sepuluh

21 10 2
                                    

di sauna,

"ok tamat sudah sesi pertama How To Upgrade The New KYJ. di mana seorang jejaka nerda bernama kim youngjo akan menjadi seorang putera kacak." kata aku seolah-olah menjadi hos kepada sebuah rancangan.

"esok, seperti biasa, tapi di taman. esok baru awak mula untuk mengubah personaliti awak." kata seulgi lagi. "saya balik dulu tau, bye!" kata dia.

"bye!" kata kami berdua serentak. "erm, aku pun nak balik dulu lah." kata aku lagi. tiba-tiba, tangan aku dipegang oleh youngjo. aku terkejut dengan perbuatannya.

dia memandang ke arah mata aku dengan tepat, membuatkan aku berasa malu. "yo...youngjo...." kata aku.

"haa macam mana? ok tak dengan sikap tu?" katanya lalu melepaskan tangan aku. sikit lagi aku nak mencarut, rupanya dia hanya membuat latihan untuk esok.

"ok lah tu, tapi jangan lebih sangat." kata aku lagi. "aku tak tau lah nak buat macam mana." katanya lalu mengeluh.

"youngjo, dengar sini." aku memegang kedua-dua tangannya. "sebenarnya, kau tak payah jadi seorang prince charming. be yourself dan fikirkan apa yang kau patut lakukan sebagai seorang lelaki. itu yang paling penting." kata aku lagi.

"aku berharap sangat yang kau boleh jumpa kebahagiaan kau. your happiness is my happiness." kata aku lagi.

"baiklah, aku akan berusaha." kata dia. aku pun tersenyum. itu pun dah cukup bagi aku.

[C] We're Just Friends | YoungjoWhere stories live. Discover now