kangen atok😭

2.2K 227 10
                                    

NORMAL POV

"Wah sudah lama sekali aku tak kesini...!!"(y/n pun langsung takjub dengan lingkungan pulau rintis yang sekarang)

"Dimana kedai atok kak.."(y/n pun celingak-celinguk)

"kamu tinggal lurus sampai mentok nah abis tu kan nanti ada pertigaan nah kamu belok kiri kamu lurus aja lihat disebelah kiri ada kedai koko nah itu kedai atok kau.."(ucap kaka itu)

"Ok..paham terima kasih ka...assalamualaikum.."(y/n pun langsung jalan menuju kekedai kokotiam atok)

"Ya sama sama.. waalaikumsalam.."(ucap kaka itu)

MEANWHILE Y/N
"Kata kaka itu lurus sampai ada pertigaan..habis itu belok kiri.."(ucap y/n kemudian belok kiri)

Y/n lagi fokus mencari kedai atoknya sampai tidak fokus melihat sekitarnya dan dia tertabrak oleh seseorang.

BBRRUUKK

"aduh..sakit sekali.."(ucap y/n yang sedang meringis kesakitan pada pantatnya)

"Maaf tak sengaje..awak okeh ke..?"(ucap seseorang sambil mengulurkan tangannya ke y/n)

"Iya saya tidak apa apa.."(y/n pun menerima uluran tangan dari orang tersebut)

Seketika pas y/n melihat didepannya seseorang laki laki dengan memakai jaket tanpa lengan dan ditopinya ada logo api dan dia terkejut.

"Huh..?!"(y/n pun terkejut dengan orang yang ada didepannya)
~elemen api dan bajunya seperti y/n blaze jangan-jangan ini cucu kandungnya atok aba yang sedang berpencar...~(ucap batinnya)

"Awak oke keh..?"(tanya B.blaze)

"Huh..ya saya oke.."(ucap y/n)

"Saye baru liat awak..ah..awak ni orang baru kat sini ye..?"(tanya B.blaze)

"Ya benar.."(ucap y/n dengan tersenyum)

"Awak kesini lagi cari ape?..saya nampak awak macam tengah cari sesuatu..?"(tanya B.blaze)

"Kebetulan nih saya lagi cari seseorang yang bernama atok aba apa kamu kenal..?"(tanya y/n)

"Awak nih dari indonesia ye..?"(tanya balik si B.blaze)

"Ya benar.."(ucap y/n)

"Jom mari ikut saye ke kedai atok aba..!!"(ucap B.blaze kemudian dia jalan menuju kedai)

MEANWHILE ATOK

"Ais..mana blaze nih..?"(ucap atok yang sedang menunggu blaze)

Tiba tiba atok melihat B.blaze dan langsung menghampirinya

"Darimane aje kau ni..?"(ucap atok kemudian dia terkejut melihat seseorang yang mengekorinya)
"Huh..siapa dia ni..?"(tanya atok)

"Atok nah ada yang cari atok..!"(ucap B.blaze sambil mendorong gadis tersebut kedepan)

"Apa benar ini atok aba..?"(tanya y/n yang matanya mulai berkaca-kaca)

"Ye benar saya sendiri atok aba...awak pula siape..eh kenapa awak nanggis ni..?!"(atok terkejut melihat gadis tersebut nanggis)

"HUH...?!"
Semua yang ada dikedai atok pada menoleh ke arah atok aba semua.

"Hiks..hiks..atok ini aku y/n...cucu tiri atok yang sudah 11th tak jumpa atok..!!"(ucap y/n yang semakin isak)

"Y..Y/N..betulkah ini kau cucu tiri atok yang dah lama atok nanti-nantikan..?!!"(atok pun ikut ikut nanggis)

"Ye betul tok ini aku y/n..hiks..hiks.."(ucap y/n sambil mendekatkan dirinya dengan atok)

BoBoiBoy Galaxy 2 (TAMAT SUDAH)Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang