"Kenapa kau seret aku dalam parit ni? Haish, habis busuk badan aku. Muka aku yang flawless ni tak layak masuk parit tahu" bebel lelaki di hadapan Sijeu.
Disebabkan dia tinggi, tak sukar untuk dia melangkah keluar parit itu. Manakala Sijeu pula terkial-kial nak keluarkan Jeno dari parit tersebut.
Lelaki tadi hanya memandang tanpa ada niat nak tolong. Sijeu menjeling "Tak nak tolong aku ke?"
"Tak naklah. Kalau aku tolong, ada hadiah tak?" soalnya. Sijeu menahan diri daripada menyumpah seranah lelaki yang dia tak kenal.
Hey. Dahlah tak kenal. Nak sombong pula tu! "Ha merajuk. Iya, aku nak tolonglah ni" ucapnya pendek lalu menolong Sijeu mengeluarkan Jeno.
Benda pelik terjadi bila Sijeu perasan yang Jeno pandang tepat anak mata lelaki di hadapan mereka dan matanya berkedip dua kali. "Kenapa dengan dia?"
Sijeu lantas tersedar dari lamunan nya kemudian menarik Jeno ikut dia berjalan pulang "Yah jakkaman! Dia ni siapa? Kau siapa? Kau nak bunuh dia ke?" soalan bertubi-tubi ditanyakan kepada Sijeu.
"Siapa cakap aku nak bunuh dia? First of all, aku pun tak tahu kau siapa jadi mohon anggap kita tak pernah jumpa" balas Sijeu.
"Kalau kau tak jawab soalan aku. Aku akan bagitahu mamat yang kau elak tadi" ugutnya halus.
Sijeu buat muka menyampah "Fine! Boleh panggil aku Sijeu. Dia Jeno. Sudah" seraya dengan itu dia menarik Jeno untuk menjauhi mamat kerek tersebut.
Ingatkan sudah selesai tetapi belum. Lelaki itu mengikuti Sijeu "Kau tak nak tanya aku siapa ke?"
Sijeu menggeleng.
"Berhenti! Aku Na Jaemin. Boleh panggil aku Jaemin. Aku baru pulang dari Jepun setelah bertahun menimba ilmu hahaha" gelak Jaemin dengan bongkak.
"Hai, Jaemin. Bye!"
Sijeu pun tarik Jeno untuk ikut dia lari dari Jaemin. Tetapi, Jaemin lebih tangkas. Ditangkapnya pergelangan tangan Jeno.
"Kenapa kau macam nak sembunyikan lelaki ni? Kau nak buat apa pada dia?" selidik Jaemin.
"Haish. Tepilah" Sijeu merampas Jeno dari Jaemin dan bawa Jeno balik ke rumah.
Jaemin pandang Sijeu dengan curiga. "Ada sesuatu aku perlu selidik tentang dia"
- ♡ -
Masa pagi, Sijeu dah berada di kebun menyapu daun kering yang gugur. Sementara Jeno hanya duduk di pondok kecil dan bermain bersama kucing milik Sijeu.
Jeno mengikut gerakan kucing yang menggaru telinga menggunakan kaki tetapi kaki dia tak sampai ke telinga.
Kucing tu be like : dunia akhir zaman ni, manusia pun nak jadi aku
Sijeu semakin menjauh jadi tinggallah Jeno bersama kucing itu. Seseorang menepuk bahu Jeno.
Jaemin.
"Anyeong Jeno! Kau buat apa dekat sini? Mana Sijeu?" soal Jaemin. Jeno hanya mendiamkan diri.
"Woah~ Jangan sombong bro. Aku tak rampas pun girlfriend kau" usik Jaemin. Tetapi Jeno masih berdiam diri. Jaemin meneliti rupa Jeno.
"Macam ada yang tak kena je budak ni" bisik hati Jaemin. Dia memegang kedua dua pipi Jeno. Dahlah rambut Jeno serabai, Jaemin buat macam tu nampak macam orang gila.
YOU ARE READING
zombie bendul crush aku, jeno.
Fanfic🖇️𖥻 [ lee jeno fanfiction ] ❝ Aku tak sangka kau zombie. Kenapa kau tak gigit orang? Kau ni zombie puak zombie kampung pisang eh? ❞ Sijeu. Satu-satunya anak dara dalam keluarga dia. Ada abang tujuh orang. Dahlah anak bongsu. Mak pula tiada. 21 tah...