4

85 11 28
                                    

"Dah gi turun." Arah Wonwoo setelah memarkir keretanya di hadapan rumah Mingyu.

"Hyung." Mingyu meraih tangan Wonwoo yang tadinya berada diatas tombol gear.

"Kau ni tadi Joshua hyung, takkan kau pun gay?" Dahi Wonwoo berkerut. Namun tangannya tidak direntap.

"Hyung." Panggil Mingyu sekali lagi. Dia menggenggam erat tangan Wonwoo. Tangan itu diurut perlahan.

"Kau asal ni?" Tanya Wonwoo serious.

"Mingyu penat."

"Penat gi tidur."

"Hyung, Mingyu serious ni."

"Kau nampak aku gelak ke sekarang?"

Mingyu mencubit tangan Wonwoo kuat yang menyebabkan suara jantan Wonwoo terluah.

"Kau.."

"Hyung jaga diri." Mingyu keluar dari kereta lalu pecut masuk kedalam rumah.

Wonwoo meniup tempat yang dicubit Mingyu sebentar tadi. Pedih beb.

"Salah makan ke budak ni?"

Namun Wonwoo takambil pusing.

Dia menukar gear ke 'drive' dan mula menekan minyak.

Tak lama pun sebab dia kena hon dengan kereta belakang.

"TAKRETI DRIVE KE?"

Wonwoo memandang kereta yang jalan di sebelahnya. "Eh ni kalau siang, memang aku ikut kau tau."

Eleh.

❤️

"Mommy.."

"Macam mana?"

"Dia tak setuju. Dia kata dia busy tapi dia nak kahwin."

"Melepaslah dia macam tu."

"Mommy, Somin nak kahwin dengan Wonwoo. Bukan dengan anak kawan mommy." Somin duduk di sebelah ibunya.

"Kalau kamu nak tunggu Wonwoo, sampai bila kamu nak kahwin? Bila kamu nak ada anak? Mommy ni nak cucu. Mommy ni dah tua Somin. Mommy nak tengok puteri tunggal mommy ni kahwin sebelum mommy menutup mata. Kalau boleh, mommy nak pegang anak kamu, nak main dengan anak kamu. Mommy taknak anak orang lain, mommy nak darah daging mommy sendiri."

Joohyun meneguk air didalam gelas sebelum menyambung.

"Mommy dah rancang dengan kawan mommy. Kalau kamu bantah, kamu memang anak derhaka. Memang neraka lah tempat kamu."

"Mommy.." leret Somin.

"Anak kawan mommy tu hensem tau. Lagi hensem dari Wonwoo tu. Kejap mommy tunjuk gambar dia." Joohyun mengeluarkan telefonnya dengan senyuman lebar.

"Ha ni. Hensem kan? Tengok jawline dia. Tak payah kamu beli pisau lagi."

"Boleh la.."

"Mommy dengan omma dia dah rancang nak kahwinkan kamu berdua hujung bulan ni. Tempat dan makanan semua dah diuruskan. Kamu datang kahwin je." Senyuman di bibir Joohyun makin lebar.

"Hm okaylah kalau mommy cakap macam tu. Somin tanak masuk neraka. Eh btw, apa nama dia?"

"Kim Mingyu."

❤️

"MORNING EVERYONE!"

"MORNING EBELIBADEH !"

"Morning."

"EH ASAL MACAM TAK BERSEMANGAT NI ? KITA HIDUP KENA CERIA!" Ahnjong menegakkan tangannya lurus ke atas.

[C] FATE || JWW ||Where stories live. Discover now