Chp14🌼

628 38 1
                                    

"Maaaaaaaa"terkejut seisi rumah mendengar jeritan seseorang didapur membuatkan semua terbangun dari tidur subuh itu dan segera semua menuju ke dapur.

Sesampai didapur kelihatan Layra dah berdiri atas kerusi.

"Anje kenapa ni?"tanya Aieq dan menurunkan Layra bukan turunkan malah digendong gaya bridestyle.

"Aaaaada tikus"Layra membenamkan mukanya didada Aieq.

"Mana?"tanya Amsyar dan Izzue

"Tu"tunjuk Layra kearah sebelah tong gas.

Semua menunduk melihat kearah tong gas dan dalam sekelip mata semua naik atas kerusi dan tinggal Aieq dan Layra sebab tak cukup kerusi nak naik maklumlah kerusi ada 12 jer.

"Weyy gila besarnya tikus tu"Amsyar dan Izzue berpeluk membuatkan yang lain melihat diorang dengan menjongket kening.

"Apahal ni pagi-pagi dah bising"para kaum hawa yang lain dah bangun dan tercengang melihat abang-abang and suami-suami berdiri atas kerusi dengan berpeluknya.

"Eh awal bangun Imani tak perasan akak"

Actually diorang tidur asing sebab banyak orang so only kak Syah and Zah jer guna bilik and yang lain semua kongsi,lelaki with lelaki and perempuan with perempuan

"Hey abang apahal naik atas kerusi berpeluk dengan si Izzue tu oii"tegur Syahirah.

"Ada titititikusss"jerit mereka.

"Aii tubuh 12 orang tegap..tegap tak kan takut abang oii"sindir Zahrah isteri Izzue.

Dan muncullah Encik Ayum dan Puan Warina dengan menguap.

"Ada apa bising pagi-pagi ni"dan terkejut beruk juga Encik Ayum dengan para lelaki.

"Ehh kenapa pulak berdiri semua tu"

"Ada tikus tok tu"tunjuk Layra kearah tong gas.

"Hmm tikus seekor tapi semua kecut itu baru tikus kalau..."geleng Encik Ayum malas meneruskan kata-katanya dan mengambil sangkar dibelakang pintu dan segera menangkap tikus hanya dengan menyapu kedalam sangkar.

"Done"semua lega dan Layra menyambung memasak sambal pusunya dan diikuti Syahirah dan yang lain menyiapkan sarapan.

                                    🌼🌼🌼

"Sayang jom jalan-jalan pusing kampung"pinta Layra.

"Nantilah sayang tengah tolong atok ni kejap"Layra mendengus dan duduk di ayunan.

"Imani tengah buat apa tu?"tanya Puan Warina.

"Boring lah nek Iman tak bawak Imani round kampung"munjung Layra yang masih mengayun buaian.

"La pergilah dengan kak Syah dan kak Zah diorang tau selok belok kampung ni atau kamu bawak diorang semua sekali"Puan Warina menunjuk kearah sepupunya yang lain.

"Boleh ke nek?"

"Boleh pergilah lagipun semua cicit nenek ada main dengan Iqbal dan Izwan kat pekan maklumlah uncle kesayangan nanti petang baru balik.

"Oooo boleh..boleh"

"Kak semua oiii jom jalan-jalan nak tak?"semua menoleh Layra dan dibalasi dengan anggukkan.

"Okay kitaorang gerak dulu asalamualaikum"Pamit Layra dan yang lain dan disinilah permulaan girl hangout.

                            🌼🌼🌼

"Wah nyaman betul sawah padi kat sini tenang"Layra menghirup sepuasnya udara di sawah padi tu.

"Sebab tu kampung ni seronok tak ada sibuk macam bandar"

Fierce Dark Lily✔️Where stories live. Discover now