"Haaa shit"Jerit Layra dan memegang lengan Aieq erat seraya kereta mereka hilang kawalan.Kereta mereka ditembak tepat ditayar hadapan membuatkan kereta tu hilang imbangan dan kereta mereka berlanggar dengan satu pokok.
Manakala kereta tadi tepat ditembak oleh anak buah Layra.Aieq mengangkat kepala dan merasakan denyutan di kepalanya
Akibat denyutan itu semua ingatan Aieq menerjah kembali.(Pandai-pandailah flashback ye🤣🤣🤣)
"Anje..are you okay?"Tanya Aieq kearah Layra yang berada di sebelahnya.
"Argh..I'm okay..dahinya mengeluarkan cecair merah membuatkan Aieq terkejut kaku.
"Anje ..dahi you"
"Okay jer ni..jom keluar"Mereka berdua keluar dan menuju kearah ahli keluarga yang lain dimana datang melihat mereka.
"Layra..sayang okay tak ni"Amsya bersuara.Aku hanya menggeleng.
"Dik..okay tak"
"Allah sayang dahi tu berdarah"
"Layra ...allah pergi klinik sekarang. "Semua habis membebel.
"Shut that up...guys.. I'm okay.."Layra membuka lilitan tudungnya dan mengelap kesan darah di dahinya dan memakai gelang rambut menggayakan rambutnya dengan ponytail.
"Layra tengah buat apa?"Layra hanya membiarkan kata-kata yang terpacul dari setiap ahli keluarganya.
"Group..reu.."Arah Layra kearah semua anak buahnya
"Bawak family aku semuanya sembunyi..aku nak settlekan hari ni jugak dengan Jr.Snake..Waie..Amar..Khai ikut aku yang lain pergi cepat.."Semua teragak-agak.
"Tapi Puan.."Amar mencelah.
"No..aku cakap..pergi..pergilah..percaya cakap aku..aku akan okay..just go"Semua segera membawa keluarga masing-masing membelah jalan.
"No Layra..mommy dan Ibu nak stay.."Tegas dari Amisya.
"No mommy..you must go..for your own good"Amisya menggeleng.
"Please..mommy..tak apa nanti Layra balik..Layra janji..just hide.."Semua anak buah Layra menarik setiap ahli keluarga ke dalam kereta.
"No aunty...we need you..so do uncle Aieq and Mommy.."Si kembar memegang pistol mini.
"Honey...please go...i promise to go back soon"Layra mencium kedua-dua kembar tu dan menolak mereka menuju ke kereta.
"Go..just goo"Tapi Aieq pantas menarik Layra ke dakapannya.
"Aieq..let me go..you need to go now..they are approaching us"air mata Layra tak mampu dibendung lagi.
"Dont cry honey..its hurt me.."Aieq menepis air mata Layra.
"Minta maaf atas kesalahan anje selama ni..maaf tak mampu pulihkan ingatan sayang balik..only this time..go "Aieq mengangguk.
Kini hanya tinggal Layra sahaja dan dihadapannya kini ada musuh yang menunggu mangsa untuk bertindak.
"Sorry semua maafkan segala tingkah laku Layra selama ni ada yang menyakitkan atau memeritkan....halalkan makan minum Layra selama ni..and harap yang lain bahagia walaupun tiada Layra disisi"Layra tersenyum selepas berbicara dalam hati dan memandang kembali kearah hadapannya.
"Dik..apa kau cakap ni"Layra hanya mendengar suara hatinya.
Lima buah kereta sport tersusun menunggu masa yang sesuai.
"Waie...bawak lari cepat... yang lain depan"Teragak-agak untuk menerima arahan yang keluar dari bibir Layra.
"Tapi Puan.."
"Siapa boss kau ke aku?"Marah Layra dengan dengusan.
Mereka membelah jalan agar semua musuh tertumpu kearah Layra bukan keluarganya.Acara tembak menembak membuatkan susah untuk Layra mengenal pasti siapa disebalik kereta dibelakangnya kini.
Semua tumpas oleh Layra dan Amar tapi disangkakan langkah kanan terbantut bila mereka terhenti di satu jalan mati berhampiran tebing sungai terbiar.
"Argh..jalan mati"Mereka turun hendak melarikan diri tapi,
"Ai?kau sorang saja ke ...Puan Roselia?yang lain mana?dah mati ke"Aqil ketawa diikuti dengan ahli yang lain yang baru tiba..
"Yang lain?aku dah hantar ke tempat yang lebih selamat..and masalah ni cuma kau dan aku?apa eh sampai kau tak puas hati dengan aku?"
"Jangan buat tak tau Layra...aku pasti kau tahu sebab apa aku tak puas hati dengan kau?"
"Hurmm let me think?argh...Bella I think?"Layra mengetuk kepala gaya teringat kembali.
"Sorry lah..kacau anak kandung you too...i tak tau pulak yang Dato ada anak?maybe anak luar nikah..itu yang tak sanggup nak jaga?or jual anak demi dapat gelaran dato?"Layra meneka.
"Oh lupa..kalau jual anak kenapa nak masih care?opss..apa anak you tu buat sampai boleh gunakan you macam ni?you dah lupa ke dia sendiri pun tak mengaku kau tu anak dia..sebab dia dah tergolong keturunan Tengku"
"Hey perempuan jalang...kau dengan bapak kau sama mulut puaka...tak sangka..keluarga yang selama ni aku buru rupanya hanya dihadapan mata aku..Layra Imani Roselia peneraju utama syarikat wanita yang pertama mengaut keutungan dalam negeri dalam masa seminggu hingga menjejakkan 50 ribu manakala luar negeri yang mengaut keuntungan setengah juta ....aku tak sangka"
"Hey kau tu yang patut dikatakan jalang...tua-tua macam kau ni patut pergi masjid tingkatkan amal ibadah dan juga memperbanyakkan menceburi bidang untuk menambah pahala?"
"Hahahah ayat kau dengan bapak kau tak tumpah.."Layra ketawa sinis.
"Kemana lagi tumpahnya kuah kalau bukan ke nasi betul tak..by the way buang masa lah cakap benda yang tak penting..lets fight"Ajak Layra dengan yakin.
"Hahahah and if kau tumpas aku akan lekat kepala kau dekat koleksi binatang aku?tak sabar nye"Aqil ketawa psyco.
"Lets see"Layra memulakan pertarungan diantara 4 orang mereka dengan 30 orang ahli orang suruhan Aqil.
Pang..pang..pang..
Semua tewas hanya dengan headshot.
"Thats its and now your turn"Layra bertindak hendak menembak Aqil tapi ternganga bilanya Aqil mengeluarkan bom tangan.
"Kau..kau nak buat apa hah?"Tengking Layra manakala ahli yang lain dah cuak.
"Kalau kau nak bunuh aku?aku akan pastikan kau.pun ikut"Aqil tarik pemincu bom dan ,
"Rgh..."Layra menjerit manakala semua anak buahnya mengcover Layra dengan membentuk bulatan.
Pang..pang..
"Aapa dah jadi"Layra tersedar dari kejutan dengan pucat yang jelas terpapar di mukanya
"Anje..okay tak ni?..anje.."Aieq memeluk Layra yang hampir tersungkur.
"Sa..sa..sayang"Akhirnya Layra pengsan di dakapan Aieq.
"Ergh...ni makan dia"Aieq menembak tepat kearah Aqil dengan sekali tembak headshot beb.
"Bersihkan tempat ni..aku tak nak ada satu pun kesan bukti..and Waie..Amar..Khai..ikut aku....kita kena sembunyi buat sementara waktu."Mereka mengangguk faham.
"Maaf mommy ibu we need to go for a while"Aieq bersama dengan anak buahnya yang lain bergerak pergi tapi sebelum tu,
"I need semua dari kita tinggalkan barang yang membuktikan itu korang..sebab we need to have along trip"Sekali lagi mereka mengangguk faham.
"Aieq"jerit anak buah Aqil dengan sengihan dan menghumban sesuatu kearah belakang mereka.
Bom!!!!
Bunyi bom meledak serta merta kepada mereka membuatkan mereka tak sempat mengelak dan habis mereka tersungkur atas letupan tu.
🌼Vote
🏵Comment
YOU ARE READING
Fierce Dark Lily✔️
AcciónLayra dikenali sebagai budak nerd disebabkan kacamata bulatnya dengan rambut diikat gaya pigtails.Disebabkan dirinya yang berpenampilan sebegitu rupa ramai yang memandang hina kearahnya. Hinaan demi cacian diterima dengan hati terbuka.Dia faham diri...