sedar akan kehadiran seseorang di belakang mereka.

Ternyata itu ialah Changbin.

Changbin tersenyum melihat mereka sampai dia mula berfikiran nakal iaitu mengejutkan mereka di malam hari. Haaaaa gitu. Dia pon menutup lampu yang ada di sekitar mereka. Ini membuatkan mereka lagi takut.

"M-mama? Kenapa tiba ii gelap ni?" soal Minmin sambil memeluk Hyejin erat.

"Mama Chacha takut." kata Chacha. Hyejin menenangkan mereka.

"Takde pape, hmm mesti orang tak perasan yang kita ada kat sini? Hmmm mama gi tengok jap." kata Hyejin dan dia ingin bangun dari sofa tapi dihalang oleh mereka.

"Jangan tinggalkan kiteorang, mama." kata kembar Seo. Hyejin hanya mengeluh. Mereka terdengar ada tapak kaki berjalan ke arah mereka. Hyejin memeluk erat anak ii tu. Sehinggakan....

Lampu dibuka dan...

"BUARGHHHHHHHHHHH!!!!"

"ARGHHHHHHHH!!!!"

Mereka tutup mata dengan erat dan terdengar kekekan ketawa. Dia kenal suara ni lalu membuka mata.

"Ishhh awak ni tak lawak la siot." kata Hyejin, haaaa mula la keluar bahasa mutiara dia. Dia mula memukul dada dan tubuh Changbin.

"Aduh ii sakit ii. Hyejin sakitlah." ngadu Changbin.

"Nakal lagi. Awak dah buat anak ii awak ni takut tau. Kesian kat Minmin, dia menangis tadi. Chacha pon sama. Apalah awak ni." bebel Hyejin.

"Yelah ii sorry ii. Anak ii appa, appa minta maaf. Appa takkan takutkan korang lagi." kata dia lalu memeluk anak ii dia erat. Mereka memeluk dengan eratnya.

"Dah lah, awak nak join kiteorang tak?" soal Hyejin. Changbin hanya mengangguk dan duduk di sebelah Hyejin. Manakala, Chacha duduk di sebelah Hyejin dan Minmin duduk di sebelah Changbin.

Sedang mereka dibuai dengan tayangan movie itu, Hyejin tak sedar yang dia mula meletakkan kepalanya di atas bahu Changbin dan tertidur. Changbin hanya membiarkan je dan letakkan kepalanya di atas Hyejin dan tertidur. Tinggal la Changmin dan ChungCha bersama. Minmin hanya tersenyum melihat mereka, Chacha pon sama.

Setelah movie tamat, mereka berdua keluar dari situ tanpa membuat suara.

"Minmin, apa yang awak nak buat tu?" soal Chacha seolah-olah berbisik. Minmin hanya meng'shhhh' lalu mengambil handphone milik Changbin lalu berjalan ke arah mereka. Minmin membuka handphone. Hmmm nasib takde password. Dia pon slide untuk membuka camera dan mengambil gambar mereka berdua yang nyenyak tidur.

Chacha pulak mengambil selimut dan bantal dan mereka semua meluangkan malam mereka bersama dan tidur di samping orang yang mereka sayang. Mereka dah menganggap Hyejin tu macam mak diorang sendiri.

Di situasi Kayla (skip ii time)

Dia melipat baju ii milik Hyunjin dan Hyunmin. Banyaknya baju nak kena lipat. Tiba ii, Hyunjin datang menghampiri dia.

"Kayla..."

"Hmmm? Jangan la kacau saya Hyunjin. Saya tengah lipat baju ni." kata dia sambil fokus melipat baju. Hyunjin mencebik.

"Alaaa awak ni jangan la cold sangat depan saya plishhhhh... saya bosan ni." kata dia. Kayla hanya mengeluh.

"Hmmm kalau bosan sangat pergilah main ngan anak awak tu. Tak pon belajar english dari Haera." kata Kayla selamba. Hyunjin mendengus lalu keluar dari bilik. Kayla hanya menggeleng kepala.

"Apa nak jadilah dengan anak Hwang tu."

Dia teringat yang waktu mereka shopping bersama kelmarin, Hyunjin asyik berkepit je dengan dia. Dah macam gam. Mana taknya Kayla ni rasa rimas kengkadang. Bagi Kayla, dia bukan sesiapa pon bagi Hyunjin, kan?

Sedang dia melipat baju, dia terdengar telefon bimbitnya berbunyi, dia pon mengambil telefon bimbitnya dan mengangkatnya.

"Hello? Ohhh Yeonjun. Hmm kenapa tu?" soal Kayla.

"Kayla, hari ni free tak? Saya ingat nak ajak awak bincang grup project kita." kata Yeonjun. Kayla tersenyum sendiri lalu memusingkan jari dia di rambut. Jadi kerinting dah rambut dia.

"Ummm free je awak. Hmmm petang ni la kita jumpa? Kat cafe Uni kita?" kata Kayla lagi. Sedang dia leka berborak dengan Yeonjun, dia tak sedar ada mata yang memerhati.

"Okay la Yeonjun. Kita jumpa petang nanti okei? Bye." kata Kayla sambil tersenyum lalu mematikan panggilan dia. Dia menoleh ke belakang dan terkejut sebab Hyunjin betul ii ada belakang dia.

"Ishhhh awak ni buat saya terkejut je. Kenapa?" soal Kayla.

"Awak cakap dengan siapa tu? Siap senyum ii lagi?" kata Hyunjin. Kayla tak menjawabnya lalu ingin pergi dari situ tapi dihalang oleh Hyunjin. Hyunjin menarik lengan Kayla untuk menghadap dia.

Kayla terkejut tapi bukan sebab tiba ii Hyunjin menarik lengan dia. Tapi, muka dia betul ii dekat dengan Hyunjin. Kayla dapat rasakan nafasnya di mukanya.

"Saya tanya awak cakap ngan siapa? Jawab leklok..." kata dia perlahan. Kayla hanya membatu, tanpa suara. Hyunjin tak tau apa jadi dengan diri dia? Dia mendekatkan mukanya ke muka Kayla. Dia takut kehilangan orang yang dia sayang untuk kali kedua? Kayla tak membantah langsung lalu menutup matanya rapat.

Mereka hampir kiss.... Tiba ii,

"Papa mama... opps..."

Mereka terus tersedar dari mimpi dan kelihatan Hyunmin berada di situ hanya memerhati. Kayla terus menolak badan Hyunjin dengan sepenuh tenaga dia.

"Hmmmmmmmmm saya dah nak kena gerak ni." kata Kayla lalu berlari keluar dari bilik. Dia terus meraup mukanya. Kenapa dengan diri aku ni? Kenapa kau tak bantah je dia tadi? Aduhhhh kan Hyunmin dah nampak. Malunya aku. Desis hati Kayla. Dia rasa yang dia takkan dapat hadap Hyunjin lagi untuk lain kali. Dia berasa malu. 

──────⊹⊱✫⊰⊹──────

Komen kalian?

sweetie_yeorin
woojinchiken
MoonStar_84
-Kayla_Hyunjie-
kimyoungjiee_24
xion_hyunnie
YujinChoi89

Hari ni mungkin ada double update. Tapi agak lambat sikit yehett!

「 C 」SKZ AF; ❛❛The Babysitter❜❜Where stories live. Discover now