lima belas

614 130 84
                                    

( part ni agak panjang )

[ SIJEU POV ]

Aku bangun dengan senyuman yang sampai ke telinga- Eh eh taklah. Cuma, aku sangat happy sekarang. Ye lah, Jeno dah sedar!

Cuma satu yang berbeza. Kalau dulu, Jeno duduk di rumah aku. Sekarang, Jeno bermalam di rumah Jaemin. Renjun dan Haechan? Hmm entahlah kenapa dorang benarkan Jeno dengan Jaemin.

Ah teringat pula aku pada Mark. Budak yang sempat tolong aku untuk ubat Jeno. Lelaki tu sibuk uruskan kedai buah-buahan dia di pekan sekarang. Banyak juga kerugian yang dia hadap, sebab zombie rosakkan buah-buahan dia.

Abang aku? Ya, mereka sempat jadi zombie. Nasib baik aku ubatkan. Yang paling kelakar jadi zombie, Suga oppa. Boleh pula dia tidur masa jadi zombie. Hmmm memang hobi dia tidur agaknya, sampai manusia atau zombie dia tidur je.

Aku menyiapkan diri untuk ke rumah Jaemin. Nak beri makanan dengan dia, alang-alang tu aku ushalah Jeno hehe...

Tak salahkan? Lagipun dia nak berkenalan dengan aku. Aku terus melangkah keluar daripada rumah dan berjalan kaki ke rumah Jaemin.

Masa tak terasa lama, aku dah tiba di rumah Jaemin. Mungkin aku sibuk berangan sebab tu tak terasa penat berjalan AHAHHAHAH.

Rumah Jaemin agak meriah aku dengar dari luar. Dah kenapa agaknya? Nak kata suara Renjun dan Haechan, takkan lah suara dorang ayu betul.

Sekejap-

Suara ni lunak. Okay aku rasa tak sedap hati. Jangan-jangan Yooah dan Kweuna-

"Eh Sijeu! Jomlah masuk! Kenapa tercegat je depan pintu tu?" pelawa Yooah. Di sebelah Yooah terpampang muka Jeno yang tersenyum pada aku.

Dengan kekoknya, aku masuk. Tak selesa pula ada malaun-malaun gedik tu. Aku dahlah perempuan yang bruh pastu dorang tu perempuan hello.

Apa bezanya? Ha tekalah. Biar sel sel otak korang berkembang. Aku menyerahkan makanan kepada Jaemin dengan muka yang tegang. Cemburulah juga tengok Jeno layan Si Yooah.

Sekejap, aku bukan sesiapa untuk jealous. Lagipun kita orang baru nak kenal diri masing-masing :')

"Jaemin. Dah kenapa beruk-beruk tu dekat sini?" bisikku pada Jaemin.

"Tahu tahulah, sebab Jeno kan? Lagipun dia kan dah jadi manusia. Bolehlah layan dorang balik. Kalau sebelum ni, tak boleh" balas Jaemin separa berbisik.

"Sijeu" panggil Jeno dengan suara garaunya. Ini buat iman aku lemah ni, aigoo. . .

Aku pandang Jeno dengan pandangan 'iyaa?' yang innocent. Manalah tahu jadi comel. Saya gedik-

Muka Yooah dan Kweuna dipandang lagi. Aku rasa dorang jealous. Hehe... Kisah apa aku? "Jomlah duduk dengan kita orang" ajak Jeno.

Dengan teragak-agak aku melangkah. Aku tarik tangan Jaemin untuk ikut sekali. "Kau dah kenapa tarik aku?" bisik Jaemin.

Eh dia ni. Tak tahu ke, kekuatan aku adalah dia. "Alah kau ikut je lah. Seganlah. Kekok pula aku dengan dorang bertiga"

Jaemin hanya terkekeh. Dia menggosok kepala aku, dan tolak aku ke hadapan bertemu Jeno dan beruk-beruk itu. Segan nya. Aku dahlah potato tak cukup dengan potato, tembam pula tu.

Kalau nak dibandingkan dengan beruk-beruk tu.

SUNGGUH BAGAIKAN LANGIT DENGAN BUMI. WALAUPUN AKU TAHU DORANG TU MAKE UP SETEBAL BUKU TEKS MATEMATIK TAMBAHAN.

"Weyh Yooah, Kweuna. Korang sebelum ni tak pernah ke rumah aku. Hari ni datang dah kenapa? Satu lagi, datang pun bawa bontot je. Tak ada pula nak bagi makanan ke minuman ke" bebel Jaemin.

zombie bendul crush aku, jeno.Where stories live. Discover now