"Apa perkembangan tentang kumpulan Snake JR"ujar Nick tegas.
"Hmm saya dah selidik tentang kejadian 7 tahun lalu yep memang benar snake pernah lakukan pembunuhan terbesar or makan besar Tuan"
"Pergerakkan sekarang?"
"Hmn setakat ni tak ada sebarang pergerakkan Tuan cuma kami baru dapati yang dia ada anak lelaki..kami tak pasti antara anaknya tahu tentang dunia Mafia ni ataupun tidak?tapi ada lagi satu yang ditakuti...anak dia kenal dengan isteri Tuan"Nick mendengus marah.
"Aku nak kau awasi setiap inci pergerakkan budak tu...esok aku nak pergi kerja hal penting..so apa-apa roger aku"Nick melangkah pergi membiarkan anak buahnya buat kerja.
"You guys just slip into a wrong group 😈"Nick keluar dari markas menuju ke..
🌼🌼🌼
Nick tiba di cafeteria milik teman sekutunyanya Zack.Seperti biasa masuk redah jer office macam lah dia yang bayar pintu tu kalau rosak.
"Zack...ada masalah aku nak kau tolong cover aku"Nick duduk selamba diatas meja.
"Oiii aku ca..."terhenti tutur Nick bila dihadapannya kini adalah Layra Imani.
"Oh hai sorry disturb..cik adik u ni bukan ke Roselia CEO Of R&I Holding and Roselia Boutique."
"Yep..tapi cara encik masuk tadi tak sopanlah kalau tak keberatan boleh encik tunggu kat luar kami ada urusan"sopan Layra.
"Hmmm okaylah..."Nick memasukkan tanganya ke poket dan berjalan keluar.
Selepasnya Nick keluar,
"Abang?siapa tu?"tanya Layra kearah Faiq iaitu abang Aieq.
"Oh tu kawan abang nama dia Aaa..Nick"segera Faiq mengetap bibir.
"Anick?hmm interesting..dia kerja apa?"
"Oooh kerja dia hmm....jadi...jadi...apa tu ..hurm mapia..eh.. tak jadi..penghapus kesan"
"Ohh..bagus..baguslah tu"selamba ujar Layra.
"Hah Ara tak apa dengan kerja dia"
"Tak apa bukannya salah pun.."
"Tapi Layra kan.."
"Haish..okaylah tu jadi cleaner kenapa abang fikir Ara ni tengok orang yang tinggi jer yang kerja dato?apalah ni jadi cleaner pun amal tau"bodoh jawapan Layra.
Faiq masa tu nak tergelak saja tapi ditahan.Mukanya merah menyimpan semua geli hati dan tak sabar nak cerita kat Nick.
"Alah abang Layra dah lewat ni esok nak sekolah..lagipun Aieq tadi tidur kat rumah..ni keluar pun senyap-senyap tapi takper Ara dah text dah kalau dia cari."senyum Layra ikhlas.
"Hah dosa tak mintak izin suami"Layra tergelak.
"Abang ni ...ye Ara tau tapi ni emercency tadi tu yang tak sempat bagi tau..inipun nasib baik sempat jumpa abang lagipun katakan dah malam ni dah jam 9 tapi abang still free"
"Alah untuk adik ipar abang okay jer...lagipun dah lama kita tak jumpa"
"Hmm yep 7 tahun dah berlalu Zack tak sangka kau dah jadi abang ipar aku"Layra tersenyum.
"Ahahha Zack tu gelaran abang lah tak selesalah..panggil jer 'abang'.nak tergelak Layra dan membuat tanda okay.
"Layra nak balik Asalamualaikum ABANG"ditekan perkataan abang.
"Waalaikumsalam"
Layra keluar dari pintu dan teserempak dengan Nick yang menunggu depan pintu.
"Dont think i dont know you Nick.."bisik Layra sebelum berlalu pergi.
YOU ARE READING
Fierce Dark Lily✔️
AcciónLayra dikenali sebagai budak nerd disebabkan kacamata bulatnya dengan rambut diikat gaya pigtails.Disebabkan dirinya yang berpenampilan sebegitu rupa ramai yang memandang hina kearahnya. Hinaan demi cacian diterima dengan hati terbuka.Dia faham diri...