BU BÖLÜM SeniSeviyorumGamzeli Okuyanbirkizz60 aynurrbuseee haziraninsekizi turko67 semiwety suyesiilii Serpil430081 hsng123 AyseGul126470 cansu8533 mntiklikns AyferDurmaz Berfinhyt BRASENAADAYI GlsmGk6 maralinz mncftc yeniben20 yaghazask97 -yazanadam- -sylwia Nelif18 kmerve544 hanifekuscu23 hanife_dnc zedxsuh ArdaYasar5 sessizzzzkizzz İTHAF EDİLMİŞTİR.
Koca çınar Şirzat ağa bir sonbahar yaprağı misali düşüyordu. Çok sevdiği dalından...
Şirzat ağa kalp krizi geçiriyordu. Duydukları ağır gelmişti yaşlı yorgun bedenine. Şirzat dedesinin
" Her ne olursa olsun koskoca aşiret yıkılsa yok olsa dahi benim doğduğum evi satmayacaksınız.Ben yaşlı bir adamım emri hak vaki bulunca son nefesimi vermeden beni doğduğum eve götürün ilk nefesimi orda aldım son nefesimide orda vereyim."
dediği evi İstanbul dan gelen çok ünlü bir firmayla anlaşarak otantik bir restoranta dönüştürmek için imzaları atmıştı.
Belkide koca çınar son vasiyetini yerine getiremeden hak dünyaya göçüp gidecekti.
Geride gelinim değil kızım dediği Zeyno hanım ağa vardı. Bir tek ona üzülüyordu koca çınar daha 18 inde koparmış almıştı onu annesinin koynundan Zeyno Ömer ağayı hiç sevmemişti. Ama gelinliğinide eşliğinide anneliğinide hanım ağalığıda 4 4 lük yapıyordu.
Zeyno hanım 19 unda hem annesini hem babasını kara toprağa koymuştu. Koca çınara sığınmıştı birde o kimsesiz bırakacaktı kızını. Zalim oğlunun onu ezmesinden korkuyordu. Şimdi o varken dişini geçiremiyordu. Koca çınar Ömer ağanın elini kolunu bağlamayı bilmişti. Ama artık oda gidecekti bu fani dünyadan yorulmuştu. Adil olmak onu yormuştu. Ama o öyle kolay pes edecek bir insan değildi. Tabiiki Allah yiyecek ekmeğini kestiyse ölüm onun için şerefti lakin o birşeyleri yoluna koymadan gitmek istemiyordu bu dünyadan. Oğlu gözü dışarıda biriydi zamanında kaç kadını Kuma diye kolundan tutup konağa getirmişti de Koca çınar hepsini kapı dışarı etmişti. Yine yapardı oğluna güvenmiyordu yaşından başından utanmadan yine kolundan tutar birini getirirdi konağa... Boşuna dememişti atalarımız alimden zalim zalimden alim doğar diye. Allah yukarıda koca çınarın ikinci bir oğlu olmuş olsaydı. Ömer ağayı Mardin'e hasret bırakırdı. Gözünü kırpmadan kendi öz oğlunu sürerdi topraklarından.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
ÇİMEN GÖZLÜ GÜZEL
Teen FictionHADİ BUGÜN KENDİNE BİR İYİLİK YAP VE BİR KİTAP OKUMAYA BAŞLA. AMA SIRADAN BİR KİTAP OLMASIN OKUDUĞUN KİTAP. NASIL YANİ DEDİĞİNİ DUYAR GİBİYİM. OKUDUĞUN KİTAP BİR TÖRE KİTABI OLSUN. LAKİN BU KİTAPTA KUMA BERDEL KAN DAVASI OLMASIN. BU KİTAPTA AŞK KI...