Tüm salonun odağı tek bir noktaya yöneltilmişti. Yaptığı neredeyse kusursuz küpün etrafını ayna parçaları ile donatmış, yüzünde gururlu ve çocuksu bir ifade taşıyan Wei Wuxian'a. Veliaht prens dahi ayaklanmış, daha iyi gözlem yapabilmek için bilgelerin masanın etrafından çekilmesini istemişti.
"Ne çeşit bir kara büyü bu böyle?!" Yaşlı olan oldukça garip olduğunu düşündüğü mekanizmanın etrafında dört dönüyorken bağırdı. Diğer bilgeler de birçok şey söylemek istiyormuş gibiydi ama sadece ağızları açılıyor ve düzgün cümleler kurabilecek kadar kendilerine güvenemediklerinden geri kapıyorlardı.
"Anlayamadığınız her şeyin kara büyü olduğunu iddia etmek de öğretileriniz arasında mı?" Wei Wuxian kafasını hafifçe sağa eğmiş, haylaz bir çocuk edasıyla karşısındaki bilgenin yüzünü inceliyordu.
"Öğretilerimizle dalga geçebilecek konumda mısın sen!"
Ellerini kendini korumak istiyormuşçasına kaldırdı. "Haşa! Ne haddime."
"Eşsiz hayal gücünüzü bölmek istemem ama burada büyüyle alakalı bir durum yok." Jiang Cheng olayların büyüyeceğinden ve bilgelerin değerlendirme süresini uzatacağından endişelendiği için yorum yapmak zorunda hissetmişti. "Aynaların birbiri üzerindeki yansımalarını kullanılarak sonsuz görüntü elde edilmiş. Zekice bir yöntem. Kurallara aykırı da gözükmediğine göre, yeni bir rekor kırılmış diyebilir miyiz?" Amacı Wuxian'ı savunmak değildi, sadece artık günün bitmesini istiyordu. Oldukça bunalmıştı.
Bilgeler yapılan mantıklı açıklama karşısında bir süre ne diyeceklerini bilemedi. Kimse karşı çıkarak daha fazla cahil konumuna düşmeyi istemiyordu. Değerlendirmeyi sonuçlandırmak için toplantı yapmaları gerektiğini söyleyerek, ortamdan uzaklaştılar.
"Neden bir kez olsun normal yöntemler kullanmayı denemiyorsun?" Lan Wangji dişlerinin arasından fısıldadı. Wei Wuxian nedenini anlayamıyor olsa da Baş Yaver oldukça gergin gözüküyordu.
"Yanlış bir şey yapmışım gibi konuşmanızın nedenini anlayamadım Baş Yaver. Beni aydınlatın lütfen."
"Sadece kağıtları birbirine yapıştırmak ne kadar zor olabilir? Farklı olma arayışın, başına iş açacak."
Wei Wuxian herhangi bir arayışta değildi. Mantıklı bulduğu yol üzerinde yürüyordu. Bunu bir suç olarak görmek istiyorsa, görsündü. Ona kendini açıklamayacaktı. 'Ben az önce kırıldım mı?' Kendini sorguluyorken genç yaverin yanından ayrıldığını fark etmemişti bile.
Bir süredir sessizce dikilmekte olan Lan Xichen, uzaklaşan bedeni hızlıca yakalamış ve koluna girmişti. "Kırık vazolar bile onu durduramıyor ha?" Lan Wangji refleks olarak kafasıyla söyleneni onaylamış, ardından farkındalıkla duraksamıştı. Yanındaki bedene sorgular bakışlar atıyordu. "Vazoların kırıldığını nereden biliyorsun?"
"Ha o mu? Ben kırdım çünkü."
***
Son sınıf öğrencilerinden Song Lan, elindeki kıyafetleri üç çaylağa tek tek dağıtıyordu. "Birinci sınıfların yatakhanesi burası. Yemek sabah ve akşam tam 6'da iki öğün olarak servis edilir. Tam zamanında yemekhaneye varmamışsanız, aç kalırsınız. Öğünler arası atıştırmak hoş karşılanmaz ama çok acıkmışsanız kimseye fark ettirmeden beslenmenizi öneririm, tabi yiyecek bulabilirseniz." Şaşkınlıkla onu dinleyen üçlüye gülümsedikten sonra devam etti. "Akşam 9'dan sonra odalarınızdan çıkamazsınız. Yat saati en geç 10. Uyku tutmuyorsa da mumlarınızın yanmadığından emin olun. Pazar gününü ailenizle geçirebilirsiniz, onun dışında gerekli olmadıkça dışarı çıkamazsınız. Kalan kuralları zamanla öğreneceksiniz zaten. Başka bir şeye ihtiyacınız olursa son sınıfların yatakhanesine uğrayıp benden yardım isteyebilirsiniz."
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Dark Night of The Soul
Fantasy"Eğer sen karanlıksan, güneş yalnızca bir mum kadar ışık saçabilir." Ses huzur vericiydi. "Eğer sen siyahsan genç adam, Tanrı ancak gri olabilir." *** Not: Dark Night of The Soul Aziz John'un tarafından yazılmış bir şiirdir. St. john'un içinde bulun...