#3 Jak można zarobić pieniądze?

871 28 7
                                    

Chyba każda dziewczyna, chciałaby mieć przy sobie trochę grosza. Niestety, ciężko znaleźć pracę nie będąc pełnoletnią. Jeśli chcesz zarobić, tutaj masz przykłady jak możesz to zrobić:

1.  Praca w restauracji lub fast-foodzie

Możesz wybrać zarówno pracę na kasie np. w McDonald’s czy KFC, jak również pracę kelnera w klasycznej restauracji. Ogromnym plusem tej drugiej opcji są napiwki od klientów. 
Zarobki: ok. 15 zł brutto za godzinę + ewentualne napiwki.

2. Zbiory warzyw i owoców.

To popularna sezonowa praca dla nieletnich — np. na wakacje. Z jednej strony jej plusem jest spędzanie czasu na powietrzu, z drugiej — może być ona obciążająca dla młodego organizmu. 
Zarobki: ok. 10 zł brutto za litr/kilogram zebranych owoców lub warzyw.

3. Praca w sklepie, wykładanie towaru i inwentaryzacja.

W sklepie możesz pracować zarówno na kasie, jak i przy wykładaniu towaru (jeśli nie jest to zbyt obciążające).
 Zarobki: ok. 15 zł brutto za godzinę.

4. Rozdawanie ulotek.

Jest to jedna z najprostszych zajęć dla nieletnich. Pamiętaj jednak, że kilkugodzinne stanie na mrozie lub w upale może być bardzo męczące. 
Zarobki: ok. 12-20 zł brutto za godzinę.

5. Wyprowadzanie psów i opieka nad zwierzętami.

To świetne zajęcie dla młodych osób, które kochają zwierzęta i mieszkają np. na dużym osiedlu. W takiej sytuacji wystarczy, że wywiesisz kartkę z propozycją pomocy i numerem kontaktowym. 
Zarobki: ok. 15-25 zł brutto za godzinę spaceru lub opieki nad zwierzakiem.

6. Pomoc sąsiedzka

Nawet jeśli nie mieszkasz na dużym osiedlu, możesz po prostu zaproponować pomoc najbliższym sąsiadom. Może być to np. sprzątanie, mycie samochodu, odśnieżanie, prasowanie lub koszenie trawy. 
Zarobki: zależą od indywidualnych ustaleń, nie powinny być jednak niższe niż 15-20 zł brutto za godzinę.

Źródło:https://interviewme.pl/blog/praca-dla-nieletnich

Możecie też sprzedać ubrania, których już nie nosicie czy podręczniki. Dobrym sposobem jest też sprzedaż wypełnionych ćwiczeń młodszym znajomym ze szkoły.

Poradnik NastolatkiOpowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz