☆゚. * ・ 。゚["jak dbać" o paznokcie 2/5]☆゚. * ・

247 19 14
                                    

Cześć!

Oto drugi rozdział naszego maratonu i dziś napiszę jak dbać o paznokcie

Szczerze przyznam wam się do dwóch rzeczy. Pierwsza to pielęgnacja włosów (o których pisałam w poprzednim rozdziale) i paznokci to jedyne elementy pielęgnacji których wręcz nienawidzę i osobiście kompletnie nie potrafię o nie dbać xD naprawdę pielęgnacja twarzy czy zębów to dla mnie czysta przyjemność, natomiast pielęgnacja paznokci i włosów to coś czego wręcz nienawidzę hahah

A druga, to nie wiem jaki wstęp napisać, więc od razu przejdę do budowy paznokcia i punktów. :D

Budowa paznokcia

"Jak dbać" o paznokcie?

Ups! Ten obraz nie jest zgodny z naszymi wytycznymi. Aby kontynuować, spróbuj go usunąć lub użyć innego.

"Jak dbać" o paznokcie?

> dieta

dieta uboga w żelazo, krzem, cynk i witaminy z grupy B bardzo źle wpływa na nasze paznokcie. nie dostarczając im tych składników stają się one bardziej łamliwe, płytka paznokcia może się zacząć rozdwajać oraz powstają nieestetyczne białe plamki (które sama posiadam z braku witamin). 

> obcinaj, piłuj i używaj odżywek

piłując paznokcie najlepiej jest używać szklanych lub papierowych pilniczków (które nie są drogie koszt takiego zwykłego szklanego lub papierowego pilniczka to nie więcej niż 5zł). sama używam szklanego pilnika i dla mnie osobiście są bardziej komfortowe (pomijając fakt, że piłowanie paznokci jest bardzo dla mnie niekomfortowe, to używając szklanego pilniczka mogę teraz to przeżyć xD). używajcie odżywek, patrząc na stan swoich paznokci. odżywki regenerujące są wzbogacone głównie w substancje nawilżające i wspomagające odrastanie paznokci, natomiast odżywki wzmacniające zawierają składniki "wbudowujące się" w płytkę paznokcia aby ją utwardzić i zapobiec jej łamaniu (te odżywki są przeznaczone dla paznokci łamliwych i kruchych). Odżywki regenerujące mogą być w postaci lakieru lub oliwki (która również nawilża skórki), a odżywka wzmacniająca jest zazwyczaj w formie lakieru i powinno się ją stosować codziennie także jako bazę pod lakier.

> stosuj oliwki do skórek

jeśli będziesz używać często oliwki do nawilżania skórek, będą one się rzadko pojawiały i dzięki temu unikniesz bolesnych sytuacji gdy takowa skórka się zadrze. 

> jeśli pracujesz przy komputerze, obcinaj paznokcie na krótko i nie stukaj nimi o klawiaturę (w ogóle nimi nie stukaj o nic)

> nawilżaj dłonie i używaj maseczki do paznokci

> monitoruj swoje paznokcie

czyli jeśli pojawiają się białe plamki na paznokciach to znaczy, że głównie brakuje wam składników odżywczych (niekiedy oznacza to chorobę), jeśli obłoczek paznokcia jest zbyt duży (jest większy niż 25% całego paznokcia) może to oznaczać, że wasze serce zbyt bardzo pracuje. Jeśli nad obłoczkiem są różnego koloru przebarwienia może to oznaczać, np. zatrucie metalem. Jeśli wasze paznokcie są bardzo łamiące się może to oznaczać, że np. macie problemy z nerkami. Kolor paznokci również ma znaczenie. 

Osobiście na podstawie swoich paznokci dowiedziałam się o mojej chorobie nerek, co później potwierdził lekarz. Tak samo mam z moimi plamkami, brakuje mi dużo składników odżywczych (głównie wapnia i witaminy B12). 

Więc jeśli kolor waszych paznokci (a dokładnej jeśli jeden, dwa odstają od reszty) lub jeśli wasze paznokcie nagle stały się łamliwe warto o tym poczytać i udać się do lekarza na badania profilaktyczne. 

> nie używaj hybryd

hybrydy naprawdę bardzo ale to bardzo niszczą paznokcie!

> nie mocz zbyt długo paznokci w wodzie i podczas mycia naczyń używaj rękawiczek.

> zbyt duże zmiany temperatury niszczą płytkę paznokcia

dlatego gdy robi się zimno zakładaj rękawiczki (nie dość, że zimno źle działa na paznokcie to na ręce też ale to w rozdziale o rękach napiszę). 

> nie obgryzajcie paznokci! 

jeśli macie problem z obgryzaniem paznokci (bo np. jest to wasz sposób na stres) możecie kupić żel przeciw obgryzaniu paznokci, który spokojnie powinniście kupić w aptece za około 10zł. ma on zazwyczaj gorzki smak i jest właśnie stworzony aby oduczyć się obgryzać paznokcie. 

☆゚. * ・ 。゚[notatki]☆゚. * ・

tak więc, to koniec tego rozdziału. mam nadzieję, że wam się podobał. 

do jutra! ^^

shua_min

𝓵𝓸𝓿𝓮 𝔂𝓸𝓾𝓻𝓼𝓮𝓵𝓯 - 𝓹𝓸𝓻𝓪𝓭𝓷𝓲𝓴 𝓾𝓵𝔃𝔃𝓪𝓷𝓰Opowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz