tujuh

21 10 2
                                    

aku pun terkejut. "kau biar betul? kenapa ni? ada sesuatu berlaku ke?" dia pun menggelengkan kepalanya.

"tak, aku nak memikat hati dahee." jawab dia.

hati aku berasa sakit apabila nama dahee disebut olehnya.

"b...boleh, t...ta...takde masalah. esok saya bagitau jam untuk memulakan sesi glow up eh." jawab aku. "okie dokie, aku sayang kau sebagai kawan."

hati aku bertambah sakit. dan aku makin cemburu.

"ok lah, aku balik dulu. esok, kau bagitau plan kau eh." kata dia lagi.

"boleh saja, demi kau, aku sanggup buat apa saja janji kau bahagia." kata aku pula.

➷➷➷➷➷

selepas youngjo balik, aku terus masuk ke dalam bilik lalu menangis. malangnya, tangisan aku menarik perhatian seulgi.

"eh hyunjoo, kenapa menangis ni?" tanya seulgi kerisauan. aku pun terus berhenti menangis lalu cepat-cepat mengelap air mata aku. "mana ada." tipu aku.

"jangan nak tipu, aku tau yang kau kecewa sebab youngjo tak perasan akan cinta kau terhadap dia." air mata aku pun mengalir lagi. "yes, you're right. aku memang kecewa. tapi, kalau dia dah anggap aku sebagai kawan, nak buat macam mana kan? aku cuma berharap yang dia dapat bahagia, aku tak nak tengok dia menitiskan air mata." kata aku sambil mengelap air mata yang masih mengalir.

"you know what? mulai hari ini, aku akan pastikan yang tiada sesiapa menyakitkan hati youngjo." kata aku lagi.

"caring terhadap orang lain tu tak salah, tapi kau kena utamakan kebahagiaan kau juga. hmm takpe lah, aku ada berada di sisi kau." kata seulgi lalu memeluk aku.

"terima kasih tau sebab sudi teman aku."

[C] We're Just Friends | YoungjoWhere stories live. Discover now