Chp22🌼

499 40 0
                                    

Layra  menjejak kaki ke rumah dengan lemah bukan apa ni sebab dia terpaksa jalan kaki dari sekolah sebabkan Ray dan Rai tak dapat datang emercency kat markas katanya and Aieq entah dah setengah jam dia tunggu tapi tak ada jugak yang datang sudahlah dia tak beberapa sihat masa tu.

"Asalamualaikum anje dah balik"Sahut Layra dari luar rumah lagi yang peliknya semua baju Layra disimpan di luar rumah.

"Eh apasal baju aku tu?"Belum sempat Layra memasuki rumah Aieq dah turun.

"Sayang kenapa baju anje kat luar?"tanya Layra

"Hah kau dengan baju kau boleh pergi berambus dasar perempuan murah"tengking Aieq.

"Hah apa ni Layra tak faham?"

"Hah jangan nak berpura-puralah aku tau kau ada hubungan dengan Rayhan hah tak ada apa-apa konon"sinis dari Aieq.

"Apa maksud sayang ni"

"Eh kau tak perlu tau tapi tembelang kau dah pecah so pergi berambus aku nak keluar dengan kawan aku"Aieq mengunci pintu dengan pantas dan bergerak keluar.

"And mulai hari ni .."

"Hari ni apa?"

"Perkahwinan ni atas dasar keluarga bukan cinta faham?aku tak kenal orang yang bernama Layra Imani Roselia Binti Dato Iman Aryan...sebab aku tak ada isteri yang murah macam kau betina.."Terduduk Layra di birai pintu memandang pemergian Aieq.

Segera Layra bergerak longlai ke rumah sebelah.Actually tu rumah Layra sendiri tapi Aieq tak pernah sesekali pun tau  biarlah ia kekal rahsia lagipun malam tu mujurlah dia ada tempat berteduh.

"Argh serabutnya aku apa salah aku?sampai dia marah sangat dekat aku"Layra membaringkan dirinya hingga tak sedar dirinya dah terlelap.

"Along..angah..tolong adik takut "Layra mengigau badannya kini sudah panas.

Terasa berat mata Layra untuk dibuka bila dirinya terasa di awangan.

"Sweet dream Ara"ciumnya lembut ke dahi Layra dan Layra terlelap di dakapan yang mengangkatnya.

Sesampai di hadapan bangunan milik Rayhan segera dia turun.Masih dengan mengangkat Layra .

Rayhan mengangkat Layra menuju ke satu bilik khas.

🌼🌼🌼

"Herghh"Layra bangun dan memisat matanya.

Selepas mandi Layra turun menuju ke dapur untuk masak.

"Hmmm masak apa eh?"Layra buat tanda berfikir sebelum terfikir satu masakkan.

Setelah semua siap Layra duduk di meja makan dan menjamah makanan dengan lazatnya sebelum kedengaran orang menutup pintu peti sejuk.

"Ai aku rasa aku sorang jer kat rumah ni habis tu baru ni siapa yang tutup peti sejuk"Layra menoleh kearah gerangan tadi.

"Rgh...mama "Layra menutup mata.

"Woi kau dah kenapa?"tanya Rayhan lembut.

"Kau buat apa kat dalam rumah aku?"

"Hah?ish demam kau dah baik"Rayhan menukar topic.

"Hmm demam?"

"Haah semalam kau demam sebab tu aku bawak kau balik rumah aku"

"Rumah kau?apa kau buat dekat aku semalam?"Rayhan mengeleng sebelum memasukkan masakan Layra ke piring dan menuju kearah ruang tamu.

"Kau ni suka fikir negatif..tapi aku akan ambik tu as kau dah okay"

"Kau siapa?kenapa aku ada kat sini?macam mana kau masuk rumah aku?or macam mana bawak aku pergi sini...oh kau kan Anak Dato Aqil Idrus mesti dia yang suruh kau bawak aku kat sini kan?or Aieq?mana Aieq dia okay dah makan..kau nak ro.."Rayhan menutup mulut Layra menggunakan jarinya.

Fierce Dark Lily✔️Where stories live. Discover now