"Hah mana ada"tegas Layra.
"Eh aku tak pekak lagilah aku dengar kau cakap mama tadi"marah Aieq.
"Ooooo perasan jugak kau kan tak pekak ...harap muka hansome tapi .P.E.K.A.K "balas tikaman dari Layra.
"Aish minah ni kau siapa ah pergi sana shuh.."
"Ewah..ewah encik ni pemarah nye..kau siapa nak halau aku?tapi "Layra mengigit bawah bibirnya dan memandang Aieq.
"Pahal pulak kau ni?"
"Encik ni kan saya rasa all complete tapi satu jer encik PEKAK"
"Ish aku kata pergilah semak jer budak nerd ni"
"Yelah encik pekak saya takut semakin lama saya kat sini semakin pekak encik jadinya or ada kemungkinan encik terjatuh cinta kat saya..uuu takutnye"Layra berura-ura hendak pergi.
"Hmm baguslah tu dengan nerdnya ada hati nak mengayat orang..hey cermin diri tu eh ada kau tengok cantik?buruk tu buatlah cara buruk sedarlah tu dah allah buat kau macam tu terima jer..or mak bapak kau tak ajar kau adab hah?jijik aku tengok"Layra tersentak begitu juga Puan Emy dan Encik Wafiy yang baru tiba selepas mengambil beberapa barang dari kereta.
"Kau cakap apa?"Tanya Layra kearah Aieq dengan nada bergetar.
"Ala nerd buatlah cara nerd jangan nak..."
"Enough...apa hina sangatkah nerd ni di mata kau"tanya Layra tapi masih memalingkan badan ke hadapan.
"Maybe tapi .."
"Kau diam jantan tak guna....mulai hari ni aku benci kau...aku benar-benar benci kau Aieq aku sangka kau berbeza tapi ternyata kau sama"Layra berlari menuju ke kereta yang terparkir dihadapan kereta Encik Wafiy dan dalam dua minit kereta itu tak kelihatan menimbulkan 6 mata memandang tepat kearah Aieq.
"Ke..ke..kenapa semua tengok Iq macam tu"
"Kau dah buat apa dik sampai dia nangis bro.."
"Iq tak tau apa yang Iq dah buat.."Puan Emy dah mula tak keruan.
"Iq apa papa nak cakap jangan menyesal cause dia tu.."
"Apa ni semua kenal dia kecuali Iq?siapa dia tu pa ma abang?"
"Abang tak tau abang baru jumpa tadi"
"What i want to tell you jangan menyesal"
🌼🌼🌼
"Ray to..to..tolong aku belikan apa pun asalkan ia pedas cepat"Rayden mengangguk faham dan pergi order maggi cup kari.
"Rai belikan ambikkan aku hoodie and baju aku kat dalam kereta aku nak tukar baju"Raidan hanya menurut kehendak Layra.
"Nah"serentak Rayden dan Raidan memberikan apa yang diminta oleh Layra.
"Okay korang tunggu sini aku nak toilet jap"
"Okay"
Selepas beberapa minit akhirnya Layra siap dengan hoodie lambang bunga lily.
"Puan nah makan reda sikit"
"Hmm memang aku nak makan pun ni aku nak korang curi mamat tadi tu"
"Aiii bakal suami pun nak culik ke?nak buat apa tu kawin lari ke cik adik oii"
"Taklah..tak kuasa aku..its just aku nak bagi pengajaran"
"Okay Puan nak bila awal ni ke?"
"Hmm tunggu aku habis makan dulu lah favourite ni curry"mereka lega melihat Layra tersenyum tapi yang mereka masih takut adalah mata Layra dah bertukar biru gelap.
YOU ARE READING
Fierce Dark Lily✔️
ActionLayra dikenali sebagai budak nerd disebabkan kacamata bulatnya dengan rambut diikat gaya pigtails.Disebabkan dirinya yang berpenampilan sebegitu rupa ramai yang memandang hina kearahnya. Hinaan demi cacian diterima dengan hati terbuka.Dia faham diri...