פרק 9- הגילוי

42 4 10
                                    

• • • • •

שבעה חודשים וקצת יותר משבועיים אחורה:

יום שני-לפנות בוקר: גמילה ביתית

"מה זה?" ליה שואלת את עלמה שנכנסת לחדר עם שקית בד גדולה וסוגרת אחריה במהירות את הדלת. היא מניחה את השקית על המיטה שלה בעדינות ומוציאה ממנה שני בקבוקי מים גדולים של 2 ליטר בחיוך רחב.

"הוא צריך הרבה מים.. קראתי על זה באינטרנט.. אסור לנו להגיע למצב של התייבשות.." היא ממלמלת בביטחון האופייני לה ומניחה את שני הבקבוקים על שידת הלילה שלצד המיטה שלה בשקט, אסור לגרום לעידו להתעורר למרות שהנחת הקביים שלה על הקיר גרמו לכך כמעט לקרות מספר פעמים די גדול.

"את יודעת מה עוד קראתי באינטרנט?" ליה לוחשת, ניתן לשמוע את העצבנות הקלה בטון שהיא מדברת בו. "מה?" עלמה בוחרת להתעלם מהעצבנות שבקולה ומסתובבת לכיוון ליה בזמן שהיא נושכת את שפתייה, היא נראת כאילו דעתה מוסחת.

"שהוא יכול למות בגמילה ביתית! את לא נורמלית!" היא כמעט צועקת את דבריה מה שגורם לעלמה לפעור את עינייה באיום ולהניד בראשה בפרצוף של "מה את חושבת שאת עושה?".

"תפסיקי להיות כל כך פרנואידית! הוא לא עומד למות בגלל שהוא עשה קצת וויד.. שבוע- שבועיים והוא נגמל.. אנחנו בפאקינג שליטה!" עלמה אומרת את הדברים בלחש ובאיטיות מאוד קרוב לגופה של ליה שמשלבת את ידייה על החזה שלה כמסרבת להאמין למה שמתרחש מולה.

"זה לא נראה כמו קצת וויד.." היא מגיבה לדבריה של עלמה באדישות, כאילו היא ממש מנסה לשגע אותה. עלמה לא מתרחקת מליה, היא שומרת על המרווח הקטן שבניהן כשמבט מלא כעס נשלח לעבר ליה.

"תראי, לא באמת אכפת לי מה הוא עישן.. סמים קלים.. סמים קשים.. ווטאבר.. אנחנו נגלה על זה במהלך הגמילה, בנתיים הכל בסדר והכל ימשיך להיות בסדר כל עוד תשמרו על הפה שלכם" הפעם היא מכוונת את דבריה גם אליי, היא מסובבת את פנייה אליי למשך כמה שניות ואז מפרקת את הצמה הבלונדית והדקה שלה ומתיישבת על כרית באמצע החדר.

"את פאקינג פסיכית!" ליה מחזירה בצעקה- לחישה, היא מסרבת לקבל את דבריה של עלמה. ואני יכול להבין אותה.. מה לעזאזל לנו ולגמילה ביתית מסמים?

"אין לנו ברירה אחרת ליה! את חושבת שמה שאני רוצה להתעסק בו כרגע זה גמילה מסמים בזמן שיש לי בגרות באזרחות על הראש? לא! אבל הוא חבר שלי והוא נמצא בחרא מצב הזה ואם מישהו ידע הוא עלול להישלח למאסר. אנחנו חייבים לעזור לו.." היא משיבה לליה בכעס, תנועות ידייה הופכות לחדות ומהירות יותר ונראה כי היא מאבדת את הסבלנות שלה ובקרוב עומדת להיות הרבה פחות נחמדה.

הסיפור שמתחיל מסופו, תרתי משמעWhere stories live. Discover now