Bölüm 2

350 47 24
                                    


Kırmızı iç cübbesini onuncu kez düzeltirken, yaklaşık yarım saat önce davet edildiği bekleme salonunda sıkkınca gözlerini gezdirdi. Oda insanı huzursuz edecek kadar beyazdı. Sadece oturduğu, daha doğrusu uzandığı, minderler açık mavi bir kumaşla çevrelenmişti. Kumaşı eliyle yoklarken aklına gelen fikirle uzatmış olduğu bacaklarını aniden kendine çekti ve odada sessizce dikilen saray muhafızına flörtöz bir edayla seslendi. "Benim için iğne ve iplik bulabilir misiniz acaba?"

"Buradan ayrılmamam emredildi." Muhafız sıkıca kavramış olduğu kılıcı, hafifçe yere vurarak cevap verdi. Ona göz dağı vermek istiyor gibiydi.

Wei Wuxian pürüzsüz bir sıçramayla ayaklandı. Alnına dökülen tutamlardan birini işaret parmağı ile kavramış, saçıyla oynuyorken muhafızın etrafında tur atıyordu. Sol omzunu biraz düşürmesi ile, zaten kendisine bol geliyor olan iç cübbe beyaz teni açıkta bıraktı. "Bilgelerinizin önüne bu şekilde çıkmam, onları zor durumda bırakmaz mı?" Sağ eli muhafızın, altın rengi işlemelerle süslenmiş beyaz cübbesini çok hafif bir şekilde okşamış, henüz 20'lerinin başında olan genç adamın yutkunmasına neden olmuştu. Bunu fark eden Wei Wuxian sinsice gülümsedi. "Hem onları etkileyip, sınavı öylece geçmem haksız rekabete neden olur. Bana hayır diyemeyeceklerdir, sence de öyle değil mi?"

Saray Muhafızını tamamen pes ettiren hamle ise, alnından boynuna doğru süzülen ter damlasının kemikli bir el tarafından hafifçe durdurulması ve yaramaz parmakların boynunu okşuyor olmasıydı.

"İ-iğne ve iplik için kadınlar bölümüne geçmek gerek, uzun sürecektir." Wei Wuxian bunu duyunca somurttu. Ne kadar zamanı olduğunu bilmiyordu ama çok fazla olmadığı kesindi. "Ne yapsak! Tanrılar bir dileğimi gerçekleştireceklerini söylese, yakışıklı bir beyefendinin bana cübbesini vermesini dilerdim." Yan gözlerle muhafızın tepkisini ölçmeye çalışırken, abartılı bir ifadeyle söyleniyordu. Arkasını dönmüş, muhafızın karar vermesini bekliyor ve birkaç saniye içerisinde ellerine bırakılacak olan cübbe için sabırsızlanıyordu.

Bir dakikadan kısa süren bekleyişin ardından dileği gerçekleşti. Omuzlarına geniş bir cübbe bırakılmıştı. Wei Wuxian'ın kıyafetten yayılan kokunun ne kadar büyüleyici ve tanıdık olduğu hakkındaki derin düşünceleri, genizden gelen erkeksi bir ses tarafından bölündü.

"Tanrıları boş dileklerinle meşgul etme."

"Hoş geldiniz Yüce Yaver. Yine bir şekilde dibimde bitiyor olmanızın nedenini sorabilir miyim?"

Bir süredir onları izliyor olan Lan Wangji'nin kaşları sinirle çatılmış, elleri ise kılıcını hırsla sıkıyordu. "Etrafta daha fazla edepsizce dolanmana müsaade edemem. Biraz saygın olsun!"

Azarlanıyorken Wei Wuxian'ın aklından geçen düşünceler tamamen farklıydı. 'Tanrılardan yakışıklı bir bey istemiştim, başka bir Tanrı'yı göndermelerini değil.'

***

Kırmızı ve beyazın da aslında oldukça uyumlu durduğunu aklının bir köşesine not etmiş, işlemeli aynada kıyafetlerini düzeltiyordu. Cübbe ona üç dört beden büyüktü. Elleri kumaşın kolları altında kayboluyor, annesinin kıyafetlerini giymiş ufak bir kız çocuğu gibi gözükmesine neden oluyordu.

Kendisini biraz daha süzdükten sonra hızla arkasına dönmüş, dakikalardır huysuzca dikiliyor olan yaverin ardındaki muhafız ile göz teması kurmaya çalışmıştı. "Bir ip veya lastik çok işime yarardı."

Lan Wangji sağa doğru hafifçe adımlamış ve iki genç adamın birbiri ile olan görsel etkileşimini tamamen kesmişti. "Ne yapacaksın onlarla?" Wei Wuxian kumaşın tamamen kaplamış olduğu ellerini Baş Yaver'in önünde birkaç kez salladı. "Bunlar rahat hareket etmeme engel oluyor."

Dark Night of The SoulHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin