7.55 pagi
Ditengah jalan yang sesak aku mencari jalan untuk menembus keluar menuju ke sekolah.
Satu..dua..tiga..empat..lima
Ya aku menghitung masa sebabkan aku pertama kali lewat dalam kehidupanku yang bersekolah ini.
Tepat jam 8.00 pagi aku dah terpacak kat depan pagar memang aku dah agak akan ditanya macam-macam plus banyaklah nanti makcik dan pakcik lalat,
"Wah..wah..wah pelajar nerd cemerlang dah sampai"siapa lagi kalau bukan si Bella tu yang sindir ,which is my enemy.
Aku memang dengan lagak ku macam biasa diam tak berkutik.Malas nak layan buang masa jer nanti dia pulak yang terdiam kalau aku buka isu taskirah,
"Kenapa lewat?"tanya Rayhan kearah ku dialah mamat tolong aku hari tu.
"Arggh jalan sesak"ujarku lembut...ecewah.
"Jalan sesak ke atau kau sesat?"ketawa mereka.
"Nak sesat pergi mana pulak"Tanya ku berani.
"Alah library mana tau"Walaupun agak terkejut dengan aku mereka hanya tersenyum hambar.
"Bella shut up please I tanya dia bukan you"marah Rayhan
"Tapi sayang..."belum sempat tangan Bella melingkar ke lengan Rayhan,Rayhan dah tolak awal-awal.
"Ulat bulu dah naik"Bisik ku kerah beberapa penuntut dan mereka hanya ketawa kecil.
"Eish tak tahu batas haram dan halal ke hah?ni apa?sayang?kau biar betul sayang sejak bila kita kawin please Bella"gertak Rayhan membuatkan yang disekelilingnya ketawa.
"Hah ketawa-ketawa selagi mampu kalau nak ni"bukan tayang kaki guys tapi tayang tangan nak bagi penampar sikit.
"Okay sebab ramai sangat hari ni lewat saya bagi denda senang ja kutip sampah kat padang"Arah Rayhan
"What!kutip sampah jatuhlah standard I macam ni"rungut Bella dengan gaya nak pengsan.
"Uish ada standard jugak eh"Cukup aku dan Rayhan mendengar,maklumlah jarak kami cuma beberapa cm.Rayhan tersengih.
"Bella stop your drama sebab kat sini your drama tak akan laku"dengan gaya nak muntah Azimin tayangkan.
"Ish Rayhan...egh..you ni kan Zim mulut kau"terpandang akan tatapan dari Rayhan,Bella mula cair.
"Owh..baby.. yelah demi you i sanggup"
"Okay Zimin will iringi korang"Arah Rayhan kearah penolongnya Azimin or lebih saintifik bestfriendnya.
🌼🌼🌼🌼
Di padang...
Selama 10 menit aku menyelesaikan setengah padang habis campur longkang aku kutip maklumlah pakai baju sukan.
"Aduh rajin semacam aku ni..apa aku makan tadi pagi eh?hurmmm"aku memfikirkan.
"Oh aku makan roti sapu chocolate ja....oh aku kan tak boleh makan chocolate nanti hyper semacam."
"Ish..ish..tak patut lah aku ni"
"Tapi aku cakap sorang-sorang ni nanti kena cop gila pulak baik aku siapkan kerja aku ni dulu"
Selepas saja aku siap aku masukkan dalam tong sampah dan meletakannya berdekatan dengan pagar agar menyenangkan makcik cleaner dah kemas nanti.
"Okay job dah selesai boleh masuk kelas"aku cuci tangan dan memandang kearah Bella dengan relaxnya kat bawah pokok sambil mengarah orang itu ini.
YOU ARE READING
Fierce Dark Lily✔️
ActionLayra dikenali sebagai budak nerd disebabkan kacamata bulatnya dengan rambut diikat gaya pigtails.Disebabkan dirinya yang berpenampilan sebegitu rupa ramai yang memandang hina kearahnya. Hinaan demi cacian diterima dengan hati terbuka.Dia faham diri...