"Yeay chicken dinner"Jerit Layra dan Rayhan yang bermain PUBG di dapur serentak membanguni Rayden,Raidan dan Aieq dari tidur.
Melihat Layra dan Rayhan tidak ada di katil Rayden dan Raidan cemas.
"Woi..woi adik hilang wei.."Raidan dan Rayden dah keluarkan telefon minta bantuan manakala Aieq dah menelefon mama dengan papa.
"Hah aku rasa mesti adik si Bella tu yang ambik..Bella tu kan tak sedar akak dah kena culik nak jugak dia buat masalah"
"They are on the way.."ujar Aieq
"Siapa?"
"Alah budak-budak aku lah..kan diorang hilang..aku rasa diorang tak akan pergi jauh"Semua serius dan memandang pintu seakan nak tembus.
Rayhan dan Layra pun turut berada disebelah Rayden dan Raidan memandang pintu macam nak tembus dan,
"Kenapa kita tengok pintu ni"tanya Rayhan polos.
"Shush..aku nak tengok budak-budak kita dah sampai ke tak "
"Oooh"
"Kau pulak Rai buat apa tengok pintu"Tanya Layra.
"Mana tau ada kesan bukti shush"Mereka menghalau.
Rayhan dan Layra dah menahan ketawa dan duduk diatas katil menyambung tidur biarlah kena kata diorang tiga gila.
"Bang biar diorang..kena kata gila..baru tahu langit tinggi ke rendah...okay?"bisik Layra.
"Okay"mereka pun menyambung tidur.
🌼🌼🌼
"Prakk"pintu bilik rawatan tu ditendang luas dan semua menghampiri Aieq,Raidan dan Rayden.
"Okay now tengok katil?kosong kan cari puan dengan Tuan cepat"Semua orang-orang serentak memandang katil dan mengerut dahi.
"Apa lagi geraklah"Semua pasukannya ada yang menggosok kepala ada juga yang buka tutup mata memandang katil.
"Apa lagi korang tengok cepatlah cari"Tengking Rayden dan Raidan.
Semua statik kaku dan berdiri tegak
"Eh potong gaji nanti..kalau dapat diorang hari ni bonus cepat or else"belum sempat Rayden menyambung ayat.
"Dah jumpa"semua serentak berkata.
"Cepatnya bila korang cari padahal korang tercegat jer kat situ"Semua mengangguk dan menunjuk kearah katil.
Aieq,Rayden dan Raidan memandang kearah katil dimana Layra dan Rayhan tidur nyenyak.
"Tapi..tapi.."Aieq dan si kembar terduduk.
"Tuan okay tak ni?"tanya salah seorang budaknya.
"Tapi tadi.."Layra dan Rayhan bangun dan tersenyum sembunyi.
"Argh..kepala adik.."Layra berura-ura bangun dan memagang kepala dan diikuti Rayhan berpura-pura pening..
"Dik okay tak ni?"
"Adik okaylah ni apahal ada banyak orang ni ada masalah ke?"
"Eh tak lah tadi along panggil sebab nak bagitau malam ni naik gaji betul tak?"Semua mereka mengangguk laju.
"Oh ..hurmm laparlah jom pergi lunch"ajak Layra.
"Lapar eh?jom pergi rumah akak dia panggil"
"Okay"Rayhan dan Layra berlari keluar manakala Aieq dan yang lain masih menggaru kepala.
"Tapi betul lah tadi diorang .."
"Tak payah nak ribut jom lunch"Arah Aieq.
"Korang semua balik tapi aku tak jadi masukkan gaji.."Semua yang ceria tadi dah murung.
YOU ARE READING
Fierce Dark Lily✔️
AcciónLayra dikenali sebagai budak nerd disebabkan kacamata bulatnya dengan rambut diikat gaya pigtails.Disebabkan dirinya yang berpenampilan sebegitu rupa ramai yang memandang hina kearahnya. Hinaan demi cacian diterima dengan hati terbuka.Dia faham diri...