Chp19🌼

540 36 0
                                    

"Huargh.."Aieq bangun dari pembaringan dan menyentuh sebelahnya.

Kosong?

"Aikk dia tak balik ke semalam?"tanya Aieq lantas mendail nombor Layra.

Kring..kring..

Telefon Layra bergegar membuatkan bantalnya turut bergetar.

"Hah hello apahal pagi-pagi kacau ah..aku penatlah kalau ada apa-apa emercency bagitau jer dekat Amar itupun kau aku kena ajar ke?hah belahlah aku nak tidur "tanpa melihat siapa pemanggilnya Layra menutup telefon.

Aieq yang masih dengan terpinga depan telefon,

"Hah penat?dia tidur pukul berapa semalam...ni mesti ada masalah kat markas"Aieq bingkas bangun untuk mandi.

Layra pun bangun selepas diganggu.Layra turun dan beratur ke bilik mandi untuk mandi dan seterusnya menuju ke dapur.

Dengan apron di badan Layra mula metanak nasi dan membuat sarapan pagi buat semua anak buahnya.

Selepas semua selesai seorang demi seorang siap bangun.

"Hurmm bau apa ni enak nya"Rayden dan Raidan yang pertama menuju ke dapur.

"Along...angah nah breakfast.."Layra menghulurkan sotong celup tepung dengan nasi goreng membuatkan mata dua orang ni bersinar.

"Thanks"mereka berdua duduk di ruang tamu manakala yang lain baru turun dan mereka pun mula breakfast disebabkan Layra membuat banyak bagaikan katering jadi semua dapat merasa masakan Layra.

"Puan gila sedap betul masakan ni"Azroy bersuara.

"Pergh mamamia puan"balas Irdfal.

Layra tersenyum dan lantas memandang jam,

"Okay i need to go so jaga markas baik-baik all dah pakai the gadgets?"

"Dah"semua mengangguk,Layra turun menuju ke ruang bawah tanah dan memakai motornya untuk memecut ke jalan besar.

🌼🌼🌼

Setibanya di rumah Layra mengetuk pintu dan masuk ke dalam bilanya semua keluarganya dan keluarga mertuanya memandang serentak.

Gulp!

Layra menyalam Ibu,Mommy serta Mama dan duduk disebelah Aieq.

"Layra pergi mana semalam?"tanya Amsya

"Hurmmm...La..la..layra ada jer tidur rumah Layra sebab kelmarin tak sempat balik sebab sibuk sangat kat butik "

"Layra...ibu tak ajar menipu kan?"marah Amsya.

"Eh mana ada tipu betul lah Layra tidur kat sana"gagap Layra.

"Tapi Ibu tanya Pak mat tak ada pun kamu balik rumah sana"

"Alah soalan cempumas pulak dah ni"bisik Layra tapi didengari Aieq.

"Layra..."ujar Mommy

"Argh Layra ada jer tinggal dengan kawan"

"Kawan Layra ada kawan ke?"

"Eh haah lah aku mana ada kawan"bisik Layra.

"Cakap betul-betul Layra pergi mana semalam?"semua masih memandang tepat kearah Layra.

"Argh okay fine Layra tinggal dengan Ray dan Rai semalam "

"What!Layra,Layra tau kan diorang tu cuma orang luar and diorang tak ada kena mengena dengan kita and bukan mahram Layra, Layra tu isteri orang tak baik dipandang orang"marah Amsya.

"Alah Layra taulah lagipun Ray dengan Rai je kut ..kan dia orang kepercayaan Layra tu pun tak boleh..bukannya buat apa pun"

Puan Emy dah menggeleng perlahan macam lah dia tak tau sebenarnya Layra dah tau tentang ikatan mereka sebagai adik beradik .

Fierce Dark Lily✔️Where stories live. Discover now