dua puluh tujuh

18 5 11
                                    

"dah jom kita pergi, nanti terlepas flight pula." kata seoho. youngjo hanya menganggukkan kepala lalu keluar dari bilik hotel untuk daftar keluar.

di lapangan terbang,

"kau lapar tak?" youngjo hanya menggelengkan kepala. "haih kau ni, nah makan roti ni, nanti kata gastrik." kata seoho lalu menyerahkan sebungkus roti kepada youngjo. "gomawo." youngjo terus mengambil roti itu lalu memakannya.

"haa tu dia flight kita dah sampai, jom." ujar seoho lalu mereka berdua terus ke pintu gerbang balai pelepasan. pada masa itu juga, youngjo terdengar suara menjerit namanya. dia pun terus mencari pemilik suara itu namun tidak jumpa.

"kau dah kenapa ni?" tanya seoho kehairanan. "aku ada terdengar suara orang menjerit nama aku." kata youngjo sambil mencari suara itu. "dah dah kita dah lambat ni." seoho terus menarik tangan youngjo.

➷➷➷➷➷

di RBW Entertainment,

"akhirnya, dah siap." kata youngjo lalu meregangkan badannya akibat terlalu lama duduk atas bangku untuk menggubah lagu. youngjo dapat kerja sebagai penerbit di RBW Entertainment, siap ada nama pentas lagi. dan nama pentasnya ialah ravn.

dia dah buat banyak lagu, tapi ada salah satu lagu yang sebenarnya khas untuk hyunjoo. tajuknya A Song Written Easily.

"weh ravn, jom makan." ajak seoho. "baiklah mak." gurau youngjo lalu ketawa kecil. "aku bukan mak kau lah bodoh."




di RBW Cafeteria,

"takda makanan lain ke? hmmm...." youngjo hanya menggelengkan kepala melihat seoho memilih makanan. "uish ada sup timun, kalau keonhee tengok ni memang dia terus mengamuk." "betul lah HAHAHAHAHA." kata mereka berdua sambil ketawa.

mereka pun duduk untuk makan. "selamat menjamu selera." kata mereka lalu makan. "weh, kau tak tau-" "aku tak tau." jawab youngjo menyebabkan seoho sepak kakinya. "sakitlah bodoh!" kata youngjo dengan nada yang rendah. takut orang lain terdengar.

"haa apa dia?" tanya youngjo sambil menghirup sup. "hyunjoo dan tunang dia dah putus."

[C] We're Just Friends | YoungjoWhere stories live. Discover now