Krok 1 - demakijaż olejami
wieczorem, codzienniePierwszy etap oczyszczania ma za zadanie usunąć z twarzy wszelkie zabrudzenia, nadmiar sebum, makijaż i wszystko, co zebrało się na niej w ciągu dnia. Demakijaż najlepiej wykonać przy użyciu olejku, pasty, mleczka, emulsji, żelu lub płynu micelarnego.
W tym etapie bardzo dobrze sprawdzają się oleje roślinne, których stosowanie w oczyszczaniu jest znane jako OCM, czyli Oil Cleansing Method. Rozróżniamy olejki z emulgatorem (które zmywają się w połączeniu z wodą) i bez jego dodatku.
Jak w skrócie wykonać OCM?
Nanieś niewielką ilość olejku, odpowiednio dopasowanego do rodzaju skóry, na suchą lub wilgotną skórę twarzy i rozprowadź.
Dokładnie masuj kolistymi ruchami, podobnie jak wtedy, gdy używasz żelu do mycia. Masaż wykonuj od dołu do góry, by zapobiegać utracie elastyczności skóry.
Następnie zmyj resztki oleju przy pomocy specjalnej, bawełnianej ściereczki zwilżonej ciepłą wodą. Przykładaj ściereczkę do twarzy i lekko dociskaj, postaraj się nie naciągać i nie pocierać skóry.
Jeśli wybrałaś olejek z emulgatorem - zmyj olej ciepłą wodą, bez użycia ściereczki.
Krok 2 - oczyszczanie kosmetykiem myjącym na bazie wody rano i wieczorem, codziennie
Drugi etap to właściwe oczyszczenie skóry, takie „domycie" twarzy, by mieć pewność, że wszystkie zabrudzenia zostały dokładnie usunięte. Myjemy twarz delikatnym, naturalnym kosmetykiem na bazie wody, aby dokładnie oczyścić skórę z resztek oleju i zanieczyszczeń.
W tym etapie możesz zastosować żel do mycia, piankę, mleczko, płyn micelarny, puder myjący lub glinkę. Do drugiego etapu wybierz inny rodzaj kosmetyku myjącego, niż użyty w pierwszym etapie. Jeśli wcześniej wybrałaś olejek, teraz masz dużą dowolność.
Po takim dwuetapowym zabiegu nasza twarz jest naprawdę pozbawiona zanieczyszczeń i przygotowana do dalszych kroków.
Krok 3 - złuszczanie peelingiem
rano lub wieczorem, 1-2 razy w tygodniuBardzo ważne w pielęgnacji każdego rodzaju skóry jest regularne oczyszczanie z martwego naskórka, który zanieczyszcza skórę i zatyka ujścia porów. Rodzaj produktu złuszczającego powinien być dostosowany do rodzaju cery - cera delikatna nie polubi peelingów mechanicznych, zaś te enzymatyczne mogą okazać się zbyt delikatne do skóry normalnej.
Bardzo często zapominamy o tym etapie pielęgnacji, a jest bardzo istotny dla utrzymania świeżej, zdrowej i gładkiej skóry. W czasie peelingowania zwracaj szczególną uwagę na nos i czoło - te okolice potrzebują dokładniejszego oczyszczenia. Omijaj okolice oczu, gdzie skóra jest bardzo cienka i delikatna.
Dzięki złuszczaniu:
usuwasz martwe komórki naskórka i zanieczyszczenia,
odblokowujesz ujścia gruczołów łojowych,
poprawiasz mikrokrążenie i dotleniasz skórę,
wzmacniasz, wspomagasz regenerację naskórka i stymulujesz do odnowy,
wyrównujesz koloryt i rozjaśniasz przebarwienia,
zmiękczasz, wygładzasz i napinasz skórę,
CZYTASZ
Poradnik Nastolatki
Chick-LitZnajduje się tu wszystko, o czym powinna wiedzieć każda nastolatka. Od dbania o siebie, przez sprzątanie pokoju i zarabianie pieniędzy, po ukrywanie rzeczy przed rodzicami. Zresztą zobaczcie same. ••••••••••••••••••••••••••••••••••••• Okładkę wykona...