sembilan belas

22 10 2
                                    

beberapa jam sebelum hyunjoo meninggalkan korea,

[ youngjo's pov ]

"seo hyunjoo!" aku terjerit lalu terbangun dari tidur. aku mimpi yang dia meninggalkan aku seorang diri. "youngjo, ini cuma mimpi." kata aku kepada diri sendiri lalu berdiri. aku teringat akan kejadian yang berada di dalam fitting room lalu aku pun tersenyum.

"comel juga hyunjoo ni bila dia malu." kata aku lagi sehingga lah teringatkan kejadian semalam. dahee menipu aku dengan kata dia suka aku juga hanya kerana muka aku. dia mempermainkan hati aku. "haih, sia-sia saja aku berusaha nak glow up."

➷➷➷➷➷

"youngjo! awak nak pergi mana pada pukul 3 petang ni? bukan selalunya awak masih tidur kah?" tanya kak younghee melihat aku memegang pintu tombol. "akak, saya dah berubah dan saya nak berjumpa dengan hyunjoo." kata aku dengan bersemangat.

"hyunjoo? akak ingat youngjo tau pasal dia." kata kak younghee kehairanan. aku terkejut, kenapa dengan dia?

"aish! aku tak patut bagitau dia......" kata kak younghee dengan nada yang rendah.

"akak? kenapa dengan hyunjoo? apa yang saya tak patut tahu?" tanya aku lalu menghampirinya. "erm......t....takde a...apa a....a...apa lah." kata kak younghee sambil gagap.

"KAK YOUNGHEE TOLONG BAGITAU SAYA APA YANG BERLAKU TERHADAP DIA!" jerit aku membuatkan dia terkejut. buat pertama kalinya aku menjerit kepada kak younghee.

"d....dia t....tinggalkan n...ne....negara ini."

[C] We're Just Friends | YoungjoWhere stories live. Discover now