Snel sluit ik de deur en loop richting het bos. Het is herst mijn lievelings seizoen. De blaadjes hebben dan de zelfde kleur als mijn haar. In de herst voel ik me niet anders zoals veel mensen me noemen. Ik zie het bos in mijn zicht komen en begin sneller te stappen. Zo snel dat ik tegen iemand aanknal en op de grond val. "Kijk eens uit!" snauwt de jongen waar ik tegen botste. Ik kijk op en zie daar mijn bully staan jack.
Als hij ziet wie ik ben komt er een grijns op zijn gezicht. "Ahn het is ginger." Zegt hij met een spottende ondertoon. Ik rol met mijn ogen en sta op maar hij duwt me weer op de grond. Jack begint me uit te lachen en knielt voor me neer. Met zijn helder blauwe ogen kijkt hij in mijn groene ogen. Hij pakt mijn haar en trekt er aan. "Auw!" roep ik, hij trekt niet bepaald zacht. Hij begint weer te lachen. "Weetje dat je lelijk haar hebt?" zegt hij spottend. Eigenlijk wil ik hem een slag geven op zijn oog dat het noch blauwer wordt maar ik weet dat Jack sterker is dan mij dus knik ik gewoon. Hij lacht en loopt weer weg. "Pfff" kan hij me echt niet met rust laten voor 1 keer? Het is zaterdag en toch zie ik hem noch, wat niet raar is want hij woont maar een paar straten verder en moet hier altijd passeren voor naar zijn chillplek te gaan. Ik sta op en loop weer richting het bos wat maar een paar meter verder op is.
De bladeren ritselen onder mijn schoenen, het is een heerlijk gevoel. Ik zie mijn boom en begin er in te klimmen. Ik noem het mijn boom want ik klim er al in vanaf mijn 7de om hem te herkennen heb ik rond zijn stam een rood met blauwe strik gebonden. Hij staat diep in het bos dus niet veel mensen komen hier ze vinden deze plek nogal eng. Ik vind het hier prachtig. Ik klim naar 1 van de hoogste en stevigste takken en ga er op zitten. Op deze tak zit ik echt altijd want daar naast is een hol gat in de stam en daar bewaar ik mijn dagboek en mp3. Het is misschien een rare plaats om dit te verstoppen maar hier weet ik dat niemand het zal vinden en lezen. Ik pak een klein wit met zwart boekje. Ik bekijk de kaft waar in het groot zoey omringt met glitters en mooie steendjes. Ook haal ik een klein sleuteltje uit mijn broekzak en maak het boekje open. Even doorbladeren tot de pagina waar ik zit. Ik steek mijn hand noch eens in het gat en pak er een wit met zwarte balpen uit die past bij het boekje. Het boekje heb ik van mijn moeder gekregen aangezien ze overleden is, is het heel belangrijk voor mij. Ik begin te schrijven.
JE LEEST
ginger angel
FantasyZoey een meisje dat gepest wordt op school van wege haar haarkeur. haar moeder is dood en haar vader heeft haar in de steek gelaten. nu woont ze bij een pleeggezin die goed voor haar zorgen. ook heeft ze geen vrienden en is 'verliefd' op bossen. men...