Chapter II

1.2K 175 73
                                    

İyi okumalar 🌙

-

"Lort Gi doğduğu zaman babası Lort Yoon Lin, bir hafta sürecek bir şenlik düzenlemiş."

Farklı yüzlerin süslediği küçük grup, ben ve Lort Yoon Gi, tıpkı dün ve ondan önceki günlerde de olduğu gibi müzenin ücra bir köşesinde, o yüzünde kaskatı bir ifade  bense gülümsememle yeni gruba bakıyorduk.Dudaklarımın arasından küçüklüğümden beri dinlediğim bu hikayeler çıkmak için çırpınıyor ama onları birbirine bastırarak kendime saklamaya çalışıyordum, bu Hanedanlık, bu Lort hakkında bildiklerim benim için değerli, tıpkı birer hazine gibiydi. Akıllarında kalacak şekilde ve onu, Lort Gi'yi olabildiğince geniş bir şekilde aktarmaya çalışıyor, hayranı olduğum bu adamı herkes bilsin diye, onu sevsinler diye uğraşıyordum.

Yirmi üç yaşında bir adam olarak, on sekizimde başladığım üniversiteden yüksek notlarla mezun olmuş, babamın mesleğini seçtiğim için içimdeki bu heyecanı şimdi bir yıldır çalıştığım bu müzede yeni gelen çocuklara anlatarak bir türlü bitirememiş, müzenin eski müdürü babamın yakın bir arkadaşı olduğundan, yerini kızı Dahyun'a bırakırken çok iyi bir iş çıkaracağımdan bir an bile şüphe etmemişti. Şimdi babalarımızın yerini ikimiz dolduruyorduk, rütbeler değişmemiş ben babamın kimliğini; eğitmenliği almıştım, Dahyun ise mezun olduğu okulun ardından müzenin müdireliğini üstlenmişti.

"O zamanlar Min Hanedanlığı oldukça kısır günler geçirmekteymiş ama Lort Gi'nin doğuşu hem Hanedanlığa büyük bir bolluk getirip toprakların bereketli ekinlere gebe  kalmasını sağlamış, hem de bu bolluğun getirisi düşman gözlerinin Min Klanı'na dönmesini sağlamış. Bu yüzden bu adam hem bereketi temsil eden Çeltik dalı, yani bizim bildiğimiz pirinç bitkisi ile hem de savaşı temsil eden kılıçla simgelenmiştir."

Min Klanı'nın kendi simgesi olmamasına rağmen, en az onun kadar meşhur olan armayı gösterdiğimde herkes memnun ve meraklı mırıltılar çıkarıp armaya bakmış, bir kaç fotoğraf çekildikten sonra konuyu başka yere çekmiştim.

"Hanedanlık Lort Yoon Lin'in babası Lort Yoon Shin'den, Lort Yoon Lin'e geçtiğinde neredeyse batmak üzereymiş. Lort Shin oldukça aksi, inatçı ve dediğim dedik biriymiş, oğlu Lort Lin'e bir türlü Hanedanlığı emanet edemeyeceğini düşündüğünden ve değişen zamana uymayan politikalarını uyguladığından Klan bir çöküş dönemine girmiş. Lort Lin'in Min Klanı'nı küllerden dirilttiği söylenir. En sevilen Lort, Yoon Gi olsa da, Min halkı hiçbir zaman Lort Lin'i şarkılarından ve dualarından eksik etmemiştir. İşte burada, Lort Lin öldükten sonra yazılan bir şiir görmektesiniz."

"Ay'ın kendisi gibi emin ve yüce olduğu bir gecede,

Lort Lin kurtardı Klanı bırakarak sefaleti gerisinde.

Yıkılan duvarlar getirirken beraberinde yenilgiyi,

Sanki bir gece kurtardı bizi Lort Lin, yoktan var etti Minleri."

Şiiri ezbere bildiğimden, kelimeleri vurgulayarak  Lort Lin'in yaşlı bir şekilde yapılmış balmumundan heykeline bakarak söylediğimde çocuklar gülmüş ve şaşırmış sesleriyle başlarını bana çevirmişlerdi. Yüzümdeki gülümseme ile onlara baktım. Lort Lin, göğsüne değin uzun, ara sıra ağarlaşmış sakallarının daha koyu tellerle örgülere sahip, çoğunlukla gri olan sakalları, bir elinde bastonuyla ve bastonu tutan elinin üzerindeki yüzükleriyle diğer elini de kılıcının kınısına koymuş, Lort Gi'ninkilere aksi daha çekik ve küçük olan koyu kahverengi gözleriyle tam karşımda duruyordu, yüzü bir çok badireyi atlatmış olan yaşlılık izlerine ve derin kırışıklıklara ev sahibiydi, balmumundan olan bu heykelde bile ne kadar zorluk çektiği anlaşılıyordu.

O M E N  | m y g × p j mHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin