Wonwoo melangkah ringan menuju ke keretanya yang diparkir elok di dalam kotak kuning. Dia menghidupkan enjin lalu tangannya laju menekan button aircond.
Dia melonggarkan tali leher yang diikat pada leher baju kemeja. Tindakannya yang ingin menukar gear untuk bergerak pulang terhenti apabila telefonnya berdering.
"Hello.."
"Boleh jumpa sekejap?"
❤️
Wonwoo menggendang meja. Bosan cuk tunggu orang.
"Dia yang ajak jumpa, dia yang lewat." Keluhnya.
"Maaf lambat. Jammed tadi."
Wonwoo mengerling orang di meja sebelah. Si lelaki sedang asyik memohon maaf manakala perempuan yang sedang duduk itu masih fokus pada telefon bimbit.
"Lah tak nampak ke perempuan tu pakai earphone?" Gumam Wonwoo.
"Wonwoo.."
Wonwoo kembali memandang ke hadapan.
"Somin." Wonwoo berdiri.
"Duduk lah." Wonwoo kembali duduk. Ceh, bukannya nak jadi gentleman tolong tarik kerusi kat Somin.
Somin duduk.
Mereka berdua senyap. Mungkin awkward sebab bergaduh tadi.
Alah gaduh manja.
Setelah beberapa menu dipesan, keadaan kembali sunyi. Wonwoo dan Somin memandang antara satu sama lain bagai banyak perkara yang ingin diperkatakan.
Namun tiada satu pun yang dapat diterjemahkan oleh mulut.
"Selamat menjamu selera."
"Terima kasih." Balas Somin sambil senyum kearah ahjumma yang menghidangkan makanan.
Wonwoo terus memasukkan makanan yang dipesan kedalam mulut.
Somin masih memandang Wonwoo.
"Wonwoo.."
Lelaki itu mengangkat muka, membalas pandangan Somin.
"Harini birthday saya." Beritahunya perlahan.
'Tahu.' Balas Wonwoo, di dalam hati sendiri. Entah kenapa mulutnya terasa berat hendak berkata-kata seperti di biliknya tadi.
Matanya masih tepat pada Somin.
Somin senyum kecil sambil menunduk.
"Makanlah." Ajak Wonwoo. Dia menyambung suapannya yang terhenti.
Somin angguk sekali. Dia juga mula menjamu selera.
❤️
Somin memandang jam di pergelangan tangan.
"Dah tiga pagi.."
"Awak nak balik ke terus ke?" Soal Wonwoo yang baru selesai membayar makanan.
"Ya.." Somin mengangguk dan tersenyum.
"Mari, saya hantarkan."
"Eh takpe. Tadi pun saya datang naik teksi. Jadi saya balik pun teksi lah. Lagipun susah awak nanti nak kena patah balik. Rumah kita bukan sehaluan." Tolak Somin.
"Harini birthday awak. Dan birthday perlu disambut dengan orang istimewa. Dan awak sambut dengan saya, bermaksud saya boyfriend awak. Jadi saya tak boleh biarkan girlfriend saya balik seorang diri waktu macam ni." Balas Wonwoo dengan panjang.
Wonwoo kemudian terus berjalan ke arah BMW i8 miliknya. Pintu penumpang hadapan dibuka.
Dia kembali memandang Somin.
YOU ARE READING
[C] FATE || JWW ||
Fiksi PenggemarJeon Wonwoo . Hidupnya hanyalah di hospital. Mempunyai seorang gadis pujaan hati, namun masih fokus pada kerjayanya sebagai professor di salah satu hospital terbesar di kota raya Seoul. Kim Somin. Seorang model yang menunggu professor Jeon untuk mas...