Czujesz, że powinnaś się poprawić? Być lepszą dla świata lub dla samej siebie? W takim razie ten rozdział jest dla ciebie.
Oto co możesz zrobić jeśli chodzi o bycie lepszą dla świata.
Dbaj o środowisko.
Idziesz gdzieś i widzisz leżący na ziemi śmieć? Podnieś go i wyrzuć do śmietnika, lub co gorsza sama nie śmieć! Plastikowe zakrętki zbieraj i oddawaj na specjalne zbiórki. Zamiast wydawać pieniądze na kolejne pillingi, zrób je własnoręcznie z kawy. Nie zużywaj rzeczy więcej niż potrzeba, a zużyte ubrania oddaj potrzebującym lub sprzedaj. Skórki od cytrusów po dokładnym umyciu śmiało można wysuszyć, zetrzeć na tarce (albo na odwrót) i używać do wypieków. Wiele rzeczy da się ponownie wykorzystać. Segreguj śmieci, albo chociaż oddzielaj resztki jedzenia od innych odpadów. Możesz zachęcić do tego innych.
Wiele rzeczy można zrobić, wystarczy poszperać w internecie.Pomagaj innym.
Pomóż starszej sąsiadce wyprowadzając psa, wnosząc jej zakupy, czy myjąc okna (Pewnie się odwdzięczy cukierkiem😉 ).
Jeśli znasz kogoś kto ma problemy z danym przedmiotem, z którego jesteś dobra, pomóż tej osobie go zrozumieć.
Pomóż rodzicom przy sprzątaniu mieszkania, robieniu zakupów, czy w pilnowaniu rodzeństwa. Zapamiętają to i uszczęśliwisz ich w ten sposób.
Pomóż osobie, która jest prześladowana. Wstaw się za nią, zgłoś to komuś dorosłemu. Postaw się na miejscu tej osoby.
Jest wiele osób, którym potrzebna jest pomoc, wystarczy się rozejrzeć.Zasadź drzewo.
Zrób to miejscu dla ciebie szczególnym. Będziesz dumna, że zostanie po tobie ślad dla młodszych pokoleń i przysłużysz się w ten sposób planecie.
Nie wywołuj konfliktów.
Zawsze staraj się znaleźć pokojowe rozwiązanie. Podaj sensowne argumenty, jeśli da się, rozwiąż spór poprzez sprawdzenie w internecie, kto ma rację, oczywiście jeśli chodzi o jakieś fakty, a nie co jest pierwsze, płatki czy mleko, bo ile ludzi tyle opinii. (Choć nawet na kartonach od płatków jest mleko wlewane do płatków). Jeśli już nie ma żadnych szans na zwykłą rozmowę, odpuść, bądź mądrzejsza, choć nie raz jest to trudne. Staraj się również pomoc innym jako osoba bezstronna pomóc rozwiązać konflikt. Tylko nie daj się w niego wkręcić!
Napiszcie w komentarzach, co jeszcze można zrobić dla świata.
A co można zrobić dla siebie?
Dbaj o siebie.
Dbaj o swoją higienę, prezencję, o swoją formę zarówno fizyczną jak i psychiczną. Dbaj przede wszystkim o swoje zdrowie. Nie stosuj używek, bo naprawdę nie warto.
Rozwijaj swoje pasje.
Lubisz coś robić? Wychodzi ci to? Zaangażuj się w to! Dzięki temu rozwiniesz swoje umiejętności, będziesz co raz lepsza. Być może jest to coś dzięki czemu się usamodzielnisz, bo będziesz mogła zarobić pieniądze aby odciążyć rodziców z wydatkami, lub zainwestować je w przyszłość. Nie ważne co jest twoja pasją, czy to gra na instrumencie, sport, śpiew, taniec, muzyka, rysowanie, malarstwo, opieka nad zwierzętami czy dziećmi matematyka, wszelka twórczość, nie poddawaj się przy pierwszej potyczce, a będziesz w tym najlepsza.
Buduj swoją samoocenę.
Zamiast stawać codziennie przed lustrem i mówić przygnębiona: Boże jak ja wyglądam?🤦 powiedz: Boże jak ja wyglądam?! 😲😍 Pełna dumy i radości. Może nie brzmieć to zbyt przekonująco, jednak po pewnym czasie zacznie przynosić korzyści. Nie krytykuj się na każdym kroku. Zmień myślenie. Zamiast myśleć, że znowu zawaliłaś, pomyśl, że jesteś teraz o krok dalej. Drobne zmiany mogą dać naprawdę wiele.
Informuj.
Jeśli widzisz że coś złego zaczyna się z tobą dziać, przekaż swoje obawy rodzicom. Oni ci pomogą. Jeśli nie będą mogli nic poradzić, zgłoś się z nimi do lekarza specjalizującego się w tej dziedzinie. To naprawdę ważne.
Spędzaj czas z rówieśnikami.
Nie musi to być zaraz cały stadion narodowy. Jeśli nie lubisz przebywać w dużych grupach znajdź parę osób, z którymi będziesz mogła się dobrze bawić. Może to nawet być jedna zaufana osoba, byle była. Naprawdę korzystnie to na Ciebie wpłynie.
Ucz się.
Większość z tych rzeczy, które musisz wałkować przez 10 miesięcy ci się przyda. A jeśli nie to warto nauczyć się ich dla świętego spokoju i dobrych ocen. Za naukę, tak jak za osiągnięcia sportowe są nagrody. Warto choćby dla nich się przyłożyć. Aby znaleźć dobrze płatną pracę, również trzeba posiadać wiedzę. Trzeba być wykształconym.
Ćwicz.
Ruszaj się dla zdrowia, przynajmniej dwa razy w tygodniu na początek. Polubisz to. Będziesz mieć lepsze samopoczucie, lepiej wyglądać i nie będziesz się musiała wstydzić zadyszki po przejściu 5 metrów, za to inni będą ci zazdrościć formy. Będziesz mogła pokazać się w pięknym bikini, czy obcisłej sukience. Będziesz także narażona na znacznie mniej chorób.
Zdrowo się odżywiaj.
Dlaczego? Po pierwsze zdrowie i znowu samopoczucie. Nie będziesz obrażana, bo zebrało ci się trochę tłuszczyku, bo go nie będzie. Z tego będą same korzyści, warto o tym poczytać.
Macie jeszcze jakieś pomysły? Podzielcie się nimi!
Ja na dzisiaj kończę, ale wracam juz niedługo. Spróbuję wstawić jutro chociaż rozdział. Mam nadzieję, że ten się podoba i że nikogo nie uraziłam?
Buziaczki!
CZYTASZ
Poradnik Nastolatki
ChickLitZnajduje się tu wszystko, o czym powinna wiedzieć każda nastolatka. Od dbania o siebie, przez sprzątanie pokoju i zarabianie pieniędzy, po ukrywanie rzeczy przed rodzicami. Zresztą zobaczcie same. ••••••••••••••••••••••••••••••••••••• Okładkę wykona...