"Merhaba, şuanda bu videoyu izleyen herkes." dedi burnundaki nazal kanülün maskeleyemediği güzelliğiyle sarı saçlı genç. Önündeki bilgisayardan YouTube kanalı için bir canlı video çekerken.
Yıllardır sahip olduğu bu hastalık ve tedavi süreciyle ilgili bilgiler içeren videolar yüklüyordu oldukça geniş bir izleyici kitlesine sahip olan hesabına. Oysa bu kez, bu kez farklıydı. Bu sefer bu lanet hastalığına çektiği resti anlatacaktı.
Onun için..
Ona bir adım daha yakın olabilmek için..."Bugün 6 Ağustos 2019. Ben Kistik Fibrozis hastası Park Jimin. Ve bu kez size iğnelerimden veya beklediğim ciğer naklinden bahsetmeyeceğim. Bugün size, şimdiye kadar gösterip gösterebileceğim en büyük cesareti anlatacağım." Derin bir nefes aldı sarı saçlı küçük.
"Ciğerlerimi kurutan bu hastalık bugüne kadar birçok şeyimi aldı benden. Mesela ilkokulda sınıf arkadaşlarım yanıma oturmak istemedi veya haftasonu yapılan pikniklere beni davet etmediler. Hiçbir şey yapamadım.
"Ortaokulda ölüm tehlikesi yüksek 8 büyük ameliyat geçirdim. Ve bu süreçte ne okula gidebildim, ne dışarı çıkabildim. Sınavlarımı küçük bir hastane odasında verirken hiçbir şey yapamadım.
"Lisede doktorlarım çok fazla zamanımın kalmadığını söylediler ve beni 6 ameliyata daha soktular. Ve her ameliyatımda yanımda olan, beni bir dakika olsun yalnız bırakmayan, ben hastanede öylece yatarken benim yerime, benim yerime ölmeden önce yapılacaklar listemi gerçekleştirip benim için bunları videoya alan abim Park Seokjin, yine benim bir hayalimi gerçekleştirirken öldü. Bu hastalık benden abimi de götürdü. Hiçbir şey yapamadım.
"Şuan üniversitedeyim ve doktorumun ısrarları üzerine bir hastane odasında yaşamaya başladım. Burayı kendi kişisel odama çevirdim. Ayrıca aşık oldum." Muzipçe gülümseyen Jimin çenesini avuçlarına yerleştirirken gözlerini hülyalı hülyalı odasının duvarlarında gezdirdi.
"Onu görmelisiniz. Simsiyah saçları ve bembeyaz bir teni var. Minicik gözleri, minicik bir burnu, incecik ve pembe dudakları var. Bir kediden farksız benim aşkım." Kıkırdadı. Yoongi, bu videoyu izlerken kaşlarını çatacak, burnunu kırıştıracak ve kedi olmadığına dair bir şeyler homurdanacaktı.
"Ve ben ona dokunamıyorum." Kıkırtısı yerini buruk bir gülümsemeye bıraktı ufaklığın. "O hayran olduğum saçlarına dokunamıyorum, sinirlendiğinde kırıştırdığı burnunu parmaklarımla sevemiyorum, bana baktığında yüzünde oluşan o tapılası gülümsemesine dudaklarımı değdiremiyorum."
Bakışları panosundaki Yoongi'nin her sabah kapısına bıraktığı küçük notlara ve yaptığı çizimlere kaydı.
"Hastalığım bu zamana kadar hep benden beslendi. Hayatımdan bir şeyler çalarak büyüdü içimde. Hiçbir şey yapamadım ben." Minik göz bebekleri kameraya döndü tekrar. Yalnızca Yoongi'yle konuşur gibi kararlı bir ses tonuyla konuştu.
"Bu kez ben ondan bir şey çalacağım. O'nunla arama koymak zorunda olduğum altı metreden yalnızca bir metreyi çalacağım ondan." Masasının üzerinde duran 5 metre uzunluğundaki plastik çubuğu gösterdi kameraya ve güzel kahkahasını saldı odasına.
"Beş adım olacak aramızda. Doya doya tadacağım seni sevgilim. Akşam yemeğinden sonra, bahçede buluş benimle. Bu kez sana yaklaştığımda tereddütle kaşlarını çatıp birkaç adım gerilemeyeceğinden emin olacağım."
𓂻_ _ _ _ _𓂻
𝐤𝐢𝐬𝐭𝐢𝐤 𝐟𝐢𝐛𝐫𝐨𝐳𝐢𝐬 :
☁︎Kistik Fibrozis, çoğunlukla akciğerleri olmak üzere bağırsaklar, pankreas, karaciğer ve böbrekleri etkileyen genetik bir hastalıktır.
☁︎Hastalığa bağlı olarak mukus, ter ve sindirim sularını üreten hücreler düzgün şekilde çalışamaz.
☁︎Kistik fibroz hayatı tehdit edici olabilir ve hastalar normalden daha kısa bir ömre sahiptir.
☁︎Hastalık her iki ebeveyni bozuk geni taşıyan bireylerde görülebilir.
☁︎Hastalığa bağlı sık karşılaşılan kronik vadeli sorunlar, tekrarlayan akciğer enfeksiyonlarının bir sonucu olarak nefes alma güçlüğü ve balgamlı öksürüğü içerir.
☁︎Kistik fibrozisin kesin bir tedavisi yoktur.
☁︎Bununla birlikte iyi beslenme, mukus inceltme ve balgam atılımını artırmak için adımlar atmak yaşam kalitesini yükseltmede yardımcı olabilir.
☁︎Ayrıca bu hastalığa sahip insanların, birbirlerinden en az 6 metre uzak durmaları gerekmektedir. Aksi halde bu durum hastalığın durumunu tetikler, iki tarafın da durumunu ölümcül raddeye getirir.
𓂻_ _ _ _ _𓂻
6 / 7 / 20
17:35Five Feet Apart, beni bu zamana kadar en çok etkileyen filmlerde ilk üçe girer.
Bu yüzden benim için daha da anlamlı yapmak istedim ve Yoonmin'i de işin içine katarak yazmaya başladım.
Umarım sevilir, umarım okunur, umarım ileride kütüphanenizde her gördüğünüzde yüzünüzde anlamlı bir tebessüm bırakır.
Ailesine katılmanızı bekleyen, Smeraldo ~^^
ŞİMDİ OKUDUĞUN
five feet apart
RandomKistik Fibrozis hastası olan Jimin ve Yoongi, birbirlerinden 6 adım uzak durmak zorundaydı. -minific ☁︎ 'Five Feet Apart' filminden uyarlanmıştır. 24.12.2020 : yoonmin#16 25.12.2020 : yoonmin#10 27.12.2020 : yoonmin#8