Jaringan power shera siapa ni..?

1.6K 162 19
                                    

OCHOBOT POV

Selepas  Tolong BoBoiBoy kat kedai  aku dan BoBoiBoy memutuskan untuk rehat kejap dan aku baru sadar aku tak  nampak y/n.

" korang ada nampak y/n tak..?"( aku tanya kat Yaya)

" oh dia dah balik.."(ucap Yaya)

" ha'ah.. dia cakap nak cuci baju.."( ucap Ying)

"Ouh.."

Aku tengah duduk kat samping BoBoiBoy Tak lama kemudian aku  mendapatkan jaringan  power shera asing.

"Huh..?!! Jaringan power shera siape ni..?"( tiba-tiba aku mendapatkan jaringan power sfera yang tak pernah aku tengok)

" Kenapa Ochobot..?"( tanya boboiboy gempa)

"aku dapat jaringan  power sfera asing BoBoiBoy..!!"

"Iye keh..?!!"(tanya boboiboy solar)

"  cuba kau tengok jam kuasa kau tu..!"( pas BoBoiBoy dan kawan-kawannya nak tengok jaringan power sphera tu hilang)

" mana tak ada pun..?"(ucap gopal)

"ade lah Cuba kau tengok betul-betul..!"

" mana Tak ada lah Ochobot.."(ucap yaya)

" Mari sini biar aku tengok.."( aku menarik tangannya BoBoiBoy untuk  tengok jaringan power sfera yang aku tengok tadi)

" macam mana ada tak  jaringan  power shera tu..?"(tanya boboiboy solar)

" tadi ada Kenapa sekarang menghilang Apa karena dilihat BoBoiBoy dan kawan-kawannya..!!"(aku emosi ngan jaringan tadi)

" eleh kau tipu tuh.."(ejek gopal)

" Aku tak tipu ..!!"
" aku rase jaringan tuh dekat dari sini..!"

" Dahlah ochobot Aku nak sambung  kerja.."( BoBoiBoy langsung bangkit dari duduknye dan lanjut sambung kerje)

~ aku hairanlah ngan jaringan tuh.. Kenapa pas BoBoiBoy dan kawan-kawan nak tengok jaringan tuh malah jaringan tu hilang sama macam hologram yang aku nak muculkan waktu tu..~(batinnya ochobot kesal)

OCHOBOT POV END

MEANWHILE Y/N
Y/N POV

"KAMU SUDAH MEMATIKAN JARINGANMU ITU SETELAH BOBOIBOY DAN KAWAN-KAWANYA MAU LIHAT JARINGAN KAMU..?"(aku pun smirk)

"Sudah y/n.."(ichobot mematikan jaringannya)

"BAGUS...!!HAHAHAHAHAHA..!! BIAR MEREKA TIDAK PERCAYA DENGAN POWER SHERANYA ITU HAHAHAHAHA....!!"(aku tertawa jahat sementara ochobot sedih melihat aku seperti retak'ka)

"DAN TINGGAL WAKTUNYA AKU MENUNGGU WAKTU YANG TEPAT UNTUK MENGHABISI MEREKA..!!HAHAHAHAHAHAHAHAHA...!!!"(aku tertawa jahat seperti ada roh jahat memasuki tubuhku)

~y/n kenapa kamu jadi seperti retak'ka..~(batinnya ochobot sedih)

"Oke..aku mau cuci baju dulu.."(aku langsung pergi mencuci baju)









HAI READER AUTHOR UP LAGI HEHEHE..

KHUSUS CHAPTER INI PENDEK YA..😄😄

CHAPTER SELANJUTNYA BARU SEPERTI BIASA..

HARAP-HARAP KORANG SUKA NGAN LANJUTAN NI..

PAMIT DULU..👋

WASALAMULAIKUM WR.WB

PAIPAI👋👋

BoBoiBoy Galaxy 2 (TAMAT SUDAH)Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang