Cześć, znów mnie chwilkę nie było ale teraz wracam z nowym laptopem, dzięki czemu postaram się częściej wstawiać rozdziały! Postanowiłam rozpocząć swego rodzaju serię " jak radzić/jak dbać ", w której po prostu opisuję jak radzić sobie z niektórymi problemami, zaczynając na tych skórnych, kończąc na zdrowiu. Jak mogliście zauważyć, było już kilka takich rozdziałów " jak radzić/jak dbać". Dzisiaj się postaram, napisać jak radzić sobie z cieniami pod oczami.
🍂Skąd biorą się cienie pod oczami?🍂
Pierwsze pytanie jakie trzeba sobie zadać przy walce z cieniami pod oczami, to jaka jest ich przyczyna. Czy to zwykłe zmęczenie, genetyka czy może objaw jakiejś choroby?
Cienie pod oczami często są uwarunkowane genetycznie i z nimi się rodzimy. Jak to powiada moja mama "Taki twój urok" i poniekąd się z takim stwierdzeniem zgadzam. Taka nasza genetyka i to było nam zapisane, więc nic z tym zrobimy. Inną z przyczyn powstawania sińców jest zmęczenie i niewyspanie. Pamiętajmy, że okolice oczu są bardzo mocno ukrwione i w momencie gdy się nie wysypiamy naczynia krwionośne są powiększone, przez co odcień skóry zmienia się na bardziej fioletowy. Ostatnią przyczyną worków pod oczami może być choroba. Niewydolność nerek, alergia czy niedokrwistość to tak naprawdę kilka z nich. Więc jeśli po raz pierwszy w życiu pojawiły się u ciebie cienie pod oczami i cię one niepokoją zalecałabym umówić się do specjalisty.
🍃Jak radzić sobie z cieniami pod oczami?🍃
Zaczynając walkę z nieestetycznymi ciemnymi plamami pod oczami, pewnie pierwsze po co sięgniesz to krem rozświetlający albo korektor. Tak są to dobre sposoby, ale na początek nie wydawaj wielu pieniędzy na drogie kosmetyki, bo może rozwiązaniem da ciebie będzie zwykła torebka herbaty albo ogórek?
> wysypiaj się:
tak jest to pierwszy punkt, który trzeba zrobić chcąc zniwelować widoczność cieni pod oczami. Pamiętaj aby spać co najmniej 8 godzin dzienne oraz raz na jakiś czas robić krótkie drzemki w ciągu dnia.
> jedz regularne posiłki i pij dużo wody:
jedz 5 posiłków dziennie oraz pij około 1,5 - 2 l wody, która nawilży skórę.
> zimny okład:
takim okładem może stać się świeże plasterki ogórka, ochłodzone torebki herbaty, kostki lodu lub zimne łyżki. Często dobrym rozwiązaniem są żelowe okulary, które należy wstawić do lodówki lub żelowe maseczki pod oczy często nasączone substancjami poprawiającymi mikrokrążenie. Takie zimne okłady dają uczucie chłodu, w efekcie czego zwężają naczynia krwionośne.
> kremy pod oczy:
jeżeli wyżej wymienione sposoby nie działają, pomóc ci mogą kremy rozświetlające i rozjaśniające. Kremy z witaminą C oraz witaminą K podziałają obkurczająco na naczynka i rozjaśniająco na cienie. Witamina C działa rozjaśniająco, a witamina K krzepnąco. Dobrym wyborem będą również kremy ziołowe z dodatkiem, np. bławatka, arniki, świetlika, miłorzębu, a szczególnie z tymi dwom pierwszymi. Pamiętaj aby kremy pod oczy nie były zbyt ciężkie oraz tłuste na delikatną skórę pod oczami.
> makijaż:
jeśli twoje cienie są wciąż widoczne, dobrym rozwiązaniem może się okazać makijaż, a dokładnej korektor lub dobry podkład. Kupując korektor zwracaj uwagę na jego konsystencję, nie powinien być on tłusty, najlepszy będzie płynny, który zastygnie po jego nałożeniu. Wybierając kolor, nie patrz na taki aby był jak najjaśniejszy - wystarczy aby był o jeden/dwa odcienie jaśniejszy niż kolor twojej skóry. Szukaj kolorów, które neutralizują zasinienia, czyli odcieni morelowych i łososiowych, a jeśli chodzi o korektory kolorowe, pod oczy wybieraj koor zielony.
> zabieg kosmetyczny:
jeśli żadne z powyższych sposobów nie zadziała, spróbuj się umówić na wizytę u kosmetyczki ( uprzednio upewniając się, że przyczyną cieni nie jest żadna choroba). Kosmetyczka może ci poradzić jak zwalczać cienie przy pomocy kosmetyków oraz zabiegów.
______________________
Mam nadzieję, że ta część jest już lepsza. Pisałam ją na laptopie, a nie na telefonie, więc o wiele prościej było mi sprawdzać informacje i dodawać zdjęcia. W każdym razie mam nadzieję, że się wam podobało, w następnym rozdziale "jak dbać o włosy".
Do napisania~
shua_min
CZYTASZ
𝓵𝓸𝓿𝓮 𝔂𝓸𝓾𝓻𝓼𝓮𝓵𝓯 - 𝓹𝓸𝓻𝓪𝓭𝓷𝓲𝓴 𝓾𝓵𝔃𝔃𝓪𝓷𝓰
Chick-Lit☆゚. * ・ 。゚[ sᴛᴡᴏʀᴢʏłᴀᴍ ᴛᴇɴ ᴘᴏʀᴀᴅɴɪᴋ ᴀʙʏ ᴘᴏᴋᴏᴄʜᴀć sɪᴇʙɪᴇ. ᴍᴏɢę ᴄɪ ᴘᴏᴋᴀᴢᴀć, żᴇ ᴋᴀżᴅʏ ɴᴀ ᴛʏᴍ śᴡɪᴇᴄɪᴇ ᴊᴇsᴛ ᴘɪęᴋɴʏ, ᴀ ᴛʏ ɴɪᴇ ᴊᴇsᴛᴇś ᴡʏᴊąᴛᴋɪᴇᴍ ]☆゚. * ・ 。゚ ✎ ᴘᴏʀᴀᴅɴɪᴋ ᴏ ᴛʏᴍ ᴊᴀᴋ ᴢᴏsᴛᴀć ᴜʟᴢᴢᴀɴɢɪᴇᴍ. ✎ poradnik obecnie w trakcie hiatusu [28 luty 2021] ✎ autork...