#Sakin Bir Gün
"Mewni savaşı... Aradan tam 20 yıl geçmişti. Marco'dan ayrı kalacağımı düşünüp üzülmemden, sihri yok etmemden, Sözlü dük, Onmitraxus, Mina ya da bir başkasını görmeden tam 20 yılı Marco ile birlikte geçirmiştim. Dünya ve Mewni birleşmişti. Marco ile küçük kızımıza boyut patlamasının nasıl olduğunu anlatmıştık. Bunun sebebi o ve benim birbirimize karşı duyduğumuz sonsuz aşktı. Acaba gerçekten öyle miydi? Yıllarca bunu düşünmeden uyuduğum bir gece bile olmamıştı.. Yıllar boyunca ne Mewnililer Dünyalılara ne Dünyalılar Mewnililere uyum sağlayabilmişti. Dünyalılar Mewnilileri bir canavar olarak görüyordu. Mewnililer ise Dünyalıları bir avuç beceriksiz olarak görüyordu. Buradaki çoğu Mewsana kıyasla Dünyalılar Mewni ve Dünya birleştikten sonra gereksiz varlıklar gibi kalmışlardı. Güçsüzlerdi ve hiç şüphesiz düzeni artık hiç sağlayamıyorlardı. Aslına bakarsanız ortada artık bir düzen bile kalmış sayılmazdı. Marco ve beni saymazsak Dünyalı ve Mewsan birleşimi görmeniz çok nadir... Düzeltiyorum hatta nerede ise imkansızdı. Mewnililer Dünyalılara, Dünyalılar da Mewnililere düşmandı. Hepsinin kendi yasaları, kendi liderlik anlayışları, kendi liderleri ve inandıkları vardı. Burası iyiden iyiye ikiye bölünmeye başlamıştı. Kuzeyliler ve güneyliler... Herkes bu birleşme konusunda farklı bir görüşe sahipti ve kendi inandıklarına göre hareket ediyordu. İşin kötü tarafı ise 16 yaşımdaki halim ile sadece sihri yok edip Marcoma sarılmıştım. Elimden sadece bu kadar geliyordu o zamanlar. Sadece bu kadar yetebiliyordum. Ancak şimdi...
Mewnililer için yıllarca Kraliçe hâlâ Eclipsa kalmıştı. Yanak işaretlerimiz yoktu belki ama onlar için hâlâ Kraliyettendik. Ancak işler eskisi gibi değildi. Şimdi gerçekten sessiz bir kaos hakimdi. Tek korkum... Küçük yıldızımı bu kaosun içerisinde temiz kalan bir çiçek olarak yetiştirebilmekti. Hoş hangimiz artık temizdik ki..."
Marco. Tatlım, geliyor musun?
Star. Nereye?
Marco. Unuttun mu yoksa?
Star. Neyi unuttum mu?
Marco. Bugün Eclipsa bir açıklama yapacak, yeni Kraliçe, falan hiç bir şey hatırlamadın mı?
Star. Ah doğru, tamamen aklımdan çıkmış.
Star hızla yatağın sağında duran büyük dolaptan bir kıyafet alır ve giyinmek için kabinin arkasına geçer. Bir yandan da Marcoya laf yetiştirmeye çalışıyordur.
Star. Neden sabah söylemedin?
Marco. Günlük tutman daha kısa sürer sandım ama şuraya bak nerede ise akşam yemeğinden beri yazıyorsun.
Star. Üzgünüm, uzun sürmesi gerekti. Estereliaya haber verdin mi?
Marco. Evet o'da hazır aşağıda bizi bekliyor.
Star. Hâlâ endişelerim var Marco. Meteora bu iş için uygun kişi gibi gelmiyor. Özellikle de bu kaos da.
Marco. Endişelenme tatlım, Esterelia ona yardımcı olacaktır. Ayrıca en kötü ne olabilir ki?
Star. Marcocum, her şey olabilir. Savaşlar, yeni bir taht kavgası, seninkiler ile benimkilerin bitmek tükenmek bilmez kan davaları. Her şey olabilir. Ona güvenemiyorum, fermuarımı çeker misin?
Star öyle deyince Marco hızla yanına gelir ve ona yardım eder. Her ne kadar itiraf etmese de aslında o'da Meteora gibi iş bilmez ve sorumsuz birisinin tahta geçmeye hazır olmadığını biliyordur. Ancak yine de sesini çıkartmadan birlikte alt kata inerler. İner inmez gözlerine ilk önce kızları çarpar. Boynuz kafanın kızı ile konuşuyordur. Geldiklerini fark eder etmez de hemen onların yanına gider.
Esterelia. Nerede kaldınız? Az daha her şeyi kaçırıyordunuz. Taç giyme töreni az sonra başlıyor.
Marco. Yerlerimizi alsak iyi ederiz.
Star etrafa bakınır. Herkes bir heyecan ve telaş içerisindedir. Her ne kadar Eclipsa ile bir kere daha konuşmak istese de bunu yapmaz ve sahne karşısında seyirci koltuklarından onlara ayrılmış yere doğru yola koyulurlar. Herkes gelmiştir. Annesi, babası, canavarlar, Mewnililer... Dünyalılar hariç herkes buradadır. Star, Marco ve Esterelia kendi yerlerini bulur bulmaz geçer ve gösterinin başlamasını beklerler. Az sonra etraf sessizleşmeye başlar. Işıklar sahneyi gösterir. Eclipsa ve Globgor sahneye gelir. Herkes coşkuyla el sallıyor, alkışlıyor, ıslık çalıyordur. Star'ın aklına bir an Eclipsa'nın taç giyme töreni gelir. Onu kabul etmeleri için ellerinden gelen her şeyi yapmaları, Globgor'un serbest kalması, Eclipsa'nın az daha yeniden kristalleştirilecek olması... Hâlâ dün gibi aklındadır. Bunları düşünmemeye ve sahneye odaklanmaya çalışır.
Eclipsa. Hepinize geldiğiniz için çok teşekkür ediyorum. Bugün burada kızım Meteora Butterlfy'ın taç giyme töreni için toplanmış bulunuyoruz. Kendisi bundan sonraki kraliçeniz olup, hepinize yol gösterecektir. Lafı fazla uzatmak istemem bu yüzden hadi hemen törene geçelim.
Yine coşkulu bir alkış geldikten sonra şimdi Meteora sahneye geliyordur. Doğruyu söylemek gerekirse o asi günlük kızı böyle bir elbisenin içerisinde... O olduğuna inanmak... Hayır hiç de mümkün değildir. Meteora şimdi annesi ile babasının yanına geçer. Nezaket olarak bir şeyler söylemesi gerekiyordur.
Meteora. Hepinize geldiğiniz için sonsuz teşekkürlerimi sunuyorum. Bugün benim için olacağı gibi sizler için de bir değişim zamanıdır. Endişeleriniz ya da korkularınız varsa buna hiç gerek olmadığını size zaman ile ispatlayacağım, teşekkürler.
Şimdi taç geliyordur. Eclipsa tacı eline alır ve kızının başına takar. Aslında olması gereken de budur. Yıllardır olması gereken... Ancak yine de Star endişelerinde haklı çıkmak istemiyordur, Meteorayı seviyordur ama Kraliçe olarak doğru kararları vermesini de herkesten önce o istiyordur. Star bir şey fark eder etrafta ki sessizliği bozan tek şey alkış sesleri değildir. Aynı zamanda ayak sesleri de geliyordur. Hızla sahneye çıkar ve mikrofonu eline alır.
Star. Lütfen herkes sussun!
Az sonra hepsi sessizleşmiştir. Şimdi öfkeli ayak sesleri daha da yakınlaşıyor ve netleşiyordur.
Star. (Eclipsa ya bakarak) Burayı hemen boşaltmalısınız.
Eclipsa. Burayı hemen boşaltıyoruz herkes dağılsın, hemen!
Şimdi herkes ayaklanmaya başlamıştır. Ancak bunun için çok geçtir. Ellerinde meşaleler ve çeşitli eşyalar ile gelenler çoktan ortalığı karıştırmaya başlamıştır bile. Görevliler hepsini uzak tutmaya çalışıyor, bu sırada Mewsanlar da orayı terk ediyordur. Star, Marco, Esterelia, Eclipsa, Globgor ve Meteora da içeri girerler.
Meteora. Bu saçmalık!
Star. Neymiş saçma olan?
Meteora. Onlar bize saldırı yapıyorlar, bizi istemiyorlar ama burada onlar kadar bizim de hakkımız var! Neden onlara karşılık vermemize bir defa olsun izin vermiyorsun? Neden hep biz kaçan taraf oluyoruz?
Marco. Çünkü onlar sadece bir avuç sinirli insan. Bize ciddi bir zarar veremezler ve savaşmak çözüm değildir.
Meteora. Sana sorduğumu hatırlamıyorum.
Meteora sinirden ne kadar öfkelendiğini apaçık belli ediyordur. Kendince haklıdır da. Az sonra Mariposa da yanlarına gelir.
Mariposa. Dışarıda ki sorunlardan nerede ise kurtulduk. O çocuklar muhtemelen biraz fazla aksiyon filmi izlemiş.
Meteora. Umurumda değil, madem artık kraliçeyim... Madem artık kararları ben veriyorum... O zaman savaşmak istiyorum! Dünyalı sersemler Mewsanlara karşı.
Star da tam olarak bundan korkuyordur. Üzgünce Marcoya bakar.
-
-
-
Diğer kitaplarıma da bakarsanız beni çok mutlu edersiniz.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Star Kötü Güçlere Karşı Sihirin Zamanı
Fanfic❣SVTFOE Zamanın Elleri ara kitap gibi düşünün... ❣Star ve Marco'nun aradan geçen zamanlarda bir kızı olmuştur. Hikayemiz Mewni savaşından 20 yıl sonrasını anlatıyor. ❣Yeni çocuklar, yeni hikayeler, Mewni savaşından sonra olanlar ve daha bir çok şe...