10. Nejhorší obavy

600 49 0
                                    

Deset let. Tak dlouho už byl Harry v minulosti. V minulosti, kde kromě Brumbála nikoho neznal. V minulosti, kde by měl změnit budoucnost.

Před deseti lety byl Tom Rojvol Raddle odsouzen na čtyřicet let v Azkabanu a Harry se stále nevrátil.

Bylo víceméně štěstí, že si Uršula si pamatovala chlapce s kravatou ve zmijozelských barvách. Díky tomu museli znovu otevřít případ Tajemné komnaty a na naléhání Albuse Brumbála, vyslechli Voldemorta pod veritasérem.

Prozatím nebyl světu nebezpečný, ale pro Harryho byl stále velkou hrozbou.

Proto nepolevoval. Nejen, že se mu podařilo získat i Zmijozelův medailón, ale pomalými kroky se přibližoval k možnostem zničení deníku. Jednou za čas ho vždy vytáhl a otevřel, aby zjistil, zda náhodou Tom něco nenapsal.

Neozval se a Harry to považoval za štěstí.

Celý domeček, který mu před lety Brumbál zajistil byl nyní pokryt svitky a knihami o černé magii. Dnes měl tolik znalostí o černé magii, že by dalece předčil i Severuse.

Při té představě se musel usmívat. Nejen Severus, ale co teprve Ron s Hermionou, kdyby viděli čím se zabývá! Hermiona by ho pochválila, že poctivě studuje, ovšem měla by obavy a Ron by se zděsil, že se z něj stává druhý Pán zla. Mohlo by být zábavné sledovat jejich reakce.

To je teď však jen hudba budoucnosti. Zatím ani netuší, kdy se vrátí a co vše změní.

Toho rána se jako každý jiný den vydal do Prasinek pro výtisk Denního věštce. Bylo pro něj důležité vědět co se kolem něj děje, protože žil vlastně v izolaci. Jednou za čas se sice zastavil Brumbál, ale to byl taky jediný bližší kontakt s lidmi, který měl.

Proto si zvykl přemístit se každé ráno kousek od Prasinek a projít se na poštu, kde si vyzvedl noviny a šel zase zpět.

Dnes se však zdálo být něco jinak. Lidé byli do Denního věštce nezvykle začtení a skupinky, které potkal si o něčem rozrušeně povídaly.

Postarší paní u přepážky ho už znala a rovnou chystala noviny i s přílohou o chystaném mistrovství ve famfrpálu.

„Mladej pane, buďte opatrnej, teď to už venku nebude bezpečný.“

Harry se na ní nechápavě podíval a převzal si noviny, zatímco na pult položit několik svrčků.

Denního věštce složil do kapsy a přemístil se zpět do domku. Přešla ho chuť na procházku, chtěl rychle zjistit co se děje tak vážného, že ho i cizí ženská upozorňuje na nebezpečí.

Sotva si sedl ke stolu a rozložil Denního věštce, polil ho studený pot a srdce se mu po dlouhé době divoce rozbušilo.

NEJSTŘEŽENĚJŠÍ KOUZELNICKÉ VĚZENÍ NAPADENO!

Dnes v noci bylo doposud neznámou skupinou bývalých Grindelwaldových přívrženců napadeno nejstřeženější kouzelnické vězení Azkaban.

Při útoku byl usmrcen jeden bystrozor a dalších šest vážně zraněno. Jak vyplývá z probíhajícího vyšetřování, cílem skupiny bylo osvobození několika vězňů.

Azkabanští strážní, mozkomorové, z dosud nezjištěných důvodů útoku nezabránili a  pevnost následně opustili.

Ministerstvo vyzývá obyvatelstvo k nejvyšší opatrnosti. Většina uprchlých vězňů jsou zločinci odsouzeni za žné zločiny. Níže je uveden podrobný seznam uprchlých zločinců včetně jejich fotografií a popisu zločinů.

Harry se strachem projížděl seznam všech patnácti uprchlíků a na konci na něj čekalo jméno, které doufal, že nespatří.

TOM ROJVOL RADDLE

Věk:  26

Trest:
Roku 1943 odsouzen ke čtyřiceti létům odnětí svobody a uvězněn v Azkabanu

Zločiny:

- Roku 1942 otevřena Tajemná komnata v Bradavicích, následkem toho bylo napadeno několik studentů a jedna studentka usmrcena.

- Roku 1943 ohavná vražda tří nevinných mudlů, pokus o změnu paměti a křivé obvinění

Harry složil hlavu do dlaní. Jeho nejhorší obavy se naplnily.

PROKLETÝ OBRACEČ : Daniel JacksonKde žijí příběhy. Začni objevovat