"Okay now kita kat tengah bandar sekarang ni tak ada phone baju tak ada tapi aku ada kad credit"Layra menayangkan kad kredit.
"Wow tapi boleh pakai ke?"
"Bolehlah..ish now kita pergi beli baju dulu then makan then check tempat tuk berteduh"
"Aku on jer asalkan orang yang culik kita tu tak dapat jumpa kita"
"Ahahha memang diorang tak dapat jumpa kita pun...sebab aku dah suruh budak-budak aku bunuh diorang"tapi ianya cuma terluah dalam hati.
"Puan itu Kumpulan Sight Eagle"Salah seorang anak buah Layra memberikan maklumat melalui airpod berbentuk Lily milik Layra.
"Okay jom pergi mall lainlah kalau kau mau diorang dapat cari kita"
"Tapi kenapa kau tolong aku?walaupun aku jahat dekat kau hah?"
"Kau ni ada aku tolong kau je ke?aku tolong kita lah bongok"
"Yelah aku tau tapi.."
"Shush..shut up sekarang ni jomlah aku dah lah rimas pakai baju ni"
"Hurmm okaylah..."
Sesampai di Roselia Boutique dengan selambanya Layra memasuki ruang office dan memanggil manager dan meninggalkan Aieq sendirian di luar.
"Woii waaalaikumsalam kak kau"latah manager boutique tu.
"Faroq apa perkembangan sejak aku tak ada ni"
"Eh Puan?bila sampai ada meeting ke kat sini?"
"Baru jer sampai"
"Oh ni Pua.."
"Okay Faroq jangan banyak songeh.. aku rimas ni sudahlah kena culik ni bagi aku kunci rumah"
"Oh Puan kena culik je bukan kena bunuh?"
"Kau ni kan..lama sangat kat Penang ni tak reti nak balik ke?"
"Hak alok Puan ni kan..nah"Faroq menghulurkan satu kard dan kunci kearah Layra.
"Hmm okay aku nak kau bagitau Ray dan Rai aku okay but passport aku jangan lupa sebab aku kena masuk melalui kotak okay bukan passport faham"
"Fuyooo saya terbayang lah Puan bila kotak tu kena angkat,dah lah Puan ni berat"
"Aku lempang kau nanti ni aku nak shopping kat boutique ni apa-apa nanti aku transfer duit"
"Okaylah Puan"
Selesai perbincangan Layra keluar dan menyapa Aieq yang segan bila bajunya ada koyak.Layra menggeleng kepala dan mengambil satu hoodie yang memang rekaannya di salah satu penyidai.
"Nah pergilah tukar baju tu dulu..tak malu ke pakai baju koyak"Aieq teragak nak mengambil baju .
"Eh ambik jerlah kau ni kan..sejahat kau dekat aku pun aku tetap tak ambil hati kecuali kau..." "Tu suami aku baru aku ambik hati..hehehe"Bisik Layra dihujung ayat.
"Kau apa?"
"Never mine pergi tukar ni biar aku yang bayar"
🌼🌼🌼
"Okay done beli baju now jom teman aku beli barang makan kejap"
"Hah kau biar betul beli barang dapur?"
"Eh taklah beli barang stor.."
"Loyar buruk pulak kau kan"
"Heh kau yang pekak cepat ambik jer yang berkenan aku belanja kalau satu kedai pun kau borong aku okay jer asalkan kau sanggup habiskan lah bila nanti balik rumah"
YOU ARE READING
Fierce Dark Lily✔️
ActionLayra dikenali sebagai budak nerd disebabkan kacamata bulatnya dengan rambut diikat gaya pigtails.Disebabkan dirinya yang berpenampilan sebegitu rupa ramai yang memandang hina kearahnya. Hinaan demi cacian diterima dengan hati terbuka.Dia faham diri...