1. Demakijaż i olejek myjący oczy
Po całym dniu noszenia makijażu należy go zdjąć przy pomocy właśnie olejka lub płynu micelarnego.
Jeśli nie nosisz makijażu, ten krok można pominąć
2. Kosmetyk na bazie wody
Przykładowo pianka, żel oczyszczający.
Kosmetyk oczyści twarz z kurzu, potu łoju i innych zanieczyszczeń, które podczas dnia atakowały naszą skórę.
Pamiętajcie aby twarz myć nawet zwykłą wodą dwa razy dziennie. Nasze pory nie mogą być zatkane, ponieważ wtedy powstają krostki i inne niechciane niedoskonałości.3. Peeling
Dzięki peelingowi złuszczysz martwy naskórek, który poniekąd również zapycha pory + w nim mogą się rozwijać bakterie (które sprzyjają powstawaniu trądziku)
Pamiętaj aby peeling stosować 1 - 2 razy w tygodniu, nie częściej! Nie chcemy po drażnić skóry.4. Tonik
Tonik nie dość, że dodatkowo oczyści twarz, to jeszcze wyrównuje pH*¹ skóry.
5. Esencja
Ma za zadanie nawilżać skórę oraz przygotować ją do przyjęcia ważnych dla nas witamin i składników odżywczych. Skóra lepiej przyjmuje to wszystko gdy jest nawilżana. Dodatkowo to one dają naszej skórze wszystkie ważne dla nas składniki. W Azji są one uznawane za serce pielęgnacji ponieważ skóra osób z Azji jest bardziej podatna na starzenie niż ta nasza. Na początku swojej kariery w Europie esencje były uważane, za te które powinny odmładzać i niwelować zmarszczki. Obecnie posiadamy bardzo dużą pulę esencji, poczynając od tych na zmarszczki, przechodząc przez te do skóry poszarzałej, kończąc na tej do skóry suchej.
6. Ampułki
Ampułki mają podobne zadanie co esencja, z tą różnica, że ampułki działają bardzo szybko. Przez swoją lekką konstytucję mogą być podawane bardzo głęboko w skórę, dzięki niektórym zabiegom kosmetycznym. Ampułki dzielimy na parę grup : anti-age, witaminowe, nawilżające, oczyszczające i łagodzące.
Najlepsza jest kuracja 7 - dniowa i 14 - dniowa.7. Maseczka w płachcie
Maseczka odpowiada za nawilżanie skóry, która po całym dniu jest wysuszona. Pamiętaj nie stosuj maski w płachcie zbyt często. Jeśli będziecie jej używać zbyt często efekt będzie przeciwny niż był zamierzony.
8. Krem pod oczy
Skóra pod oczami również potrzebuje odpowiedniej pielęgnacji. Zwykły krem zazwyczaj jest zbyt ciężki na delikatną skórę pod oczami. Pamiętaj aby dostosować krem do własnych potrzeb, rozświetlający, nawilżający.
9. Coś nawilżającego - krem, maska
Tak jak pisałam wcześniej nasza skóra po całym dniu jest wysuszona, więc przydałoby się ją w jakiś sposób nawilżać. Od tego mamy kremy oraz maski.
10. Krem z filtrem przeciw UV
Promienie słoneczne, z jednej strony mają bardzo dobry wpływ na skórę - wytwarzają witaminę D. Jednak co za dużo to niezdrowo więc pamiętaj aby nie przesadzić ;)
Promienie słoneczne, w nadmiarze mogą prowadzić do wielu poparzeń, a nawet chorób skóry (m.in czerniak).
Dodatkowo ulzzangi zazwyczaj mają jasną skórę i nie przepadają za opalaniem. Do tego jest nam potrzebny krem z filtrem przeciw UV.• lato - filtr 45 - 50
• wiosna - filtr 35 - 40
• jesień - filtr 20 - 30
• zima - filtr 10 - 15Podałam tak jak ja używam w ciągu roku ;)
pH ¹ - jest to skala zasadowości i kwasowości roztworu wodnego. Opiera się ona na stężeniu jonów wodorowych w danej cieczy. pH skóry jest to kwasowość jaką nasza skóra powinna zawierać. W celu jej wyrównania używamy właśnie tonika.
Nasze pH (nasza kwasowość) powinno wynosić od 3,5 do 5,5. Przy wyższym pH łatwiej dochodzi do zakażeń bakteryjnych, gdyż skóra jest mniej odporna na szkodliwe czynniki zewnętrzne, np: wiatr, słońce, zanieczyszczone powietrze. Kwasowość (pH) skóry niekorzystnie zmieniają niektóre środki do mycia i kąpieli (więc pamiętajcie aby czytać skład kosmetyków, w które się zaopatrujecie).To na dziś tyle mam nadzieję, że wam się podobało ^^
shua_min
CZYTASZ
𝓵𝓸𝓿𝓮 𝔂𝓸𝓾𝓻𝓼𝓮𝓵𝓯 - 𝓹𝓸𝓻𝓪𝓭𝓷𝓲𝓴 𝓾𝓵𝔃𝔃𝓪𝓷𝓰
ChickLit☆゚. * ・ 。゚[ sᴛᴡᴏʀᴢʏłᴀᴍ ᴛᴇɴ ᴘᴏʀᴀᴅɴɪᴋ ᴀʙʏ ᴘᴏᴋᴏᴄʜᴀć sɪᴇʙɪᴇ. ᴍᴏɢę ᴄɪ ᴘᴏᴋᴀᴢᴀć, żᴇ ᴋᴀżᴅʏ ɴᴀ ᴛʏᴍ śᴡɪᴇᴄɪᴇ ᴊᴇsᴛ ᴘɪęᴋɴʏ, ᴀ ᴛʏ ɴɪᴇ ᴊᴇsᴛᴇś ᴡʏᴊąᴛᴋɪᴇᴍ ]☆゚. * ・ 。゚ ✎ ᴘᴏʀᴀᴅɴɪᴋ ᴏ ᴛʏᴍ ᴊᴀᴋ ᴢᴏsᴛᴀć ᴜʟᴢᴢᴀɴɢɪᴇᴍ. ✎ poradnik obecnie w trakcie hiatusu [28 luty 2021] ✎ autork...