''Ejderlerin enerjisi o kadar fazla ki normal bir boyut, özellikle insan gibi zayıf canlıların yaşadığı Dünya Boyutu bunu kaldıramıyor. Bu yüzden iki ejderha kendilerine özel boyutlarda yaşıyorlardı. Geçit dediğimiz taş yapıtlar ise ejderlerin kendi açtıkları boyut kapıları. Bu boyut kapıları onların açtığı boyut olan Yin Yang Boyutu, yani yaratıkların ve bizlerin yaşadığı boyuta girip çıkmalarını sağlıyorlar. O iki Geçit iki ejderhanın gücünü azaltıyor, böylece kendi boyutlarından çıkıp Yin Yang'a girdiklerinde boyutun çökmemesine olanak sağlıyor.''
''Geçitler ejderlerin gücünü kısıtladığı için ejderler için çok önemli. Herhangi birinin kıramayacağı kadar güçlü bir kapı. Bu yüzden savaştan önce Karanlık Ejder'in açtığı Geçit'i kapatmak için Işık Ejder'i devreye girdi. Kendi aydınlık dünyasından çıkması ve onun için nefes almasını bile zorlaştıran karanlık dünyaya gitmesi gerekti. Kısa sürede iyileşeceğini düşündü, Luna'nın Geçiti'ni kırıp kendi boyutunda dinlenmeye çekildi. Bir ejderhanın açtığı Geçit'i kırmak başka bir ejderha için bile zordur.''
''Kral ise Karanlık Ejderha'nın Geçit olmadan Yin Yang Boyutu'na gelemeyeceğini biliyordu. Bunu fırsat bilip Lamiar'a gittiğinde önünde sadece güçlü büyücüler ve element ustaları kalmıştı. O zamanki Kraliçe, Regina'nın annesiydi ve şu anda Olaraların gücünün daha gelişmiş versiyonunu kullanabiliyordu; insanları kontrol edebiliyordu. Regina'nın gücünden farklı olarak bunu kanla değil, havadaki Drag yardımıyla yapıyordu. Drag'ı kontrol ederek şeklini bozabiliyor, insanları yönetmek için kullanabiliyordu. Kısa süre içinde Drag'ı vücuduna alan neredeyse bütün büyücüler beyinleri yıkanmış gibi dostlarına, ailelerine saldırmaya başladı.-''
''Salgın,'' dedi Alaz araya girerek. ''Bu bahsettiğin savaştan uzun zaman sonra olmuş salgın mı? Kitaptaki o bilgiler de mi yalandı?''
Liam başını sallayarak onayladı. ''Maria'yı ve gücünü gizli tutmak isteyen Elysia'ydı. Belma'nın annesi Layla ve Kraliçe arkadaşlardı. Bir yaratık ve bir insan ilk defa o zaman arkadaş olmuştu. Ama Maria ona ihanet ederek Kral'ın yanındaki Kraliçe olmak istedi. Merenay ve diğerlerinin kendi cinsinden olan yaratıklara bu şekilde davranması, insanların yaratıkları öldürmek istediğini öğrenmesi onu çileden çıkardı. Kral'ın yanına kaçtı. O sıralarda Elysia'nın kız kardeşi üçüzlere hamileydi. Ne kadar ısrar etse de Elysia onun evden çıkmasına, savaşa katılmasına razı olmadı. Sadece hamile olması değil, en yakın arkadaşlarından biri olan Maria'ya karşı savaşmasını da istememişti. Üçüzlerden Amara ise bu fikre katlanamadı, annesinin güçsüz gibi göründüğünü düşündü. Bunun doğru olmadığını kanıtlamak için o kadar çok çabaladı ki enerjisi annesinin enerjisine baskı kurdu ve kontrolden çıktı. Kısa süre içinde birçok yaratığı öldürdü ama annesini ve kardeşlerini de öldürdü. Elysia önemli bir savaşta saf dışı kalacak kadar yaralandı.''
Soluklanmak için durduğu sırada, ''Maria neden sadece büyücüleri kontrol edebildi?'' diye sordum. ''Drag'ı biz elementler de kullanmıyor muyuz?''
''Elementler dediğimiz 4 Beden Büyüsü diğer büyüler arasında en işe yarar olanlardan biri. Bu fikri ortaya atan ve güçlendiren kişi Merenay'dı. Beden Büyüsü temelinde sınırlı olan ve çabuk tükenen büyü enerjisini güçlendirmek için düşünüldü. Büyü, Drag'ı kendine çekerek şekillendirir ve insan bedenini bir ayna gibi kullanarak yansıtmayı sağlar. Çok kısa sürer. Drag'ı bedeninde depo etmen gerekmez ama sürekli Drag'ı ayna gibi yansıtmak insanı tüketir. Elementler ise Drag'ı bedenlerinde sürekli depolar. Depo tükenmediği sürece büyücüler gibi sıcaklığa ihtiyaç duymazlar. Maria o an sadece büyücüleri kontrol edebildi çünkü Drag'ı o an sadece büyücüler yansıtıyordu. Elementler savaştıkları için sürekli enerji harcıyor ve mola veremedikleri için durup Drag'ı içlerine çekemiyorlardı. Sonuç olarak büyücüler Lamiar'ın yarısı demekti. Durum böyle olunca Lamiar halkı umutsuzluğa kapıldı.''
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Seyra 2 - Layla'nın Çocukları
FantasySeyra'nın ikinci kitabıdır. .... Tüm duygularının kontrolünü kaybeden ve kişilik çatışması yaşayan Belma Ada, asıl kimliğini ararken tamamen uyanmış güçleriyle ne yapması gerektiğine karar vermeye çalışır; kendini, geçmişiyle geleceğinin arasında sı...