9 tahun yang lalu,
Kelihatan seorang gadis baru turun dari kereta Alphard hitam.
"Mama..mama bila nak ajak Ara jalan satu kampung?"tanya budak berumur 8 tahun tu.
"Sayang..kita naik dulu jumpa tok ayah dengan tok umi..tak sabarnye nak jalan-jalan?"
"Ala mama Ara kan first time duduk kampung so tak apa kan kalau teruja"teruja budak tu.
"Hmm suka hati kamulah sayang tapi nanti baru boleh jalan masa ni pergi angkat baju naik atas dulu"
"Okay"
"Asalamualaikum tokyah tokmi"sahut Layra dari luar.
"Waalaikumsalam...eh dah datang cucu tokmi"
"Tokmi...I miss you so bad"Lantas Layra memeluk tok umi dengan erat.
"Aaa miss you too princess"
"Asalamualaikum Umi "
"Waalaikumsalam..hm Yan baru nak balik?mesti ada hajat ni kann"Tanya Tok Umi.
"Tak adalah Umi ni hah Ara nak merasa balik kampung"Tunjuk Aryan kearah anaknya bongsunya.
"Oh ..eh jomlah masuk buat apa bersembang kat depan pintu ni"Mereka kemudian naik keatas hinggalah petang.
"Mama now boleh Ara jalan-jalan?"
"Hmm pergilah tapi jangan jauh-jauh nanti susah"
"Okay kalau nak cari Ara..Ara ada kat yang ada buaian tepi sungai tu okay"
"Hmm okay jaga diri baik-baik"Sesampai Layra di taman tu segera dirinya bermain di gigi air.
"Hoi kau buat apa tu"tegur seorang budak lelaki.
"Hurmm tak ada apa-apa saya cuma main kat sini"Layra tersenyum.
"Oh kau budak bandar ke?"
"Haah baru jer sampai ..hmn nama saya Ara nama awak?"
"Oh orang sini panggil aku Afiy"
"Oh umur awak berapa?saya 8"
"Saya 10..ni kau tak nak balik ke?"
"Eh kenapa pulak saya baru jer sampai"Afiy menunjuk ke langit yang dah hujan.
"Alah dah hujan macam mana ni"Layra berlari ke jalan diterjahnya segala orang sampailah di satu rumah usang.
"Woi tunggulah ni hah kau tinggal ni"Afiy berlari anak menghampiri Layra yang basah kuyup dan memberikan gelang berbentuk bunga.
"Hah awak..mintak maaf saya nak gegas balik takut mama cari"Layra menyambut uluran dari Afiy.
"Aduh dah hujan lebat..rumah jauh lagi"Layra mengambil langkah untuk berteduh dalam rumah tu.
"Alah kita berteduh dulu lah nanti reda kita balik sama-sama"
"Okay tapi kat luar ni angin sejuk jom masuk dalam boleh jugak berpanas kan"Afiy mengangguk perlahan.
"Hah sejuk nye tak ada benda boleh hilangkan sejuk ke kat dalam ni"Mereka memandang sekeliling hinggalah terhenti kat satu bilik.
"Apa ada kat dalam bilik tu?"Afiy mengambil langkah untuk membuka dan alangkah terkejutnya bila banyak bungkusan kotak rokok dan beberapa kotak berisi dadah dibalut kemas.
Layra menghampiri Afiy perlahan sebelum bertanya,
"Awak itu apa?"tanya Layra.
"Hah tu barang larangan yang ditegah untuk memasuki negara kita..tapi macam mana"
YOU ARE READING
Fierce Dark Lily✔️
AçãoLayra dikenali sebagai budak nerd disebabkan kacamata bulatnya dengan rambut diikat gaya pigtails.Disebabkan dirinya yang berpenampilan sebegitu rupa ramai yang memandang hina kearahnya. Hinaan demi cacian diterima dengan hati terbuka.Dia faham diri...