siapa namanya?

2.7K 280 7
                                    

Dikedai atok

Atok aba masih nelpon ngan cucu tirinya y/n karna dah lama dia tak dengar suaranya yang lembut nan comel tu.

"Ya udah atok..y/n mau kerja kelompok bareng teman2 buat tugas besok.."
(ucal perempuan itu yang sedang berbicara dengan atok)

"Ais..kau nih y/n..atok masih kangen ngan suara kau tu lah.."
(ucap atok aba  yang tidak rela kalo y/n mengakhiri panggilannya)

"Tapi atok sebentar lagi teman2 y/n akan datang kerumah..."

"tap..tapi..-
(Tiba2 omongan tok aba terpotong karna suara teman2nya y/n yang sedang teriak di depan rumahnya dan terdengar suara bel)

Ting..tong..

"Y/N..!!! AYO JADI ENGGAK..??!"
(Ucap sahabatnya yang tidak ingin menunggu lama)

"YA ..JADI!!..BIBI...!"
(Ucapnya dengan nada kesal karna sahabatnya bawel)

"ya non y/n..maaf bibi tadi habis mencuci piring jadi enggak dengar.."

"ya bi tidak apa2.. bi tolong bukain pintu gerbang gih noh ada tikut got pada datang.."

"ya non..baik.."
(Ucap pembantu tersebut kemudian pergi ke arah pos security nya milik y/n)

"y/n siapa diorang tuh.."
(Tanya atok aba dibalik handponenya)

"Ouh..itu teman2ku tok..ya udah tok..nanti y/n telpon atok.."

"Hm..ya lah tuh.."
(Ucap atok aba yang tak puas hati)

"Assalmualaikum wr.wb

"Hmm..waalaikum salamvwr.wb"

Y/n pun memutuskan telpon dri atoknya dan sangat nak kesana tapi kerja sekolanya asyik2 numpuk macam gunung.


HAI READER HARI AUTHOR UP CERITA NIH HARAP2 READER SUKA JIKA SUKA KASIH VOTE DAN KOMEN YA😎.

MAAF YE READER HARI INI PENDEK DARIPADA SEBELUMNYA SOALNYA AITHOR LAGI SAKIT PANAS DAN BATUK2..

IZIN PAMIT WASALAMUALAIKUM WR.WB

BoBoiBoy Galaxy 2 (TAMAT SUDAH)Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang