"kau biar betul? bukan kau dah lama sukakan youngjo?" tanya seulgi lagi. "betul, lagipun, lepas habis sekolah kat sini, aku akan balik ke australia." kata aku lagi.
flashback,
di roseland restoran,
"jadi, youngjo. kau dengan rasminya telah pun mencapai matlamat kau. sekarang ni, si seulgi akan aturkan janji temu kau dengan dahee di restoran ini." kata aku sambil memberikan thumbs up kepadanya.
"tapi......" belum sempat youngjo menghabiskan ayatnya, tiba-tiba telefon bimbit. seulgi dan youngjo terus memandang ke arah aku. "kejap eh, mak aku call." kata aku berdiri dan keluar dari restoran itu.
"hello? mom? how are you and dad?" tanya aku kepada ibu aku, ibu aku ni australian, nama dia kimberly walter, kahwin dengan ayah aku, iaitu seo hyunjung. dia fasih dalam bahasa korea.
aku pun ada nama omputeh, nama aku kelly seo. aku tak bagitau kat youngjo yang aku ni kacukan. masa tu, first aku berjumpa dengan dia, dia budak baru kat kelas aku.
aku tipu kat dia yang parents aku berada di gwangju. padahal, mereka sebenarnya di australia.
aku sebenarnya tak tau apa motif aku nak sembunyikan perkara ini kat youngjo. mungkin sebab aku takda kawan hanya kerana aku ni kacukan.
nasib baiklah seulgi terima aku seadanya.
'i'm fine, your dad isn't at home because he's working. ni haa ibu nak tanya sesuatu.' kata ibu membuatkan aku berasa hairan. "apa dia?"
'macam mana dengan surat memohon pindah sekolah? dah settle? sebab ibu dan ayah kamu sangat rindukan kamu. tolong cepat-cepat pindah ke sini tau.' aku pun terdiam. "baiklah ibu." jawab aku. aku tak boleh membantah sebab aku pun rindu diorang.
beberapa hari lalu, aku bukan saja sibuk uruskan pasal youngjo, malah aku pun sibuk menguruskan surat memohon pindah sekolah tanpa pengetahuan dia. seulgi dah tau sebab dia terjumpa surat tu atas meja solek aku.
"oklah mom, i gotta go, bye." lalu panggilan itu pun tamat. aku mengeluh dan masuk ke dalam restoran semula.
"ibu awak cakap apa?" tanya youngjo. "ibu saya cakap yang dia rindu saya." jawab aku. "dah jom balik."
YOU ARE READING
[C] We're Just Friends | Youngjo
Fanfiction[ completed! malay short fanfiction ] ❝ kita hanya sekadar kawan saja. ❞ ❝ tak, kita lebih daripada sekadar kawan. ❞ kisah seorang jejaka yang berkawan dengan seorang gadis kasar yang mempunyai rahsia terbesar. ❥ plagiarism are definitely illegal ❥...