Hej wszystkim! W nowym rozdziale napiszemy sobie o tym jak dbać o naszą twarz latem. Tym samym chciałabym was poinformować, że powoli będę kończyć serię "jak dbać/jak uzyskać", ponieważ kończą mi się pomysły o co możemy jeszcze zadbać w naszym ciele hahah możecie pisać mi propozycje na tą serię, bardzo chętnie postaram się je napisać ^^
Wiem, że rozdziałów o twarzy było już kilka (a dokładniej 3), jednak tym razem napiszę o tym jak dbać o skórę twarzy latem, gdyż nasza pielęgnacja powinna się trochę różnić w zależności od pory roku.
A teraz przechodząc do rozdziału!
Jak chronić naszą skórę latem?
> codzienne oczyszczanie!
oczyszczanie to podstawa w pielęgnacji twarzy. Pamiętaj jednak, że latem jest dużo cieplej niż zimą, przez co mocniej się pocimy. Bakterie, które są w pocie mają bardzo łatwy dostęp do naszej skóry i przez to mocniej zapychają się nasze pory (co mocno sprzyja powstawaniu wyprysków). Pamiętaj aby w ciągu dnia przemyć choć raz twarz wodą. Noś w kosmetyczce bibułki matujące, które możesz używać po wf lub ciężkim treningu. Pamiętaj o peelingu raz w tygodniu.
> nawilżanie skóry
w lecie bardziej zalecałabym używać żele nawilżające ewentualnie kremy o bardzo lekkiej konsystencji. Ciężkie i tłuste kremy zostawcie na zimę, gdyż te używane latem mocno zapchają pory.
> ochrona przed UV
w czasie lata zaopatrzcie się w kremy z filtrem UV. Jeśli jesteście bardzo bladzi lub macie depigmentację używajcie kremów z SPF 50 lub nawet 50+. Nie zapominajcie o SPF w balsamie do ust (tutaj może być odrobinę mniejsza ochrona). Jeśli macie skórę suchą szukajcie kremów przeciw UV z dodatkowym nawilżeniem.
> zrezygnuj z podkładu i zastąp go kremem BB (lub wcale nie używaj)
> uzupełnij witaminę A
jeśli twoja skóra jest bardzo sucha, może być to oznaka, że brakuje ci witaminy A. Możesz ją dostarczać poprzez tabletki tudzież pomidory, marchewki, zielone warzywa: sałata, zielony groszek, koperek, pietruszka, dynia, szpinak, boćwinka, morele, śliwki, wyroby mleczarskie: mleko, ryby, masło.
> Stosuj antyoksydanty.
Lato to bardzo dobry czas dla wolnych rodników. Powstają one w skórze pod wpływem promieni słonecznych i powodują uszkadzanie włókien kolagenowych czyli powstawanie zmarszczek, utratę jędrności, krótko mówiąc - przyspieszają starzenie. Wolne rodniki można neutralizować, stosując antyoksydanty: witaminę C, floretynę, kwas ferulowy. Szukaj tych składników w kremach i serum. Serum z antyoksydantami nakładaj na twarz, szyję i dłonie.
> pamiętaj o pielęgnacji szyi i dekoltu
W tych miejscach skóra jest cienka i szybko się starzeje. Oczyszczając skórę , a następnie nakładając krem na twarz, często zapominamy o tym, żeby aplikować go również na szyję i dekolt.
Przyczyny suchej skóry?
Przyczyn jest kilka:
- choroba
- geny
- wiek
- środowisko
- nieprawidłowa dieta
- alergia
Jak odróżnić skórę suchą od odwodnionej?
Bardzo sucha skóra twarzy, szczególnie latem, mylona jest po prostu ze skórą odwodnioną. Skóra sucha, to przypadłość genetyczna (taka już jej natura), a skóra odwodniona stan skóry normalnej, która jest niewłaściwie nawodniona. W pierwszym przypadku masz do czynienia z uszkodzeniem płaszcza hydrolipidowego, który należy wzmacniać m.in. emolientami. Drugim - "lekarstwem" na odwodnioną skórę jest właściwe nawodnienie organizmu (pij odpowiednią ilość wody) i stosuj kremy nawilżające. Po takiej kuracji twoja odwodniona skóra w ciągu tygodnia wróci do równowagi.
www.drmax.pl (strona z której dosłownie skopiowałam tekst. wybaczcie, jednak tu było to dobrze napisane i nie wiedziałam do końca jak ubrać to we własne słowa, tak więc odsyłam was do stronki. )
☆゚. * ・ 。゚[ notatki ]☆゚. * ・ 。゚
Dzieeń dobry, jak wam mijają wakacje? Wyjeżdżacie gdzieś? ^^
Ja zostaję w domu i przygotowuję się mentalnie do tego, że idę do nowej szkoły hahhah.
W każdym razie, dodaję ten rozdział gdyż głosowanie z ostatniego rozdziału wciąż nie zostało rozstrzygnięte. Tak więc odsyłam was do zagłosowania oraz zostawienia pytań do Q&A.
Miłego dnia <3
shua_min
CZYTASZ
𝓵𝓸𝓿𝓮 𝔂𝓸𝓾𝓻𝓼𝓮𝓵𝓯 - 𝓹𝓸𝓻𝓪𝓭𝓷𝓲𝓴 𝓾𝓵𝔃𝔃𝓪𝓷𝓰
ChickLit☆゚. * ・ 。゚[ sᴛᴡᴏʀᴢʏłᴀᴍ ᴛᴇɴ ᴘᴏʀᴀᴅɴɪᴋ ᴀʙʏ ᴘᴏᴋᴏᴄʜᴀć sɪᴇʙɪᴇ. ᴍᴏɢę ᴄɪ ᴘᴏᴋᴀᴢᴀć, żᴇ ᴋᴀżᴅʏ ɴᴀ ᴛʏᴍ śᴡɪᴇᴄɪᴇ ᴊᴇsᴛ ᴘɪęᴋɴʏ, ᴀ ᴛʏ ɴɪᴇ ᴊᴇsᴛᴇś ᴡʏᴊąᴛᴋɪᴇᴍ ]☆゚. * ・ 。゚ ✎ ᴘᴏʀᴀᴅɴɪᴋ ᴏ ᴛʏᴍ ᴊᴀᴋ ᴢᴏsᴛᴀć ᴜʟᴢᴢᴀɴɢɪᴇᴍ. ✎ poradnik obecnie w trakcie hiatusu [28 luty 2021] ✎ autork...