11. Na cestě za zločinci

604 47 0
                                    

Každý dělá chyby, ale některé nelze vzít zpět.

Harry se proklínal a nenáviděl tak, jako ještě nikdy předtím. Myslel si, že světu pomohl, ale místo toho ho žene do záhuby.

Vztek se mísil se strachem a bezmocí, až to Harrymu vhánělo slzy do očí a srdce se mu bolestivě svíralo.

Věděl však, že se nesmí vzdát. Ještě ten den si v rychlosti sbalil věci a naškrábal krátký vzkaz pro Brumbála.

Šel jsem je hledat. Musím ho zastavit za každou cenu.

Netušil ale, kam se má vydat. Kde se může skrývat skupina zločinců, kteří chtějí ovládnout svět a zničit mudly?

Nakonec se rozhodl projít každý kouzelnický kout v celé Británii, někde je přece musí najít. Najít, zneškodnit a zastavit Voldemorta.

Naprosto jednoduchý úkol, který přece zvládne během chvilky.

Už před pár lety si pořídil kouzelnickou mapu Británie, aniž by tušil, že se mu kdy bude doopravdy hodit. Nyní po ní bloudil pohledem, zatímco seděl v jedné malé špinavé hospůdce na samém kraji Londýna.

Určitě se nebudou zdržovat na hodně známém místě, ale spíše v ústraní. Jistě nestojí o to, aby je někdo vypátral.

Bude muset projít jedno místo za druhým. Postupně od nejmenších vesniček až po města. Někde musí objevit alespoň nějakou stopu.

Mladší, ne zrovna příjemně vyhlížející servírka, přistoupila k jeho stolu se štosem novin a s otráveným výrazem promluvila.

„Chcete Věštce?“

Harry jen přikývl a vytáhl z váčku drobné. Servírka mu na stůl hodila noviny a převzala špinavýma rukama mince.

Mladík se okamžitě začetl. Na titulní straně bylo vyjádření ministra kouzel k útoku na Azkaban. Harry jen řádky zběžně přelétl pohledem a pokračoval na další stranu, kde byl úspěšnější.

UPRCHLÍ VĚZNI DECIMUJÍ VÝCHOD BRITÁNIE

Vězni z Azkabanu, kteří jsou již tři dny na svobodě si nedělají těžkou hlavu se svým pronásledováním a dávají o sobě vědět.

Na několika místech byly hlášeny útoky na kouzelníky mudlovského původu. Podle všeho byli útočníky právě uprchlí vězni.

Opětovně žádáme obyvatele, aby byli opatrní a při jakémkoliv podezření na přítomnost zločinců se skryli a kontaktovali ministerstvo.

Harry se podíval na seznam míst, kde byli viděni a na svou mapu. Zřejmě by bylo rozumné se vydat právě tam, kde útočí, ale Harry měl pocit, že by nic nenalezl. Něco mu říkalo, že by měl hledat na zcela opačné straně.

Pečlivě zkoumal místa na západě Británie a zarazil se u jedné z vesnic.

Fairbourne. Harry si vzpomínal, že se o ní učili v Dějinách čar a kouzel. Byla spálená zložárem na popel, když odtamtud utíkali Smrtijedi a chtěli po sobě zamést stopy.

Ovšem nyní ještě stála. A pokud z ní v budoucnu budou utíkat Smrtijedi je docela možné, že tam měli úkryt a můžou ho tam mít už teď.

Noviny i mapu schoval do batohu. Na stůl hodil mince za pití a vyšel u hospůdky.

Někam se posunout musel, tak proč nezkusit zrovna Fairbourne?

Neví, co ho čeká ani kdo se mu postaví do cesty a klidně může i zemřít, ale když se mu podaří Voldemorta zastavit před vzestupem, jeho přátelé budou mít možnost žít v bezpečí.

PROKLETÝ OBRACEČ : Daniel JacksonKde žijí příběhy. Začni objevovat