5

70 11 30
                                    

Wonwoo menggaru hidungnya yang terasa gatal.

"Prof. Okay tak ni? Berpeluh semacam. Prof jogging ke sini ke tadi?" Ahnjong dan doktor felow yang lain memandang Wonwoo yang duduk diruang meeting.

"Saya rendahkan suhu ya." Doktor felow tahun tiga, Bae Jihwa menarik remote aircond dari soketnya dan menekan butang arah panah bawah.

"Fuh menggigil lah kita harini." Sooae dan Youngna yang sudah menghadap komputer ketawa.

Wonwoo mengeluh. Dia mengubah posisi duduknya buat kali ke tujuh belas.

"Prof taksihat ke?" Hwarin menghulurkan air kosong kepada Wonwoo, prihatin.

Wonwoo meneguk air itu laju. "Saya rasa taksedap badan." Adunya.

"Balik lah prof. Nanti prof pengsan macam haritu. Berat tau nak angkat prof. Dahla waktu tu doktor Jung takde. Terpaksa kami panggil staff nurse. Budak-budak takreti duduk diam tu pun ada, tolong angkat kaki prof." Bebel Ahnjong.

"Eleh, angkat kaki apanya? Diorang tarik seluar je." Jihwa mencebik.

Taekwoon masuk dan terus duduk ditempatnya. Dia mendongak memandang juniornya, ada yang berdiri ada yang duduk.

"Prof, makcik saya call tadi. Somin dah nak kahwin hujung bulan ni. Dia suruh saya ajak prof dan semua orang."

Mata Taekwoon kemudian tertumpu kearah Wonwoo.

Wonwoo mengeluh lagi.

"Oh sebab ni la prof tak bersemangat? Alah prof, bunga bukan seekor.."

"Seketul, bodoh." Sooae yang masih menghadap komputer menegur Jihwa.

"Sekuntum, sengal." Taekwoon mula ambil port. Carta pesakit diletak tepi.

Sooae menjeling.

"Prof. Apa kata prof ngorat doktor Min? Dia pun single. Ketua pun suka tadi."

"Aku single? Habistu korang ni ada cucu dah ke?" Ahnjong mendengus. Taksuka bila orang kata dia tak laku.

"Korang ni part time cupid love ke?"

Semua bangun dan bow ke arah Namhee yang berada di muka pintu. Kecuali Wonwoo.

Namhee berjalan kearah Wonwoo. Dia duduk di sebelah lelaki yang hilang kedalam dunianya sendiri.

"Yow professor hensem. Termenung cucu kat Malaysia ke tu?"

"Apa kau merepek ni babun?"

Namhee ketawa.

"Dah jauh sangat termenung sampai aku duduk sebelah pun takperasan. Bahaya kau ni. Kalau tiba-tiba perompak masuk macam mana? Takpasal kitorang dah takde prof hensem yang digilai ramai."

"Siapa yang gilakan aku?" Wonwoo mula riak.

"Budak-budak? Kitorang memang tak lah nak suka kau. Aku ni sebagai ketua yang memahami anak buah, aku tahu ah diorang tu memang benci gila kat kau. Benci nak mampos sampai rasa pijak nak carik nak tikam nak.."

"Melebih nampak ?" Wonwoo menghentikan percakapan Namhee yang penuh dramatik. Mana taknya, muka Wonwoo dicubit dan ditarik secara tiba-tiba.

"Habis melendur muka aku kau buat." Jeling Wonwoo.

❤️

"Walaupun Somin tak setuju, mommy tak kira. Somin tetap kena kahwin dengan Mingyu. Mingyu tu lagi baik dari Wonwoo yang asyik lebihkan kerja dari hidupnya sendiri!"

"Mommy."

"Mommy tak kira. Biarlah kamu suruh mommy darab or tambah, mommy tetap tak kira."

"Daddy, please. Somin nak kahwin dengan Wonwoo." Somin meraih lengan appanya, cuba memujuk.

[C] FATE || JWW ||Where stories live. Discover now