dua puluh lima

16 5 8
                                    

Twilight Hotel,

[ no one's pov ]

"jadi, apa dia cakap?" tanya seoho kepada youngjo yang baring di atas katil. "dia dah bertunang." terbeliak mata seoho setelah mendengar kata-kata youngjo.

"serius lah?" youngjo hanya menganggukkan kepala. "tapi kau belum–" "aku dah putus asa." seoho pun terus menampar dahinya. "youngjo, diorang belum kahwin lagi kan? kenapa kau tak cuba sedaya upaya untuk pikat dia balik?"

"aku tak nak jadi pemusnah pertunangan orang. kalau dia nak kahwin tu pun aku redha je lah, asalkan dia bahagia." kata youngjo lalu memusingkan badannya ke arah tingkap untuk melihat permandangan.

"lagipun hari ini hari terakhir aku kat australia, esok kita balik korea." kata youngjo lagi. "sebelum kau balik esok, kenapa kau tak nak call dia dulu? bagi dia kata-kata terakhir sebelum kau tinggalkan australia?"

➷➷➷➷➷

"huammmm....." youngjo menguap sambil menunggu hyunjoo datang di taman, tempat mereka bertemu petang tadi. "kim youngjo sshi...." youngjo terus berdiri apabila mendengar suara hyunjoo.

"hyunjoo sshi.....erm duduk dulu." kata youngjo lalu mereka berdua pun duduk bersebelahan. "kenapa kau nak berjumpa dengan aku?" tanya hyunjoo dengan nada serius.

youngjo mengeluh. "sebenarnya, aku datang sini sebab aku nak luahkan perasaan aku terhadap kau, kau pun dah tau dah sebab petang tadi aku dah luahkan, tapi malangnya, kau dah bertunang. aku nak minta maaf atas segalanya tapi, boleh kau bagi aku satu peluang?" katanya lalu terdiam.

"haih....youngjo, kau datang sini sebab kau nak dapatkan aku balik tapi aku dah bertunang, but you still want me back? ini bukan drama tv atau movie, ini dunia sebenar kim youngjo. kadang-kadang, kau tak akan dapat benda yang kau nak. just accept the reality." kata hyunjoo lalu ingin beredar, namun youngjo sempat menarik tangannya lalu memeluknya dari belakang.

[C] We're Just Friends | YoungjoWhere stories live. Discover now