"Selamat datang, Tuan Erix." Ketibaan Erix disambut mesra oleh semua pekerja dan Kevin, pengurus hotel.Erix tersenyum manis kepada semua pekerjanya.
"Kevin, bawa saya ke pejabat ayah saya. Satu lagi, jangan lupa bawakan sekali fail yang berkenaan," arah Erix dengan sopan.
"Baiklah, tuan. Ikut sini, tuan."
Kevin membawa Erix menaiki lif istimewa untuk naik ke tingkat 20.
Tiba saja di tingkat 20, Erix terus terlopong kagum.
Ternyata tingkat itu memang khas untuk pejabatnya saja.
"Tuan Erix duduklah dulu. Saya akan bawakkan fail yang tuan minta tadi. Tuan nak minum?"
"Tak apa. Bawakkan fail tu je."
Kevin akur. Dia berlalu pergi meninggalkan Erix.
"Besar jugak pejabat ayah kau ni," kata Drake yang turut kagum dengan hiasan mewah di dalam pejabat itu.
Dia berjalan menghampiri tingkap kaca.
"Tinggi. Cantik jugak suasana dari atas ni."
Erix berdiri di sebelah Drake. Dia turut menikmati suasana cantik itu.
"Betul cakap kau. Cantik jugak."
"Tuan Erix?"
Kedua-dua mereka segera menoleh.
"Saya bawakkan failnya."
"Letak atas meja. Nanti saya semak. Terima kasih, Kevin."
"Sama-sama, tuan. Oh ya, sebelum saya terlupa. Keluarga Tuan Ray akan datang hari ni. Katanya dia dalam perjalanan ke sini."
"Tuan Ray?" Erix ternyata tidak tahu apa-apa tentang keluarga itu.
"Dia adalah pelanggan tetap dekat hotel ni. Dia ke sini sebab nak menyambut ulang tahun kelahiran anak perempuan mereka, Melissa," beritahu Kevin.
"Oh! Jadi, saya kena buat apa ya?" Erix masih tidak faham apa yang perlu dilakukannya.
"Selalunya kalau mereka sekeluarga datang, Tuan Noah sendiri yang akan menyambut kedatangan mereka dan Tuan Noah sendiri yang akan mengiringi mereka sekeluarga ke bilik VVIP."
"Oh. Jadi, saya kena buat benda yang sama ke?"
"Terpulang pada tuan sendiri. Tapi, bukan ke lebih sopan kalau tuan muda baru memperkenalkan diri pada tetamu kita tu?" Kevin sekadar mencadangkan saja pendapatnya.
"Baiklah. Saya ikutkan je. Kalau mereka dah sampai, tolong beritahu saya, ya."
"Baiklah tuan."
"Ada apa-apa lagi ke yang perlu saya tahu?"
Kevin menggeleng.
"Itu saja untuk pengetahuan tuan hari ni."
"Baik. Terima kasih, Kevin."
Kevin menunduk sebelum mengundur diri.
Erix segera duduk di meja. Fail yang dibawa oleh Kevin segera dibukanya.
Tak sampai beberapa minit membaca laporan itu, Erix sudah menutupnya semula.
"Kenapa?"
"Sakit kepala aku baca. Tak faham satu apa pun." Erix merungut pening.
"Bagi aku tengok." Drake mengambil dokumen itu lalu membaca segala apa yang tertulis di dalamnya.
"Baiklah, aku akan ajar kau sampai kau faham. Dalam hal ni, aku tak akan ambil alih diri kau. Aku nak kau usaha sendiri."
YOU ARE READING
THE TALE OF DRAKE
ФэнтезиErix seorang remaja lelaki yang lemah dan sering dipergunakan oleh orang sekelilingnya. Dirinya juga turut dikhianati oleh sahabat baiknya. Disebabkan rasa putus asa dengan hidup dan dendam terhadap mereka yang mempergunakan dirinya, Erix mengambil...