Pada keesokan harinya,
Najiha di dapur sedang menyiapkan sarapan pagi untuk Hasnan. Hasnan yang baru sahaja siap memakai baju kerjanya, turun ke dapur untuk sarapan.
“Lain kali jangan lari dari aku, kalau kau tak nak aku layan kau macam malam tadi” kata Hasnan yang berdiri di belakang Najiha.
“Ke kau suka aku layan kau macam tu, kalau kau suka larilah lagi. Sebulan pun tidak apa” sambung Hasnan lagi. Dengan sengaja, Hasnan merapatkan tubuhnya seolah-olah mahu mencium Najiha.
“ Okey aku tak akan lari lagi dari kau” kata Najiha ketakutan.
“Bagus” jawab Hasnan dengan muka tersengih. Setelah itu, dia makan sarapan dan terus pergi ke tempat kerjanya.
Setelah kereta Hasnan meninggalkan perkarangan rumahnya, Najiha menangis sendiri apabila mengenangkan apa yang berlaku malam tadi.
“Dara aku sudah hilang. Ini semua disebabkan mamat tak guna tu” kata Najiha dengan nada sedih bercampur marah.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Tiga minggu kemdian,
Afina tiba di rumah Najiha. Dia memakirkan keretanya dan terus ke dalam rumah kakaknya itu. Alangkah terkejutnya dia apabila dia mendapati Najiha pengsan di dapur. Dalam keadaan panik, dia mengangkat kakaknya dan terus ke klinik berhampiran.
(SKIP PERJALANAN KE KLINIK)
Sesampai di klinik, Najiha terus menyedarkan diri.
“Kakak okey?” tanya Afina dengan nada bimbang
“Kakak okey. Kenapa kita kat klinik ni?” tanya Najiha semula.
“Tadi adik datang rumah kakak, adik nampak kakak pengsan. Tulah adik bawa kakak ke klinik ni. Kalau-kalau kakak tak sihat” terang Afina
“Kakak cuma pening dan tekak akak ni rasa loya macam nak muntah” kata Najiha.
“Akak alang-alang kita dah dekat klinik ni, cuba akak check tiba-tiba akak mengandung ke?” kata Afina.
Najiha dan Afina masuk kedalam klinik dan Najiha terus check up kalau-kalau dia mengandung.
“Tahniah puan. Puan disahkan mengandung dua minggu” kata doktor yang membuat check up keatas Najiha.
Najiha terkejut dan gembira dengan berita itu. Tetapi dia berasa sedih kerana cara dia memperoleh anak itu dengan cara tidak rela hati.
Afina yang gembira turut tersedar kepelikan kakaknya itu dan bertanya “Kakak tak suka ke kakak mengandung” tanya Afina.
“Akak suka tapi, akak tak suka cara akak dapatkan bayi ini” terang Najiha.
“Abang Hasnan buat benda tu secara paksa. Sebab akak tinggalkan dia selama dua minggu yang haritu. Dan dia ugut akak kalau akak lari lagi, dia akan buat benda yang sama lagi” terang Najiha lagi dengan panjang lebar sambil menitiskan air mata.
“Kurang ajar punya mamat. Sanggup dia buat kakak sampai macam ni” marah Afina.
Afina terus menghantar Najiha pulang dan pergi ke tempat kerja Hasnan.
“RIZWAN HASNAN BIN DATO MUZAFFAR! KENAPA KAU BUAT DEKAT KAKAK AKU MACAM TU!” marah Afina di dalam pejabat Hasnan.
“Kau dah kenapa Raisya Afina, tiba-tiba datang dekat tempat kerja orang,lepastu menjerit” kata Hasnan dalam kesibukannya.
“Kau tahu kenapa aku marah sangat dekat kau, sebab kau penyebab kakak aku buat benda tu tanpa rela dan kakak aku sudah mengandung dua minggu. Kau tahu tak?” kata Afina dengan panjang lebar.
Setelah mendengar berita itu, Hasnan tersenyum puas kerana sudah memperolehi dara seorang perempuan yang sangat anti dengannya iaitu Syaza Najiha binti Imran.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.Hasil karya,
sofeakamaruzaman
ImanAira08
YOU ARE READING
|C| ҡЄṃɞѧʟıʟѧһ ҡЄƿѧԀѧҡȗ
Romance[ComPleTe] ❝Maafkan diri yang tidak sempurna.Jika terus tidak memunculkan diri,janganlah dicari keberadaan diri hina ini.❞ ❝Pulihkan Kembali diri yang tersimpang ini.Tolong...KEMBALILAH KEPADAKU semula.❞ . . . . . . Beautiful cover by @NurulDil