انت تتحرك للداخل وهي تأن بألم وتحمل حذائها ذو الڪعب العالي بين يدها وتصرخ بألم " انا ڪان مالي ومال الحزن ده مالو الڪوتشي ولا لازم اتنك واعمل فيها بنت ناس "
حاول ليث ڪبت ضحڪته عليها بصعوبه وهي تلتفت له بغضب وهتفت بضيق " طالعها ياليث....اضحك ياقلب امك بدل ماتموت ڪاتم الضحكه "
انفلتت ضحڪات ليث وهو يهتف بين ضحڪات "شڪلك ڪان مسخره اوي وانتي ماشيه شبه البطريق ڪده ههههههههه بجد ڪنت ڪاتم الضحڪه بالعافيه هههههههه لاعارفه تمشي من الڪعب ولا بطنك هههههه"
اتحرڪت تجاهه ولڪمته في معدته بقوه وصرخت به بغيظ " انتي بني ادم سئيل وهتنام على الڪنبه انهارده يابن سحر "
وتحرڪت للاعلى بغيظ شديد.... تبعها وهو يصرخ بها " بيبي طب وانا طيب..... دا انا العشق يابت.... هتسيبي العشق ينام على الڪنبه "
التفت له وهتفت ببرود "طب ماتنساش الاڪل بقا ياعشق علشان انا جعانه "
تحرك للمطبخ وهو يضحك عليها ليهتف مهاب بسخريه لاخيه "وزي ما انت شايف ڪده ياخويا....طول اليوم ليث رايح جاي يحول في اڪل لنورا تقولشي حامل في فيل "
ضربه محمود بخفه وهتف بحده مصطنعه " ملڪشي دعوه بيهم يامهاب وسيب الراجل يدلع مراته برحته ولا علشان انت راحت عليك "
ڪبت الجميع ضحڪته على تعابير وجه مهاب الحانقه.... نظر لسحر بغيظ "عجبك ڪده ياختي....فرحانه انتي صح "
ابتسمت سحر بهدوء " بصراحه اه.....جه الي يقوفلك يامهاب علشان ترحم العيال شويه "
تحدثت سهير التي ڪانت تتوسط احضان اخيها الڪبير قائله بسعاده " محدش ڪان بيوقف مهاب عند حده غير محمود...ڪان بيخاف منه "
نظر لهم مهاب بضيق " ڪان زمان ياختي ڪنا عيال"
نظر له محمود بحده مصطنعه"بتقول حاجه ياهوبا"
ابتسم مهاب ببلاهه " لا ياحبيب اخوك...تصبح على خير....والبيت بيتك طبعاً....سهير وري اخوڪي الاوضه الي هينام فيها "
صعد مهاب وزوجته للاعلى وخلفهم سهير وزوجها واخيها لتريه غرفته
دخل خالد وهو يسند سلمى وهتف بها بسخريه " مش قد الهيلز بتلبسوه ليه "
نظرت له سلمى بغيظ وهتفت بحسره " انا مش عارفه اي الي جابني منا ڪنت قاعده في ترڪيا مرتاحه ومتهنيه اربعه وعشرين قيراط "
نظر لها خالد بحزن " مش عارفه لي بتعذبي نفسك ڪده ياسلمى....وبعدين اي الحرڪه الغبيه الي انتي عملتيها دي راحه تقوليله عمر خطيبي....على اساس انه مش عارف انه اخوڪي "
ربعت يدها امام صدرها بغيظ "يووووه بقا متفڪرنيش....غبيه اوي نسيت الحته دي "
دفعها في ڪتفها بغيظ "علشان انتي حاطه قلبك في بطنك....بس شوفتي عينه متشالتش من عليڪي ازاي طول ما انتي واقفه مع عمر....دا بيغير عليڪي من اخواتك "
أنت تقرأ
عشقت من لا يرحم ( جاري تعديل السرد)
Roman d'amourالرواية دلوقتي بتتعدل من سرد واحداث واخطأ املائيه وڪله علشان الي بيقراء مش هيلاقيها ڪلها متعدله فانتظروا لحد اما تتعدل لان في تغير ڪبير في الروايه 🌸