Fikri dan Sara terbaring ditengah rumah dengan masih tersarung baju kahwin.
"Apasal rumah kita besar sangat abang..sara penat lah..nasib baik dapat siapkan sebelum jam 5 pagi tau..subuh pun nak masuk dah ni..kita pun belum mandi lagi"Fikri pun penat tapi dibalas jugak percakapan sang isteri.
"Abang pun penat alhamdulillah tak banyak sangat yang nak dicover..Allah orang lain di pagi raya bangun masak juadah kita bertungkus lumus kemas rumah "Sara tersengih.
"Ni idea abang lah kawin masa malam raya Ish"Hidung Sara dicuit Fikri.
"Apa salahnya...berkat so hari ni boleh lah merasa hari raya dengan bidadari syurga serta mendengar permohonan maaf dari sang pencinta ni"Sara semakin galak tersenyum.
"Tapi kan kita sekolah lagi..nanti dekat sekolah eh tak..mana lah orang tahu kita kan macam adik beradik..okaylah.."Fikri disebelah menggaru kepala.
"Kenapa sayang ni pelik abang tengok..lepas dengar ayat manis abang terus otak sewel ke?"Sara memandang Fikri dengan acuh tak acuh.
"Abang kata sara sewel..sampai hati abang..ni isteri abang tau..makmum abang malah ibu kepada anak-anak kita nanti..kalau sara sewel tak ada maknanya sara kawin dengan abang baik kawin dengan tiang tu baru sewel"mata sara dah berkaca tunggu nak pecah saja.
"Eh kalau isteri abang ni sewel pun abang sanggup jaga tau..sebab abang dapat pahala menjaga salah seorang ahli syurga nanti..lagipun kalau sewel dapatlah abang menumpang gila sekaki"Sara ketawa kecil.
"Abang ni kan..suka tau buat sara malu..sweet lah abang ni"Fikri mengangkat bahu.
"Erm okaylah..semua dah siapkan..kek ..kuih semua masuk balang?minuman dah sejukkan?semua kelengkapan dah pasang?"Sara mengangguk.
"Dah siap dah pun tapi satu jer...kita tak ada baju sedondon..baju yang sara potong pun belum ambil lagi"Fikri melekapkan tangannya ke pipi Sara.
"Siapa kata tak sedondon..abang curi-curi tengoklah kain sara warna apa..lagipun abang pun dah buat 3 extra baju raya kita..erm abang pakai saiz baju sayang yang sayang potong tu..sorry"Sara mempamerkan riak kosong.
"Abang ni kan.."Fikri menggaru tengkuknya.
"Okaylah sara nak mandi nak tukar baju..nak tidur kejap lepas tu bangun panaskan semua makanan then datang tetamu kita keluar eh"Fikri memeluk pinggang Sara manja.
"Ala..tak nak..nak ikut"Sara mengusap rambut Fikri perlahan
"Abang ni manja bukan main..dah nanti datang sweet dia nyaya aku nak layan."Akhirnya mereka terlelap bersama
🌼🌼🌼
"Okay jom kita gerak dekat rumah Fikri..nak jugak tengok rumah diorang"ajak Layra kepada ahli keluarganya.
"Jom..aku nak jugak tengok anak buah aku tu..okay ke tak..nak bagi tips lah kalau boleh"pantas satu tangan menghempas kepala Rayhan.
"Kau tau tak itu anak buah kau and umur dia berapa ustaz"Nayra menegur dengan suara menahan geram.
"Tau 16-17 so why?"Nayra menggenggam satu timbukkan..."
"Kau nak hari raya pertama ni kau beraya dekat hospital"Rayhan mengangkat bahu.
"Boleh lah kalau kau berani sini ah"kali ni Rinnie pulak menghempas lengan Rayhan kuat.
"Kalau sayang nak raya dekat hospital buatlah tapi jangan haraplah ayang datang jenguk"Rayhan mencebik.
"Eh dia main ugut pulak nasib sayang kalau tak kena pelempang dah korang ni"kini Layra dan Aieq serentak menggempur kepala Rayhan.
"Double kill...kepala hotak kau"ujar mereka serentak.
YOU ARE READING
Fierce Dark Lily✔️
AcciónLayra dikenali sebagai budak nerd disebabkan kacamata bulatnya dengan rambut diikat gaya pigtails.Disebabkan dirinya yang berpenampilan sebegitu rupa ramai yang memandang hina kearahnya. Hinaan demi cacian diterima dengan hati terbuka.Dia faham diri...